Velkommen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
EGU på bygge og anlæg Erfaringsseminar Korsør Produktionshøjskole, tirsdag d. 1 november 2011 Selandia EUC Sjælland Korsør ProduktionsHøjskole Byggeriets.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Præsentation af resultaterne fra
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Det videre arbejde med unge- og campusmiljø
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen til.
- en spændende kundskabs- og teknologikonkurrence for børn og unge
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
JobFirst Seminar om samarbejdet med borgere i JobFirst 11. maj 2016
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Informationsmøde Førskolen
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Innovationsforløb Modul 3 ©
Dagens program Du skal have kendskab til:
Erfaringer fra virksomhedsbanken
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Fyraftensmøde 31 januar 2018 En ny måde at afrapportere på.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Skoleudvikling i Praksis 1
Velkommen til DGI MINIton kursus Sorring hallen
Sådan bruger du præsentationen
Demokrati og medborgerskab
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Hvor kan jeg hente hjælp?
Danmarks Vejlederforening
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Velkommen.
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Nyt Geodata-info Workshop SDFE 9. januar 2018.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Velkommen

EUC Lillebælt – IBC – SOSU FVH – JU Aarhus – Aarhus Tech – DJH UU Lillebælt UU Odder Skanderborg Erhvervsuddannelser EUC Lillebælt – IBC – SOSU FVH – JU Aarhus – Aarhus Tech – DJH Danske erhvervsskoler og –gymnasier Dansk Byggeri – Plastindustrien – Dansk maritime Erhvervsfunktion i kommunen VIA University College Aarhus

1 2 3 4 5 Foræl dre arrange ment Kollek tiv vejled ning Brobygning Formål: Lang sigt Udvide viden om EUD Kort sigt Skabe rammerne for praktik og brobygning 1 2 3 4 5 Foræl dre arrange ment Kollek tiv vejled ning Brobygning 2 dage Praktik 3 dage Opfølg ning

Dagens program 9.30 – 9.45 Velkomst v. UU Danmark 9.45 – 10.15 Smørbollen ping 10.15 – 10.20 Pause 10.20 – 11.40 Vi tuner ind på målgruppen og et fælles mindset med udgangspunkt i karrierelæring, kvalificerer evalueringsspørgsmål, samt introduceres til FFAST modellen, v. Ida Andrén Hagmayer fra VIA University College Aarhus 11.40 – 11.55 Vi udvikler GRUPPEBILLEDE 12.00 – 12.45 Frokost 12.45 – 13.45 Vi udvikler 13.45 – 13.55 Pause 13.55 – 14.55 Vi udvikler 15.00 – 15.15 Præsentation af output for dagen 15.15 – 15.30 Afrunding og tak for i dag

Hjemmeside: ungeipraksis.dk Kommunikationsgruppe Status Hjemmeside: ungeipraksis.dk Kommunikationsgruppe Forældrerettet materiale Pressekit til lokale tovholdere Datoer på plads  artikler i branchemagasiner (gerne have flere med!)  film og dokumentation af forældrearrangementer (lokale politikere eller virksomhedsledere) Diplom til deltagende virksomheder Quiz Før og efter for forældre

S PROBLEMLØSNING M Ø R B O L L E N P I N G

Smørbollen ping 1 minut 2 minutter Præsentationsrunde i det lokale samarbejde. Bordet rundt præsenterer hver deltager sig på 1 minut og kommer ind på følgende: Navn Min professionelle baggrund for at være her i dag Hvilken af de 5 delelementer i projektet har jeg mest erfaring med? Har jeg pt spottet udfordringer, som jeg har behov for hjælp til at løse eller noget, der bekymrer mig? Notér eventuelle udfordringer og/eller bekymringer på papiret. Resten af gruppen får nu 2 minutter til at reflektere og kommentere på eventuelle udfordringer eller bekymringer. Imens noterer den, der præsenterede sig, input fra gruppen på papiret uden at kommentere:   Input fra gruppe kunne være: Om gruppen samlet set kan se en løsning nu og her? Er det noget, der skal tage højde for, når der udvikles? Er der noget, der skal lægges en strategi for løsningen af? (fx specifikke personer, der skal vendes noget med i løbet af dagen?) Andet? Notér kort ud for hver udfordring, hvordan der skal handles på den  OBS-liste Gem OBS-listen til vi udvikler eller til den er relevant.

Fælles budskab på tværs af UU – EUD – Virksomheder Vi udvikler 11.40 – 11.55 Fælles budskab på tværs af UU – EUD – Virksomheder 5 min: Pointer fra dagens oplæg om karrierelæring noteres i yderste felt omkring budskabsfirkanten Hvis vi skulle vælge ét karrierelæringsbudskab som de unge i 7. klasse tager med sig – hvad skulle det så være? 5 min: Pointerne omformuleres til 3 potentielle budskaber, der noteres i mellemfeltet. 5 min: Gruppen vælger ét fælles budskab, som noteres i feltet midt på siden.

Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab? Vi udvikler 12.45 – 13.45 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab?   Start med praktikdelen Gruppeinddeling: 1 eller 2 grupper pr. tovholder Lav en grovskitse over indholdet af praktikdagene. Beskriv den ved hjælp af FFAST. Hvad skal de unge præsenteres for/opleve i praktikken, som taler ind i det fælles budskab? For eventuel inspiration se medbragt materiale.

Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab? Vi udvikler 13.55 – 14.55 Hvilke temaer/aktiviteter/indhold taler ind i vores budskab?   Forsæt med brobygningsdelen Lav en grovskitse over indholdet i brobygningsdagene. Beskriv den ved hjælp af FFAST. Vær opmærksom på at skabe direkte sammenhæng mellem brobygning og praktik.

Vi udvikler HUSK Dobbelttjek Hvordan hænger karrierelæringsbudskabet sammen med aktiviteterne? Er indhold og kompleksitet tilpasset målgruppen? Smørbollen ping: Var der noget på OBS-listen vi har glemt at tage højde for? Foræl dre arrange ment Kollektiv vejledning Brobygning 2 dage Praktik 3 dage Opfølg ning

Præsentationer af dagens udviklede forløb – shareware – Præsentation af output 15.00 – 15.15 Præsentationer af dagens udviklede forløb – shareware – ved de lokale tovholdere

Færdigudvikling lokalt Tak for i dag Hvad nu? Færdigudvikling lokalt De sidste dele Etablering af samarbejder Kommunikationsplan Programmet  lokale projekter Lokale projekter  Tidsplan, skoler og virksomheder Evaluering Baseline - Matti