Slagterbutikken - teori

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Advertisements

Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Gudstjeneste 11. juni 2006 Velkommen!. Gudstjeneste 11. juni 2006 Tre ting vi skal passe på >< Tre ting vi skal gøre.
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Music: Nightengale Serenade
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
”Åndelige discipliner for disciple”!
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Roskilde Tekniske Skole
I dag er temaet Visualisering
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Kvantitative metoder
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Engelbert H – og den sidste chance
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Kick-off: Hele Ledelser
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Den anerkendende interviewform
Planlægning - TD.  Over 3 meterOffentlig zone  Ca. 1,2 – 3 meterSocial zone  Ca. 40 cm – 1,2 meterPersonlig zone  Mindre end 40.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Gruppeudviklingssamtaler
TELEFONCANVAS.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Billeder.
Hvordan spørger man anerkendende?
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
MAJ WITTE AARHUS UNIVERSITY OBSERVATIONER FRA ET FELTSTUDIE SOM BARTENDER.
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Branchekendskab Medarbejdernes kendskab til postbranchens produkter, ydelser og aktører. Dansk som andet sprog.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Hvordan har du det med udenlandske chauffører, der kører i Danmark?
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
237 – Den Gud, der skabte lyset 1, S1
At motivere til forandring
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
SUF - gevinstrealisering
Pris som handlingsparameter
Ansvarlig.
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
608 – Inden jeg har søgt dig 1, S1
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
MOT’s virkemidler.
Morale og dannelse i uddannelse
Den Gud, der skabte lyset
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Fra anledning til udvikling
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Slagterbutikken - teori Detailslagteren

Butikstyper Vi snakker i daglig tale om to typer, når vi tænker på en slagterbutik: Slagterbutikken Slagterafdelingen i et supermarked I en slagterbutik bliver man betjent af fagpersoner I en slagterafdeling er der selvbetjening, men mulighed for at tilkalde fagpersonale

Slagterbutik – fordele og ulemper for kunden Her kan du få den mængde, du har behov for Her kan du få specielle udskæringer Her kan du få vejledning med det samme Ulemper: Du kender ikke umiddelbart prisen Du skal stå i kø Du kan føle dig presset til at købe noget, du ikke har lyst til/brug for

Slagterafdeling – fordele og ulemper for kunden Du kender umiddelbart prisen Du skal ikke stå i kø Du kan kigge i ro og mag uden ”pres” Ulemper: Her kan du ikke så nemt købe den mængde, du har behov for Her kan du måske ikke så nemt få vejledning med det samme

4 x 20 reglen De første 20 sekunder – afgør, om kunden har tillid til dig som person. Der for bør du virke venlig, høflig og opmærksom. De øverste 20 centimeter – det vil sige dit ansigt, som helst skal vise et utvungent smil og afspejle godt humør og din glæde over at møde kunden. De første 20 ord - din kunde danner sig ofte en mening gennem den måde, du taler til kunden på. Er du høflig, frisk, veloplagt, venlig. De første 20 skridt – den måde, hvorpå du møder kunden, vil ofte afsløre din personlige holdning til kunden.

Spørgeteknikker HV-spørgsmål: Eksempelvis: ”Hvad har du selv tænkt på?” Ledende spørgsmål: Eksempelvis: ”Synes du ikke, det kunne være godt med kalkunbryst?” Alternativt spørgsmål: Eksempelvis: ”Skal det være lam eller kalv?” Ja/nej spørgsmål (retoriske): Eksempelvis: ”Er der en særlig middagsret, du har tænkt på?”

DABA -spørgeteknikken Definere kundens behov – brug HV-spørgsmål. Accept på, at du har defineret rigtigt. Bevis, at din vare dækker kundens behov. Accept på dit bevis.

En dygtig sælger – er mange ting Tag udgangspunkt i kundens situation – lyt, spørg ind til kundens behov Du skal have et komplet varekendskab – det virker overbevisende (det kan være nødvendigt at spørge kollegaer/mester) Du skal kende markedet og dine konkurrenter Du skal søge information de steder, hvor kunderne søger inspiration – blade, tv, internettet Du skal træne og arbejde med din salgsteknik – succesoplevelser motiverer den dygtige sælger til at blive endnu bedre

Kundeservice Hvad er god kundeservice for dig? Hvornår har du sidst oplevet god kundeservice? Hvad er dårlig kundeservice for dig? Hvornår har du sidst oplevet dårlig kundeservice?

God kundeservice hos slagteren Snøre en steg Ridse en steg Bære varerne ud

Young Butchers Vi går en tur over i Young Butchers og ser, hvad de kan byde på i dag…… Læg mærke til, hvordan kødet er lagt på fadene Er der en form for opdeling af kødet? Hvordan kan man opdele kødet? Ser I andre spændende ”ting”, vi skal snakke om?

Talemåde Pas godt på kunderne, så kommer de igen pas godt på varerne, så kommer de ikke igen 