Den gode SRP-proces.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Emne: Kirke og gudstjeneste
Afslut Frem >>
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Dagens program – ugens program
- Er dine rettigheder Foto: Ken Hermann Børns rettigheder.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
SRP 2015 En officiel eksamen Karakter på eksamensbeviset.
Oplæg om Dictus og anvendelsesmuligheder d. 5/
Gruppedannelse - den svære proces Oplæg til P2-gruppedannelse, foråret 2009 for EE, ITC og EGI.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Introduktion af VDSL2 med frekvensplan 35b (“Vplus” – “Supervectoring”) 1 VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
SRO SKRIV!.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Nye e-beviser og uddannelsesplaner
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Sso SKRIV!.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Forslag til ny turnering 2013
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
GUIDE TIL OPRETTELSE AF DOKUMENTER
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Program Introduktion Gennemgang af vores idé
Den gode SRP-proces.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Centralforeningen for Stampersonel
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Klik på musen og se siderne
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Programmering.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Personlighed og Kompetencer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
projekt eller lignende
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Krav til informationsformidling
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
SRO SKRIV!.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
- eller sådan spiser man en elefant…
Log ind Du modtager login på din mail til appen I mailen finder du:
Velkommen.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
Fra byggesten til praksis
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klik på musen og se siderne
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 4: Aktiverende APV
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Den gode SRP-proces

Skriv de arbejdsopgaver, som din proces skal bestå af Skriv de arbejdsopgaver, som din proces skal bestå af. En opgave pr post-it Eksempler: Skrive abstract Læse korrektur Opstille litteraturliste

Sæt dine sedler op i en rækkefølge på bordet Sæt dem eventuelt i den rækkefølge, som du vil arbejde med dem i

Dan grupper med 3-4 personer i hver Alle har ekstra post it sedler klar En læser sine post it sedler langsomt op De andre laver evt. ekstra sedler Gentag, hvor en anden læser op…….Husk, jeres opgaver er forskellige

Planning Poker Alle laver egne kort med: Under 1 time 1-3 timer Over 8 timer

Planning Poker En af jer nævner en arbejdsopgave Hver person vælger et kort og lægger med timetallet nedad Når alle har spillet ud, vender I kortene Snak om jeres valg Noter på post it sedlerne

Tid på alle arbejdsopgaver Skriv tid på alle dine arbejdsopgaver De arbejdsopgaver, der varer mere end 8 timer splittes op i mindre dele Skriv nye post it sedler og sæt tid på Læg alle timetal sammen og noter det samlede timetal et sted

Min SRP-proces To do Doing Done Done-Done I øvrigt Analyse del 1 Indledning Analyse del 1 Rede-gørelse Litteratur-liste Forsøg 1 Analyse del 2 Korrektur

Den utjekkede version – og den tjekkede https://trello.com

Vælg en proces-makker Hvad fik jeg lavet i går? Ring 15 minutter hver dag Begge skal fortælle: Hvad fik jeg lavet i går? Hvad arbejder jeg med i dag? Hvilke problemer har jeg lige nu? Skal jeg have kontakt til mine vejledere?

Succes skal fejres!

Skriv ind i kalenderen - MED BLYANT Start- og sluttid hver dag. Måltider Sport eller andre fritidsaktiviteter (Arbejde , så lidt som overhovedet muligt) 15 min snak med proces-makker Moster Oda’s fødselsdag Tæl op hvor mange timer, du har til din SRP-proces Sammenlign med det samlede timetal for alle dine arbejdsopgaver Fordel dine arbejdsopgaver ind i kalenderen MED BLYANT

Revider kalenderen undervejs… Afslut hver dag med at gøre status: Nåede jeg det, jeg havde planlagt? Revider eventuelt planen

Rigtig god proces 