Micky Weis Digital markedsføringsekspert Google Analytics Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Praktisk Webinaret bliver optaget, så du kan se det igen Slides bliver delt efterfølgende Selve webinaret varer fra 15.30-16.00 Der er mulighed for spørgsmål efterfølgende Skriv gerne dine spørgsmål undervejs i chatten, så samler vi op til sidst
Agenda Dagens ekspert: Micky Weis Hvorfor Google Analytics? Få styr på basics De vigtigste data 3 eksempler fra virkeligheden Fordele & ulemper ved Google Analytics Tips til at komme i gang Andre værktøjer Spørgsmål?
Dagens ekspert Micky Weis Digital marketingkonsulent & rådgiver
Hvad er Google Analytics?
Hvorfor skal du bruge Google Analytics? Data giver bedre beslutninger Hurtigt at implementere og gratis Google er viklet meget ind i vores hverdag generelt - derfor har Google også meget data på os Google ejer Google Ads, som står for en stor del af omsætningen for de fleste webshops - derfor er det godt at bruge sammen
Få styr på basics Er Google Analytics sat korrekt op? Har vi fået styr på alt det basale i forhold til trackingen? Ekskludering af filtre fra egne IPér, korrekt valuta, opsætning af filtre etc. Hvad vil du gerne måle på? Salg af produkt, udfyldelse af kontaktformular, klik på links, download af PDF - hvad er målet?
De vigtigste data: Kilder til trafik Kan der gøres mere her? Har vi overset noget?
De vigtigste data: Landingssider
De vigtigste data: Konverteringsrate
De vigtigste data: Demografi / geografi
De vigtigste data: Nye vs returnerende kunder
De vigtigste data: Time on site
De vigtigste data: Segmenter
De vigtigste data: Sammenligning af perioder
Case eksempler
Case 1 – Bing annoncering
Case 2 – Optimering af indkøbskurven
Case 3 – Real Time Analytics
Fordele ved Google Analytics Gratis Godt for små virksomheder Kan integreres med de fleste systemer som Shopify, Magento mv. Du lærer meget om din målgruppe og generelt om hvordan du sælger, som du kan bruge til optimering Det sparer dig for meget gætteri og derved penge
Ulemper ved Google Analytics Det er stadig svært at implementere for mange Kan virke uoverskueligt, når man starter op Tager tid at opsamle data, så du kan bruge det aktivt Kan være en hæmsko, hvis det ikke er sat rigtigt op og man analyserer forkerte data
Tips til at komme i gang Leg med det - brug evt. Google's demo version Sørg for altid at have en tese og så løs det. Lad være med at sidde og glo i hele platformen. Giv dig selv små opgaver Hvor mange % kommer fra mobile enheder? Hvilken landingsside er den mest populære udover forsiden? Hvilken aldersgruppe konverterer bedst? Hvilke kilde til trafik har den højeste konverteringsrate?
Andre værktøjer der er gode at kende Google Ads Google Keyword Tool Google Search Console Google My Business
Spørgsmål?
Næste webinar