Innovationsforløb Modul 3 ©

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Workshop Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Lisbeth Fruensgaard.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Den åbne innovative folkeskole
Ungdommens Folkemøde
Modul 2.
Online arbejdsmiljøuddannelse
One Friday Morning.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Velkommen.
Modul 1 Rød løber (C).
Praksiseksempel fra Teater GROB
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Notatteknik.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Et samarbejde mellem CMU og DASG
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
FNs Verdensmål Hvad går de ud på? Hvorfor er de vigtige?
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
BADMINTON.
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Stresshåndteringsgruppe
Fortæl om påkørsel.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Oprette Legacy fil fra gedcom
Netværksmøder - Drejebog
Kommunikation - trykstil
EASY-P Konference Digitalisering.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Danske Handicaporganisationer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Sådan bruger du præsentationen
Ledelsesevaluering.
Velkommen.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Innovation i humanistiske fag
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Lidt eller lille Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Kursus for personer med demens og pårørende
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Værktøj: Projektets organisation
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 4: Aktiverende APV
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Idegenererings-øvelse
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Innovationsforløb Modul 3 © Velkommen til dette andet webinar i vores virtuelle workshopforløb i innovation og forretningsmodellering. Vi har siden første webinar glædet os til at komme videre med jer. Vi vil gerne lige igen minde jer på at I med dette webinar er en slags testpiloter. Vi takker for den megen konstruktive feedback vi fik efter 1 webinar. Til jer der evt. er nye i dag og ikke deltog i 1ste webinar må vi bede jer kigge den optagede video fra 1ste webinar – så vi alle har den samme informationsmængde. Modul 3 ©

Forløbet © Møde i Vega – Opstart og fastlæggelse af opgaven 18/8 Møde i Vega – Opstart og fastlæggelse af opgaven 9/9 Undervisning: mål og værdiafklaring Hjemmearbejde: Mål og værdiafklaring af deltagernes egne projekter eller idéer 22/9 Opfølgning på mål og værdiafklaring Undervisning i kunsten i at frisætte sig, at holde pause, ideudviklingsværktøjer Hjemmearbejde: Aktivt arbejde med frisættelse, pause og idégenerering 7/10 Opfølgning på pause, frisættelse og ideudvikling Undervisning i strukturering og validering af ideer samt idevisualisering og prototyping Hjemmearbejde: Strukturering og validering af fremkomne idéer samt visualisering og udvikling af en eller flere prototyper, som beskriver idéen 21/10 Opfølgning på strukturering og validering af ideer samt i idevisualisering og prototyping Undervisning i Business Model Canvas Hjemmearbejde: Udfyldelse af Business Model Canvas på egne idéer eller projekter 4/11 Møde i Vega – Coaching, rådgivning og vidensdeling på forløbet 18/11 Opfølgning på Business Model Canvas Undervisning i implementeringsplan Opfølgning og afrunding på hele forløbet ©

Dagens program Velkommen: Gennemgang af opklarende spørgsmål, opsamling på opgave fra sidst. KU-modellen: Frisættelsen og pausen – Hvorfor er det vigtigt? Værktøj: Værktøjer til frisættelses- og pauserummet + eksempler + spørgsmål KU-modellen: Idégenerering – Hvad går det ud på? Værktøj: Værktøjer til idégenerering + eksempler + spørgsmål Opgave: Til næste gang: Lav frisættelsesøvelse samt pauseøvelsen Spørgsmål ©

Aftaler under webinar Vær fokuseret og tilstede mens I deltager på webinaret – der er mange vigtige informationer I skal bruge efterfølgende Sluk venligst jeres mobiltelefon og mailprogram medens webinaret kører I arbejdsugerne er det helt ok at ”fejle” – blot du lærer af fejlene. Husk at samle dine/jeres spørgsmål sammen i løbet af webinaret – der er mulighed for svar til sidst i webinaret. Saml øvrige spørgsmål til din coachingtime og send dem gerne til: info@winnovation.dk Er der spørgsmål – er I velkomne med disse tilsidst og efter gennemgang af hvert værktøj. Tag evt et stykke papir, ipad eller andet noteringsværktøj og skriv dem ned samtidig med webinaret kører . Vi svarer på dem efter slides og video er gennemgået og laver således et fælles læringsrum hvor alle hører svarene på de stillede spørgsmål. I programmet ”go to webinar” kan I også skrive spørgsmålene ind undervejs – så skal jeg forsøge at samle svarene op i spørgsmålrunderne. ©

? ©

Opfølgning på opgave fra sidst Overordnede spørgsmål/erfaringsudveksling Spørgsmål til værktøjerne Målskabelsesværktøjet Værdispillet Her vil jeg først bede om spørgsmål fra jer der relaterer sig til det mere overordede vedr. kurset – hvis der er spørgsmål der relaterer sig hertil? Har der været udfordringer? Hvilke? Hvordan er de taklet? Er der noget I kan videregive til resten af holdet? Dvs. spørgsmål der knytter sig til de to værktøjer vi gennemgik på 1 ste webinar. Tager vi efter de overordnede spørgsmål Så er der nogen der vil byde ind Dernæst spørgsmål om Målskabelsesmodellen? Dernærst spørgsmål der relaterer sig til værdispillet? Andet/andre spørgsmål? ©

KU-modellen © Status på hvor vi er i innovationsmodellen I dag skal vi således lære lidt om hhv. Frisættelsesrummet, pauserummet og iderummet. ©

Frisættelses-rummet © Formål: At vi får al den viden på bordet, der allerede er blandt projektdeltagerne og parkerer det. Mål: At sætte sig fri af forventninger, antagelser og erfaringer. Det vi plejer. Det vi allerede ved. Det vi antager er løsningen. At gøre sig klar til det nye – det uventede Værktøj: ”Kill your darlings” Effekt: At give mulighed for at opdage og dykke dybere ned i det ukendte - der hvor de uventede ideer ofte lever ©

© Kill your darlings Kreative hints Vælg en af dine ”darlings”, en idé du føler dig knyttet til Tegn (eller beskriv med ord) din idé, du behøver ikke gøre dig alt for umage – gør det umiddelbare Skriv kort om din idé, hvad går den ud på og hvor længe har du haft den? Hvad knytter dig til denne ide? Hvilke barriere ser du for denne ide? Slå et stort rødt kryds over din idé både tegningen og din beskrivelse, fold papiret sammen og gem det væk til en anden god gang. Læg det evt. i en lukket kuvert Kreative hints Få en anden til at parkere din darling - hvis den er virkelig sejlivet 2) Hvis du ikke ønsker at have mulighed for at genoplive den – brænd den. ©

? ©