Det vi skal de næste tre kvarter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Advertisements

Forældrearrangement om folkeskolereform
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Frøslev-Padborg skole
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Line Holst Jensen Mette Wybrandt Forældre, børn & læring
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Holbæk kommune Proces for skolebestyrelserne i arbejdet med ny skolestruktur.
Skolebestyrelsesarbejdet. Dagsorden for den 10. April Skolebestyrelsen på et overordnet plan Procedure omkring valgprocessen Hvad er så Skolebestyrelsen.
Inspiration til reformarbejdet
Skolebestyrelsesarbejdet. Hvor En skolebestyrelse er en bestyrelse på en uddannelsesinstitution, hvor både forældre, elever og lærere samt skolens ledelse.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Social- og sundhedshjælper retning
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Værktøjskassen Skoleledelsen. Baggrund Amondo og AZENA har udviklet værktøjskassen for Integrationsministeriet Værktøjskassen er en i en serie af 5 værktøjskasser,
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Velkommen i skolebestyrelsesarbejdet 2012.
BYRÅD SBU Skolebestyrelser Skoleforum Styrelsesvedtægt.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
AULA.
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Antal besvarelser: 52.
Thank You.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Damhusengens Skole v. Kaj
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Skolepraktikinformationsmøde Tirsdag d. 21. nov. 2017
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolebestyrelsens årsberetning
Skolebestyrelsens principper
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Princip for udarbejdelse af principper
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
Kommunikationsstrategi
professionsideal for lærere
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Det vi skal de næste tre kvarter • Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet • Tale om den tidsplan vi foreslår for dialogprocessen • Finde bestyrelsens to repræsentanter til den arbejdsgruppe, der skal lave det praktiske arbejde i dialogprocessen Værktøjskassen Skoleledelsen • Skolebestyrelsen

Hvorfor sætte fokus på skole-hjem samarbejdet • ”Vi plejer” skolekultur og traditioner for skole-hjem samarbejde - dvs. uklart formål, ikke konkretiseret, og hvor forventningerne ikke er afstemt • Forskellige forventninger til rolle- og ansvarsfordelingen i skole-hjem samarbejde, pga. folkeskolens udvikling, forældrenes forskellige skoleerfaringer i og uden for Danmark • Ny viden om forældrenes betydning for deres børns læring og trivsel viser, at det er nødvendigt at gentænke forældrenes rolle i skole-hjem samarbejdet og forældrenes indbyrdes relationer • Mange elever oplever, at de ikke bliver inddraget i skole hjem samarbejdet, og at de voksne taler hen over hovedet på dem Værktøjskassen Skoleledelsen • Skolebestyrelsen

Værktøjskassen Skoleledelsen • Skolebestyrelsen

Arbejdsgruppens opgaver Arbejdsgruppen står for det praktiske arbejde i forbindelse med dialogprocessen: • Tilrettelægger møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?” med medarbejdere, bestyrelse og elevråd • Samler alle input fra møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?”, og udarbejder et udkast til et revideret princip for skole-hjem samarbejde • Tilrettelægger møderne: ”Hvad gør vi fremover i skole-hjem samarbejdet?” med medarbejdere, bestyrelse og ledelse Værktøjskassen Skoleledelsen • Skolebestyrelsen