Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Livets Ord September 2015 "Du skal elske din næste som dig selv" (Mark 12, 31).
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Unipolar depression Patienter og pårørende 6. Session - Den sociale lovgivning – ved socialrådgiver Depression og familien.
Dorthe Holm HVASKO.dk Pædagogisk vejledning Dorthe Holm.
Oplæg Region Sjælland. Michelle Knudsen 33 år. Har tidligere haft en spiseforstyrrelse- anoreksi. Var ”syg” fra jeg var år. Anoreksien var et tegn.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
. Med kærlige hænder, Jesus mig rører Mel.: Timon Müller 2013 Tekst: Line Nielsen 2013 Over Joh 13,1-17.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
EVALUERING AF LÆREPLANER SKRUPSAKKERNE Barnets alsidige personlige udvikling.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
At styrke barnets selvstændighed
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Respekt for Grænser Fakta
Løsningsfokuseret Ledelse
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Relationer på arbejdet.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Ordenes betydning Alkoholiker
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Behov, motivation og mestring
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Forberedelse til eksamen
Velkommen Robusthed basiskursus
Det gode møde i folkeskolen
Herre vi ønsker selv om vi er unge,
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Livets Ord November 2017.
God Filosofi.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
En tur i galleriet….
Livets Ord November 2018.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Personlighed og Kompetencer
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
VESTERBRO UNGDOMSGÅRD
Børns stemmer Mikkel Balslev Afdelingsleder.
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvad er meningen med dit liv?
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Velkommen til forældremøde
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Borgermøde.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Velkommen til forældremøde
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer. Hvad, hvorfor og hvordan i arbejdet som frivillige?

Mit barn er anbragt uden for hjemmet Forvaltningen fortæller de vil indlede en § 50 undersøgelse. Jeg har brug for hjælp. Hvem kan hjælp? Mit barn er anbragt uden for hjemmet Min historie har betydning for mig mine erfaringer har betydning for andre end mig selv Fælle kan vi finde en vej at gå så vi begge går styrket ud...

Det betyder ikke at dine erfaringer er de eneste rigtige. Dine erfaringer var en vej at gå,- og der findes mange andre. Dine erfaringer hjælper dig til at navigere i det nye fællesskab, til at støtte, til at sætte fokus på og til at være den der tager imod den andens frustrationer Væk med pegefingeren og goddag til

At lytte I ethvert møde lytter vi, men vi gøre det på forskellige måder alt efter hvor vi er i forhold til os selv. INDRE LYTNING Her lytter vi med udgangspunkt i os selv. Det vi lytter ind til er det der minder om vores egen historie. Vi afventer- næsten hopper- for at den anden skal blive klar, så vi kan fortælle vores egen. FOKUSERET LYTNING Her nedtoner vi vores egen historie. Vi er nysgerrige på den anden fortællinger og hvordan vi kan støtte den anden. Vi spørger ind til hvordan, hvornår, hvorfor og hvad tænkte du, hvad gjorde det ved dig… GLOBAL LYTNING Her lever vi os ind i den anden usagte følelser. Vi lytter til kropssprog, ord, toneleje og dufter m.v. Det er her vi finder klenexen før den anden begynder at græde fordi vi er så meget hos den anden at vi lægger mærke til den andens reaktioner Meta lytning Det er her hvor vi arbejder os fremad. Vi finder frem til det der er vigtigst i støtte, vi støtter den anden og den anden finder frem til hvad der er bedst for den anden og vi ”tænker” sammen…

At være i relationen Relationen – det at vi er samme og du ønsker hjælp – giver en asymmetri TID

At være i relationen På vej Asymmetri TID

At være i relationen Relationen – det at vi er samme og du ønsker hjælp – giver en asymmetri TID

At være i relationen Relationen – det at vi er samme og du ønsker hjælp – giver en asymmetri Vi er sammen – horisont sammensmeltning Vi er sammen om noget TID

At være i relationen Relationen – det at vi er samme og du ønsker hjælp – giver en asymmetri TID