CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Patientundervisning 7. Session Unipolar depression Familie og netværk.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling Tina Schultzer Ungekonsulent.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
”TOPKARAKTERER GIVER IKKE NØDVENDIGVIS DE BEDSTE LÆGER” - Allan Flyvbjerg & Charlotte ringsted på altinget.dk d Ny kvote 2 optagelse på medicin.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
THY Business Breakfast.
Ordenes betydning Alkoholiker
Alle rettigheder forbeholdes
Det er nemmere end du tror
Børne- & Undervisningsforvaltningens forebyggelsespulje 2017
Velkommen Robusthed basiskursus
Trivsel og værdier - i skoletasken
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
ÅRHUS AFDELING.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Webinar om fordringstyper til daginstitution
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
Stresshåndteringsgruppe
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Børns stemmer Mikkel Balslev Afdelingsleder.
Demokrati og medborgerskab
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentation af mad vafler
Forventninger til jer forældre
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvad er meningen med dit liv?
Alle rettigheder forbeholdes
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Alle rettigheder forbeholdes
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Trivsel og værdier - i skoletasken
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 8: Supervision og sparring
Præsentationens transcript:

CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse

DILEMMA 1: KAN CAMILLA GØRE NOGET? Tal med nogen om det - en ven, forælder, lærer eller andre. Luk Facebook. Gør ingenting. Måske er du bare paranoid, Camilla.

DILEMMA 2: HVAD KAN CAMILLA GØRE? Kontakt ekskæresten og forklar ham, hvordan det påvirker dig og bed ham om at stoppe. Fortæl det til politiet. Hold det for sig selv og anskaf en peberspray.

DILEMMA 3: HVAD KAN CAMILLA OG HENDES FAMILIE GØRE NU? Søg hjælp andre steder end hos politiet. Få ham til at stoppe på den ene eller anden måde – der er jo ikke andre end jer, der kan hjælpe! Der er ikke noget, I kan gøre. Vent på, at han kommer sig over bruddet og stopper.

DILEMMA 4: HVAD KAN CAMILLAS VENNER GØRE? Lad hende være og vent på, at hun selv taler om, hvad der er galt. Tal med hende om det – spørg ind til, hvordan hun har det. Sig til hende, at hun skal søge hjælp.

DILEMMA 5: HVAD KAN CAMILLA GØRE NU? Gå under jorden, så han ikke kan finde dig. Søg hjælp. Der er ikke så meget at gøre. Du må lære at leve med det.

AFRUNDENDE SPØRGSMÅL Var der nogen, der med fordel kunne/skulle have gjort noget andet – eller på et andet tidspunkt? Hvordan ville I reagere, hvis det var jer? Hvordan vil I håndtere det, hvis i tænker, at en af jeres venner er i Camillas sted – eller i ekskærestens? Kender I nogen, der har været udsat for noget lignende?