Micky Weis Digital markedsføringsekspert

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Kort om regnskabssystemer:
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Udlægning af en ny cache
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
WordPress Nyeste version af WordPress kan hentes her:
Fremtidens markedsføringsplatform
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Backoffice præsentation
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
SEO PÅ AU.
Backoffice præsentation
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Agenda CRM – hvordan bliver det en succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital skriftlig- og mundtlighed
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
SharePoint Search Det kan gøres simpelt.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
OIM Fælles Udviklingstargets | Side 1 Fælles udviklingstargets Analyseopgave Resultatet bliver en tilføjelse/rettelse i OIM-bilag A.2 Udføres med fokus.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
Tommy Engedal Kronborg
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Din kreative online praksis! – del 2
Formular designer – Basis Efterår 2016 Tilst
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
1.09 Dokumentation.
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Best practice i sociale medier
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Business Model Generation
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen til PowerPoint
Sekretær på studiet Lovgivning
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Trends & tendenser i digital handel Lars Henrik Larsen Videncenter for Digital Handel
Præsentationens transcript:

Micky Weis Digital markedsføringsekspert Google Analytics Micky Weis Digital markedsføringsekspert

Praktisk Webinaret bliver optaget, så du kan se det igen Slides bliver delt efterfølgende Selve webinaret varer fra 15.30-16.00 Der er mulighed for spørgsmål efterfølgende Skriv gerne dine spørgsmål undervejs i chatten, så samler vi op til sidst

Agenda Dagens ekspert: Micky Weis Hvorfor Google Analytics? Få styr på basics De vigtigste data 3 eksempler fra virkeligheden Fordele & ulemper ved Google Analytics Tips til at komme i gang Andre værktøjer Spørgsmål?

Dagens ekspert Micky Weis Digital marketingkonsulent & rådgiver

Hvad er Google Analytics?

Hvorfor skal du bruge Google Analytics? Data giver bedre beslutninger Hurtigt at implementere og gratis Google er viklet meget ind i vores hverdag generelt - derfor har Google også meget data på os Google ejer Google Ads, som står for en stor del af omsætningen for de fleste webshops - derfor er det godt at bruge sammen

Få styr på basics Er Google Analytics sat korrekt op? Har vi fået styr på alt det basale i forhold til trackingen? Ekskludering af filtre fra egne IPér, korrekt valuta, opsætning af filtre etc. Hvad vil du gerne måle på? Salg af produkt, udfyldelse af kontaktformular, klik på links, download af PDF - hvad er målet? 

De vigtigste data: Kilder til trafik Kan der gøres mere her? Har vi overset noget? 

De vigtigste data: Landingssider

De vigtigste data: Konverteringsrate

De vigtigste data: Demografi / geografi

De vigtigste data: Nye vs returnerende kunder

De vigtigste data: Time on site

De vigtigste data: Segmenter

De vigtigste data: Sammenligning af perioder

Case eksempler

Case 1 – Bing annoncering

Case 2 – Optimering af indkøbskurven

Case 3 – Real Time Analytics

Fordele ved Google Analytics Gratis Godt for små virksomheder Kan integreres med de fleste systemer som Shopify, Magento mv.  Du lærer meget om din målgruppe og generelt om hvordan du sælger, som du kan bruge til optimering Det sparer dig for meget gætteri og derved penge

Ulemper ved Google Analytics Det er stadig svært at implementere for mange Kan virke uoverskueligt, når man starter op Tager tid at opsamle data, så du kan bruge det aktivt Kan være en hæmsko, hvis det ikke er sat rigtigt op og man analyserer forkerte data

Tips til at komme i gang Leg med det - brug evt. Google's demo version Sørg for altid at have en tese og så løs det. Lad være med at sidde og glo i hele platformen. Giv dig selv små opgaver Hvor mange % kommer fra mobile enheder? Hvilken landingsside er den mest populære udover forsiden? Hvilken aldersgruppe konverterer bedst? Hvilke kilde til trafik har den højeste konverteringsrate?

Andre værktøjer der er gode at kende Google Ads Google Keyword Tool Google Search Console Google My Business

Spørgsmål?

Næste webinar