1. Trin – Problemstilling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Problemløsningsteknikker
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Læringsstile og lektier
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Naturvidenskabeligt Grundforløb
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Deltagerstyret undervisning
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
Læseforståelses-pædagogik i et dsa-perspektiv
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
AT8 3a 2010.
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
Generel introduktion til EC
Læse/studiegrupper.
Trigonometrisk Lommeregner
Digital skriftlig- og mundtlighed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Mundtlig matematik eksamen
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Øvelse 1: First Impressions
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Brandbjerg, 25. november 2015.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
+ Byg din egen robotarm. + Mål Lær om at designe teknologi Brug matematik i design Lær om bevægelse og kraft Øve kommunikationsfærdigheder gennem mundtlige.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Projektopgaven.
Statistik.
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Navn på jeres idé Jeres navne:
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Status for LKT projekt 2. læringsseminar d juni 2018 Team: xxx
Agenda Præsentation: Lidt mere dybegående: en læringsaktivitetsdesignskabelon Gruppearbejde: Design og præsenter jeres egen aktiviteter Feedback og evt.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen til PowerPoint
ATG Almen Studieforberedelse Grundforløb
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Dannelse af trafikselskaber
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Modul 4: ”Tekstbehandling 2”
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

1. Trin – Problemstilling Når I starter på en opgave, er det vigtigt, at I sikrer jer, at alle i gruppen forstår opgaven på samme måde.

2. Trin – Viden I skal finde og indsamle viden om emnet i opgaven. I kan søge viden i bøger, på nettet, hos ”eksperter”, dvs. personer, som ved noget om emnet. Denne viden giver jer bedre og flere muligheder for at løse problemet.

3. Trin – Hypotese Hypotesen er jeres løsningsforslag til, hvordan opgaven kan løses. I må gerne opstille flere løsningsforslag til, hvordan opgaven kan løses. Beskriv og tegn skitser af jeres forskellige løsningsforslag. Diskutér og vurdér i gruppen fordele og ulemper ved de forskellige løsningsforslag. Vælg, hvilket af løsningsforslagene I vil arbejde videre med. Gem beskrivelserne og skitserne til jeres logbog

4. Trin – Eksperimentel afprøvning I skal bygge og afprøve det løsningsforslag I har valgt

5. Trin – Resultat Ud fra jeres afprøvning får I et resultat.

6. Trin – Diskussion Diskutér ud fra resultatet, om jeres løsningsforslag løser opgaven

7. Trin – Hypotesen forkastes Hvis jeres løsningsforslag ikke løser opgavens problem, skal I gå tilbage til trin 2 eller 3 i modellen. Hvis jeres løsning ikke virkede, kan I ændre lidt MEN I må I kun ændre én ting på jeres løsning inden I afprøver igen.

8. Trin – Hypotesen bekræftes Det kan godt være, at I finder frem til, at jeres løsning fungerer, men I kan prøve at forbedre jeres løsning.