DELTAGELSE I SAMARBEJDE

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Advertisements

Lederudvikling.
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Motivation for forandring, læring og IKV/RKV
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Innovation i en krisetid Hvad får man som bibliotek ud af at deltage i Innovation Cup? Tine Vind – Ballerup Bibliotekerne.
Organisatorisk læring
Formidlingsprocesser, identitetsdannelse og hverdagsliv
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Lærerprofessionen.
Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Forvaltningsnavn Dagens oplæg -Projektet og boligområdet -Tilgangen i Sund Zone -Hvordan arbejder vi i praksis -Hvad får vi ud af det.
Certificeret arbejdsmiljøledelse i et læringsperspektiv Cerva Lise Granerud, juni 2010 Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
Klarup Skole Innovation og Iværksætteri
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Socialpædagogisk praksis i demensomsorg -SPiDO Mødeleder Helle Krog Hansen, Professionshøjskolen Metropol & Knud D. Andersen, Servicestyrelsen Demensdagene.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
SUS på Anker Fjord Hospice 2014
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Fremtidens Socialpsykiatri – i andre klæder!
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Vi lever vores liv. Gør dét vi vil. Vi tænker ikke engang over, at vi klarer os selv. Også for mennesker, der er født med et handicap, og ikke har prøvet.
Fra kompetenceudvikling til Hverdagsimplementering - for at handle anderledes må vi tænke anderledes!
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Implementering i en behandlingsinstitution - overvejelser og daglig drift NICMI April 2013 Anette Søgaard Nielsen, Enheden for Klinisk Alkoholforskning,
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
ORGANISATION workshop
Kompetence-udvikling
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
GLADSAXE KOMMUNE dagtilbudsområdet.
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
PRODUKTER – DEL 1.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Hvad er vil det sige at være deltager i uddannelsesudvikling/IMODUS for medarbejdere? DELTAGELSE I SAMARBEJDE Nye perspektiver på arbejdet, organisationen, faglige tematikker og genstandsfelter Fordybelse sammen med andre Udvikling af ”praksis” fra ”praksis” DELTAGELSE I VÆRKSSTEDER Det ”svage” (vage ideer, tanker, teoretiseringer, antagelser, erfaringer) gøres ”robust” og ”tilpasningsdygtig”(gennem afprøvninger, fælles refleksion og sparring, krav til metode, previews og reviews, krav til produktion) (insp. V.Hepsø - Organisatorisk innovation) Gitte Riis 22.09.2018

”SÅ GIVER ALT DET ANDET MENING” DER LÆRES OG UDVIKLES – IN ACTION UDVIKLING AF NY PRAKSIS BLIVER MENINGSFULD KOMPETENCEUDVIKLING INNOVATION OG INNOVATIVE KOMPETENCER REELT TVÆRPROFES-SIONELT SAMARBEJDE FAGLIGT INDHOLD DIDAKTISKE METODER FORDYBELSE MOTIVATION FORSKNINGSMETODER OG - TILGANG LÆRING Gitte Riis 22.09.2018

DET STORE OG DET LILLE TANDHJUL…………….. UDFORDRINGEN – KOMMER MEGET TIL AT HANDLE OM RAMMER AT FÅ BEGGE TANDHJUL TIL AT KØRE I HAK AT KADANCEN ER AFBALANCERET OG MENINGSFULD. DRIFT UDVIK-LING TID TID Gitte Riis 22.09.2018