Jobrettede samtaler På rådgiverniveau

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
Advertisements

Socialtilsyn Midt SL februar Socialtilsyn Midt – hvorfor er vi her? Vi gør en forskel for de mest udsatte borgere i Danmark! Vi garanterer, at der.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
CV møde velkommen. Dagens program INFORMATION PÅ FÆLLESMØDE MA Aarhus Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning MA, jobcenter og anden aktør Aktivering Muligheder.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Trivselsundersøgelsen 2015 Introduktion til den korte undersøgelse der alligevel er temmelig omfattende.
Målinger af indsats til tiden Oplæg fredag den 7. januar 2011.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Vejen til speciallæge -hoveduddannelsesansættelse Helle Christiansen H1-kursist /kursusreservelæge/ hoveduddannelseslæge/ ?
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Dias om psykisk arbejdsmiljø
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
I hvilken grad vurderer du, at sundhedsdata er med til at understøtte sammenhængende patientforløb på tværs af sektorer (kommuner, regioner)?
AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Relationer på arbejdet.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Akkreditering i speciallægepraksis
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Det gode møde i folkeskolen
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Medlemsweekend FAKS Ved Fysioterapeut Maria Balslev Larsen.
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
En forenklet beskæftigelsesindsats
Patientsikkert Sygehus Regionalt kickoff d. 30. august
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Anerkendende pædagogik
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
FÆLLES målstyring i matematik
Fælles ledelsesgrundlag
Temadag om produktionsstyring af jobrettede samtaler
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Postmaskinoperatøruddannelse
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
Velkomstmøde i MA
Ledelsesevaluering.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Region Midtjyllands opgave
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Alle rettigheder forbeholdes
Alle rettigheder forbeholdes
En forenklet beskæftigelsesindsats
Velkommen Dagens program.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Værktøj: Projektets organisation
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Jobrettede samtaler På rådgiverniveau Produktionsstyring Jobrettede samtaler På rådgiverniveau

Hvorfor interesse for antal samtaler pr. uge? Overholdelse af loven (som minimum) Overholdelse af borgers retskrav Fordi samtaler virker For at have indikatorer for, om rådgiver har den tid der skal til For at overholde de fastsatte produktionsmål For at kunne fastsætte normtal for antal sager pr. rådgiver Måltal: Rettidige jobsamtaler 95% Antal samtaler pr. uge iflg. minimumskrav

Vores roller i den daglige drift Teamleder: Har det endelige ansvar for at mål nås og at der er balance mellem tid og opgaver hos den enkelte medarbejder. Har personaleledelsen Italesætter målene på møder Deltager på gruppemøder Informeres om evt. udfordringer Deltager i drøftelser/beslutninger af løsninger

Vores roller i den daglige drift Driftskoordinator Står for den daglige drift Sikrer at samtaler afholdes til tiden Sikrer korrekt indhold Tjekker den enkeltes samtaler (søgeliste) Tjekker ”Ugens Rapport” Afholder tavlemøder og gruppemøder Beslutter i samarbejde med teamleder tiltag i forhold til overholdelse af produktionsmål Møder: Ofte er samtalerne på tale – den opgave der fylder mest i dagligdagen Ugens rapporter – giver det anledning til et nærmere tjek, sker dette og der snakkes med den enkelte rådgiver.

Vores roller i den daglige drift Rådgivere Afholder samtaler Skal overholde rettidigheden Sørger for at holde gennemsnitligt antal samtaler pr. uge Kollegial sparring om samtaler, på gruppemøder, tavlemøder og til daglig Medvirker til udvikling af indhold og form i afholdelse af samtaler Virksomhedskonsulenter afholder også jobsamtaler Jobsamtale/anden samtale: bliver fint, når reglerne ændres i forhold til indhold. i virkeligheden handler alle samtaler om at få borger i job – uanset at indholdet ikke lever op til lovens krav.

Rettidighed på samtaler Søgeliste med informationer om bl.a. seneste afholdt jobsamtale Minimumsstandard for 2.2 Aftaler med egne tilbud om afholdelse af afsluttende jobsamtale Aftaler med virksomhedskonsulenter om afsluttende jobsamtale Minimumsstandard er udmeldt som en samtale ca. hver 3. mdr. Ellers lovens minimum. borger kan henvende sig uden aftale. Kommer til samtale, hvis der er mulighed for det. Reg. som jobsamtale, hvis indhold er til det.

Hvordan bruges ”Ugens samtaleoverblik”? Rapporten tjekkes hver uge Rådgiverne kan se tallene, hvis de vil Bruges i forhold til målsætningen i produktionsplanen Bruges i forhold til vurdering af personaleressourcer Samtaler har 1. prioritet Løbende udvikling af måden at registrere på Udvikling af samtaleformen Det er efterhånden accepteret at der måles Driftskoordinator tjekker rapporten hver uge og gemmer den, tilgængelig for rådgiverne.   målsætningen i produktionsplanen og fastsættelse af normtal på sager Bruges også, hvis nødvendigt at rykke rundt på personaleressourcer, prioritering af opgaver (samtaler med den enkelte rådgiver om prioriteringerne (samtaler har 1. prioritet)) Måden at registrere på/skabeloner (Indhold, hvordan kommunikeres med borgeren, drøftelse af fælles måder at gøre/sige ting på, osv.) Udvikling af det materiale (skabelon) der bruges ved samtaler Det er accepteret at der måles – enkelte har det dog stadig lidt svært med det, derfor sendes ugens samtaleoverblik ikke ud til alle, man skal selv aktivt ind og finde det. Dog roses der, når det er berettiget 

Rådgiverne Føler stort ansvar for at overholde rettidigheden og produktionstallene Det kræver overblik og disciplin Der er gået lidt sport i det Har vænnet sig til at deres sagsstamme tjekkes jævnligt Synes det er godt med andre øjne på Deltager gerne konstruktivt vedr. justeringer Er interesseret i udvikling af måden at afholde og registrere samtaler og snakke åbent om det Overblik og disciplin: Det er ikke alle rådgivere, som har disse egenskaber og de er glade for at sagerne tjekkes, så de får overblik over, hvad de skal. Det giver god sparring mellem os, at det er blevet almindeligt at snakke om mål. Vi holder årligt en temadag, hvor vi f.eks. har samtaleformen, antallet af samtaler, indholdet oppe at vende.

Teamet Produktionsplaner blev indført i 2012 Alle ved, at der måles på samtaler, m.m. Der sparres på kryds og tværs Der opleves mere åbenhed i forhold til at spørge om hjælp/gode råd/ændre på vaner Blevet bedre til at tilrettelægge eget arbejde – nu kender man kravene Har fokus på både kvantitet og kvalitet Fremtiden Fremtiden vil indebære ændrede mål og vi vil forsøge at finde en måde at måle kvaliteten på, så ikke kun kvantitet måles. Uden at gå ned på antal samtaler.