Introduktion til RejsUd - FGU

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Roller og rettigheder I Administrationsportalen
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Digitale flytterapporter
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
TATIONpRÆSEN 2015 AARHUS UNIVERSITET INDFAK2 VELKOMMEN TIL WORKSHOP FOR REKVIRENTER 1.
Frivillig.natteravnene.dk. Noter: __________ __________ __________ __________ __________ __________ __________ Frivillig.natteravnene.dk Få tilsendt kode.
Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
ERFA – Tiltag og udviklingsområder i Epos HR.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
Flow mellem RejsUd, IndFak og Navision En beskrivelse af debitering og kreditering.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Deep dive drejebog Leverandørfaktura – d. 20. februar 2015.
- vi bygger på lokale værdier. Epos HR-stamdata og Epos Rekruttering.
Bestyrelsesmøde Frederiksbjerg Dagtilbud 9.December 2015.
Økonomi i hverdagen - grundviden for medarbejdere i fsb.
Fælles Indberetningsløsning - Stofmisbrugsdatabasen Informationsmøder d. 14., 15. og 17. juni 2011 Århus, Odense og København Klaus Otto Hansen, Servicestyrelsen.
1 REACH den nye EU-kemikalielovgivning Lise Emmy Møller Projektmedarbejder Key2Green.
PhdCourses.dk National database for Ph.d.-kurser Kontakt Arcanic for assistance på eller
Folketinget JAN CHRISTIANSEN SOSU FYN. Folketinget og opbygning – De politiske partier i Folketinget er opbygget på forskellige måder.
Info Velkommen til Nespresso Club, du taler med (CS navn) Hvad kan jeg hjælpe dig med? Kaffe Vi har 16 forskellige Grand Crus hvoraf 12 er Espresso (inkl.3.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
AULA.
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Introduktion til JAR Hvad er JAR: Jordforureningslovens Areal Register
Seminar, den 20. april 2017 Præsentation af Parasollens USB-Pind.
BBR - Første anvendersystem på Adgangsstyring
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
Mobbet/chikaneret af leder
Skolernes kvalitetsrapport
Intro til digital selvbetjening på rejsekort.dk
Administrationsmodulet
Demokrati og involvering
Opsætning af Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
Flow mellem RejsUd, IndFak og Navision
Titel på naturvidenskabsprojekt
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Møde om ressortændringer Budget- og regnskab
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
IndFak Velkommen til Intro for NYE Rekvirenter
Miniudbud på revisionsydelser på AAU
Martin Holmgaard Adm. direktør
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Hvorfor SAPA har input til STS
Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.
Indhold 1. Krav til kommunens IT-miljø 2. Serviceaftaler
Løn FOAS.
Identitet Organisation AAU Org1 Org2 Org3 Org4 Org5 Org6
Fragt beregninger 13/14 Marts René Eilsø
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Interne survey som ledelsesværktøj
Titel på videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Håndtering af forudbetaling og kredittjek
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
HKKF Seniorseminar, Vejle
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Aula workshop #detvigør i Aarhus Kommune Torsdag 21. februar 2019
Opbygning og opgavetyper
Skole DM i Skydning 2019 INFO aften for kontaktpersoner
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Undervisning i brug af SBS for budgetansvarlige
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

Introduktion til RejsUd - FGU Webinar Maj 2019

RejsUd-proces (Altid 4-øjne) FGU SAM/FGU FGU SAM/FGU Flow i RejsUd Rejsende (Sekretær) Bogfør I Navision Kontrollant Godkender Handling Opretter afregningen Kontrollerer rejseregler er overholdt og underskriver afregningen på vegne af den rejsende Godkender afregning Samles i én batch pr dag og overføres automatisk til Navision Bogføres i Navision 4 øjne princip Brugerne som opretter afregningen er ikke en del af 4 øjne princippet, ved brug af kontrollant som underskriver Brugeren som udfører den sidste handling inden godkendelsen, ”Underskriver” afregningen (første 2 øjne) Brugeren som ”Godkender” afregningen (sidste 2 øjne) 2

Standard roller i RejsUd2 Navn Rettigheder Rolle RejsUd: Controller Se-adgang til systemet Rolle RejsUd: Rejsende Alm. Rejsende, kan se egne afregninger Rolle RejsUd: Rejsende (med bestilling) - inkl. bestilling Rolle RejsUd: Kontrollant Kan kontrollere afregninger som sendes til brugeren Rolle RejsUd: Organisationskontrollant Kan kontrollere afregninger som sendes til brugeren + behandle alle afregninger til kontrol i øvrigt Rolle RejsUd: Godkender Alm. Rejsende + Godkender af afregninger sendt til brugeren (husk prokura). Kan kun se ”egne” afregninger Rolle RejsUd: Godkender (med bestilling) Rolle RejsUd: Fordeler Kan se og håndtere alle afregninger i flow + opsætte omdirigering på korttransaktioner (indeholdt i organisationskontrollant) Rolle RejsUd: Fordeler (med bestilling) Rolle RejsUd: Lokal systemadministrator Kan foretage de fleste opsætninger i RejsUd og IndFak OBS: Sekretæren er IKKE en rolle i RejsUd2 3

Udvalgte administrationsopgaver RejsUd Oprettelse af brugere, roller samt RejsUd oplysninger pr medarbejder Tildel prokura (beløbsgrænser) for medarbejdere med rolle ”RejsUd-Godkender” (uafhængig af prokura som er tildelt brugeren i IndFak – som kun gælder faktura) Vedligeholdelse af kontorhierarki (afspejler godkendelseshierarki og/eller organisationshierarkiet) Evt opsætning af omdirigeringsregler hvis de afviger fra IndFak godkendelseshierarkiet Flytning af brugere, så de indsættes i deres respektive godkendelseshierarki/kontorer(værksteder) Rejsende -> (evt Kontrollant) -> Godkender Opsæt af nye omkostningstyper og autokontering

Demo af RejsUd - administration

Spørgsmål?