Bestilling og ordrebekræftelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Advertisements

Aftalelov, købelov og CISG
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Betaling og ekstraarbejde
Lavet af Andreas, Mattias, Nicholas og Jonas
AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
Hvad kan din virksomhed gøre for at leve op til banker og leverandørers krav ? 6. oktober 2009.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
10.2 Anskaffelse af bil Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers.
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
8.4 Varesalg på kredit Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
ØKONOMISK KOMPENSATION: - RESTITUTION - AFSLAG - FORDRINGSHAVERMORA
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Advokat J. Bertel Rasmussen (H)
Affaldsdatamodel høringsmøde - Organisering 10. november 2008 velkommen til Miljøstyrelsen.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
10.1 Anskaffelse af inventar 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget.
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
Handel med korn mellem landmænd
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
Kapitel 8 Internationale køb. I kapitel 8 gennemgås: 1.CISG – anvendelse og begreber 2.Sælgers forpligtelser 3.Sælgers misligholdelse Købers misligholdelsesbeføjelser.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Kapitel 7 Handelskøb. I kapitel 7 gennemgås: 1. Købeloven og dens begreber 2. Sælgers og købers forpligtelser 2.1 Levering og risikoens overgang Handelskøb:
Kapitel 8 Forbrugeraftaler Kapitel 8 handler om: Forbrugeraftaleloven Forbud mod uanmodet henvendelse Forbud mod negativ aftalebinding Fortrydelsesret.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Hvad er en rammeaftale/indkøbsaftale
Betalingsmetoder vi ikke tilbyder mere Hvor kommer opkrævningerne fra:
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Supply Chain management SCM
Fraflytningstvister / Katrine Kubel
Kapitel 7 Forbrugerkøb.
Kapitel 12 Forbrugerkøb Kapitel 12 handler om:
Behandling af leverandørfaktura
Kapitel 8 Internationale køb.
Kapitel 7 Handelskøb.
Trin-for-trin guide til s1 autorisation
Kapitel 10 Internationale køb
Kapitel 8 Internationale køb.
Kapitel 7 Handelskøb.
Workflow information - februar 2009
Projektordninger Revision, fejlrater, bilagskontrol
Kursus for administrative medarbejdere
Bestilling og ordrebekræftelse
Foreningsadministration
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Bestilling og ordrebekræftelse
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Handels- og procentregning
Radioaktive lægemidler
Kapitel 8 Forbrugeraftaler
Regnskab
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
1. Købeloven om forbrugerkøb
Workshop for bilagsbehandlere
Præsentationens transcript:

Bestilling og ordrebekræftelse SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 Bestilling og ordrebekræftelse Har du bestilt varer? Du kan helt eller delvist ændre eller afbestille bestillingen, hvis leverandøren ikke er begyndt at pakke varerne. Vil du ændre bestillingen? Din bestilling Du bestiller online gennem jeres elektroniske indkøbssystem, leverandørens webshop eller på bestillingsskemaer. Har du bestilt en ydelse? Du kan ændre eller afbestille indtil kl. 12 den efterfølgende arbejdsdag, medmindre leverandøren har leveret ydelsen. De varer/ydelser du ønsker, inkl. antal. Leveringssted Organisationsnavn og CVR/EAN-nr. Dit navn og kontaktoplysninger … Levering skal ske Leverandøren skal sende en elektroniske ordrebekræftelse til din mail senest arbejdsdagen efter. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 4.2

Sådan foregår leveringen og din modtagelse SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 Sådan foregår leveringen og din modtagelse Leveringssted Du bestemmer selv hvor leveringen skal ske – fx. i et kælderrum. Du er forpligtet til at besvare leverandørens forespørgsel hurtigst muligt. Bestilling over 200 kr. = Intet leveringsgebyr Bestilling under 200 kr. = 75 kr. leveringsgebyr Du skal sørge for, at der er uhindret adgang. Hvis leverandøren ikke har varerne på lager… Har de 15 arbejdsdage til at levere. Skal de senest arbejdsdagen efter din bestilling fortælle hvornår de forventer at levere. Hvis leverandøren har dele af det du har bestilt på lager, har du ret til at vælge, om du ønsker delleverancer eller én samlet leverance. Du skal have bestilt inden kl. 11. Bestiller du efter kl. 11 er leverings- fristen 3 arbejds- dage. Leveringstidspunkt Leverandøren leverer varerne inden for 2 arbejdsdage fra din bestilling. Levering finder sted mellem kl. 8-16 Aflevering Leverandøren afleverer dine varer på det aftalte sted og tidspunkt Ændrer du i bestillingen, gælder leveringsfristen først fra tidspunktet, hvor du lavede ændringen. Det findes i rammeaftalens bilag VII afsnit 4.3

Du har pligt til at undersøge leverancen SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 Du har pligt til at undersøge leverancen Undersøgelsespligt Når der er leveret, skal du undersøge leverancen. Ser mængden ud til at være korrekt? Er emballagen beskadiget? Så skal du hurtigst muligt oplyse leverandøren om det. Er der fejl i leveringen? Du skriver kun under for modtagelsen af varerne. Du er altid velkommen til at reklamere, når du har åbnet leveringen. Uanset hvad, har du returret Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 4.5

Din ret til at returnere SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 Din ret til at returnere Du har returret hvis: Du giver leverandøren skriftlig besked inden 10 arbejdsdage fra deres levering. Varerne er i ubeskadiget og gensalgbar stand. Den indre emballage er ubrudt Du er villig til at betale leverandørens omkostninger forbundet med afhentningen Du kan gratis returnere en fejlleverance – det gælder både beskadigede varer eller varer, du ikke har bestilt. Du skal give leverandøren skriftlig besked om din retur. Det skal ske senest 20 arbejdsdage, fra du modtog leveringen. Hvis du ikke giver leverandøren besked inden 20 arbejdsdage, ejer du varerne og skal betale for dem. Leverandøren skal afhente de returnerede varer indenfor 20 arbejdsdage. De skal give en varsel om afhentning på mindst 1 arbejdsdag, og afhentning skal ske mellem kl. 8-16. Senest 3 arbejdsdage efter afhentningen skal leverandøren udstede kreditnotaen. De må fratrække omkostninger afholdt ved afhentningen i kreditnotaen. Leverandøren skal senest 20 arbejdsdage efter din besked afhente det fejlleverede. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 4.6

Betalingen til leverandøren er forsinket. SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 PROCESSEN FOR DIN FAKTURERING Leverandøren sender en elektronisk faktura – og afholder selv alle udgifter. Leverandøren skal fakturere alle bestillinger enkeltvis. Du kan kræve at én leverance afholdes på én faktura. Hvis du ikke betaler, kan leverandøren kræve, at du returnerer allerede leverede varer. Du skal betale senest 30 dage efter, at leverandøren har sendt fakturaen. Hvis du modtager fakturaen inden din leverance, gælder betalingsfristen på 30 dage først fra du modtager leverancen. Du bør tjekke fakturaen for eventuelle fejl. Er der fejl på, kan du afvise betalingen, hvis du hurtigst muligt underretter leverandøren. Betalingen til leverandøren er forsinket. Betaler du for sent har leverandøren ret til en årlig rente på den gældende udlånsrente med tillæg på 8 %. Hvis leverandøren gør det, skal de give dig et skriftlig varsel på mindst 15 dage, og fortælle at forsat manglende betaling vil medføre returnering. Keyword slid Fakturadato Fakturanummer Bestillers enhed og navn Datoer for bestilling og levering Pris Forfaldsdato … Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 9.2 og 10.6.1

Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? SKI-AFTALE 50.25 STORKØKKENUDSTYR, DELAFTALE 1 Hvad kan du gøre hvis leverancen er forsinket? Boden udgør 1 % af prisen for det forsinkede – pr. dag! Bodsbeløbet skal dog mindst udgøre 500 kr., før du kan opkræve den. Den kan samlet set ikke overstige 15 % af prisen. Den løber fra dagen efter leveringsfristen, og indtil leverancen sker. Boden forfalder til betaling ugevis bagudregnet. Du skal kræve boden indenfor 6 måneder. Leverandøren er forsinket med din leverance. Er forsinkelsen pga. dine forhold? Så har forsinkelsen ingen konsekvens. Så kan du kræve bod. Leverandøren skal: Straks informere dig Oplyse årsag Oplyse forventet varighed Iværksatte tiltag Du skal skriftligt informere leverandøren om forsinkelsen, og at du vil have bodsbetaling. Hvis leverandøren rammer max-boden, kan du ophæve købet og kræve, at du får dine penge retur. Du skal dog i så fald returnere, hvad der eventuelt måtte være leveret. Det findes i rammeaftalens bilag VII, afsnit 9.2 og 10.6.1