Vejledning i forflytning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Advertisements

Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Workshop 5.
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Fagligt træf 2012.
Dialogspørgsmål til forflytningspyramiden
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Lærerprofessionen - en definition.
Roller og afgrænsninger
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Historier fra et demonstrationsprojekt
Social- og sundhedshjælper
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Vejledning og spørgsmålstyper ift. børn, kolleger og forældre
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
- Roller og afgrænsninger
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Alle børn er alles ansvar
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Vejlederens kommunikation
Dialogspørgsmål til forflytningspyramiden
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne.
Tutordag i Holstebro 7/ Introduktionsuddannelsen Hvad er meningen?
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Det Nationale Exitkontaktpunkt Socialstyrelsen, 23. maj 2016.
Program for Læringsledelse Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Sektor Karen Stæhr Personalet som brobygger mellem borger og ny teknologi – hvordan? 21. september 2012.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Ergonomi & Forflytningsteknikker
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Analyse af prøveformer og test i BAI´s arbejdsmarkedsuddannelser gennem forsøg og evaluering BAI OUP 2015.
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Workshop 7. velfærdsteknologi
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Den ny social- og sundhedsassistentuddannelse
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Velkommen.
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Om formandskabets arbejde og beretning 2013/14
Faglærerseminar 29. September 2017.
Medvirken ved lægemiddelbrug i omsorgsarbejdet
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Praktikvejleder, PAU- og SOSU-elever – ajourføring
Oplæg specialuddannelse i borgernær sygepleje
Hospicemetoder i praksis – den palliative indsats på plejecentre
Arbejdsmiljø i SOSU-arbejdet – Etik og adfærd
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Vejledning i forflytning AMU-nr.: 40935 Varighed: 6 dage Målgruppe: Medarbejdere, der fungerer eller ønsker at fungere som forflytningsvejledere i deres daglige arbejde Indhold Deltageren kan således inspirere og motivere til udvikling af hensigtsmæssige forflytninger for at forebygge nedslidning og arbejdsskader. At være vejleder – en pædagogisk opgave Læring og modstand mod læring Karl Tomms spørgsmålstyper Deltageren kan medvirke til at skabe øget fokus på betydningen af den forflytningsmæssige praksis for arbejdsmiljøet på arbejdspladsen. I det arbejde har deltageren forståelse for sin egen rolle i at inspirere til og skabe en god kultur for forflytningsmæssig praksis. Motivation Grundlæggende forflytningsteori Refleksion i forflytningsarbejdet Brug af video i forflytningsarbejdet Arbejdsmiljøloven Praktiske workshops Deltageren kan i det tværfaglige samarbejde medvirke til vurdering og implementering af hjælpemidler og indsamling af ny viden om forflytning. I det arbejde kan deltageren etablere og bruge faglige netværk til videndeling omkring forflytningsvejlederfunktionen. Risikovurdering i forflytningsarbejdet Feedback strategier Simulationstræning Mål for kurset Deltageren kan vejlede kolleger i forflytning. I den sammenhæng kan deltageren på baggrund af viden om forflytningens grundlæggende principper analysere og vurdere forflytninger samt borgerens ressourcer. Deltageren kan målrettet vejlede, formidle, undervise og instruere de forskellige målgrupper på arbejdspladsen. Vestre Engvej 46A 7100 Vejle Tlf. 79 211 200 www.sosufvh.dk