77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
RBU Jon Kristian Lange.
Forskellige traditioner
Læringsstile og lektier
I dag er temaet Visualisering
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lærings- og praksisfortællinger:
Baggrunden for indførelsen af PALS
Udlægning af en ny cache
God trivsel = God læring
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Fra Hal til Hav.
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Observation af din/andres undervisning –
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Relationer – Omgangstone
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Hvad vil det sige, at man har ADHD? Det vil sige, at man har problemer med at: være opmærksom opfatte fortolke huske planlægge orientere sig kunne styre.
Den Kreative Platform I TIK 3
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Velkommen! Trænerrollen, pædagogik, grundlæggende teknik og øvelser
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
DGI årsmøde 5-februar-2013 ”MINIton i børnehaven”.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF-Midtjylland. Herning Badminton Klub Mandag 24.september 2007.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Målrettet kommunikation
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
Program Velkommen Siden sidst Fagligt oplæg om behandling:
Forskellige traditioner
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Personalemøde – opfølgning på MTU
Metoden fælles beslutningstagning
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
Læringslokomotivets forældresamarbejde
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Future Vejle inspiration
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Future Vejle inspiration
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere dig for at få mest muligt ud af din stemme og flytte svømmerne mest muligt, uden at miste respekten fra dem. Ligeledes vil du blive præsenteret for stemme teknikker, der kan styrke spinkle stemme og lysne den dybe.

Martin Bjerg Jørgensen Gift - Sabrina Sophia på 13-14 mdr. Kolding Svømmeklub – Årgangstræner, Svømmeskole ansvarlig, Skolesvømnings mentor, Kursus holder mm. Coach, Fitness instruktør, personlig træner, Tømrer, lager manager, SVØM, DGI 12 år i Brædstrup Svømmeklub, 3½ år i Skanderborg Svømmeklub, Kolding Svømmeklub siden august 2015. Kontakt: mail: jorgensen900@hotmail.com mob: 28 70 69 25 Martin Bjerg Jørgensen

Program Træner/ instruktør type Placering i hallen Stemme teknikker Martin Bjerg Jørgensen

Træner/ Instruktør type Den stille underviser: Taler lavt, monotont og ”kedeligt”. Står helst stille, Forsøger at gå i et med sine omgivelser. Kropssproget er ”blankt”. Står ”langt” fra kanten. Er godt forberedt til undervisningen Har svært ved at komme ”ud over kanten” Svømmerne misforstår dig let. Virker usikker på sig selv og bliver let i tvivl. Følelses betonet Martin Bjerg Jørgensen

Træner/ Instruktør type Den forvirrende underviser Kropssproget er misvisende Mimik og sprog passer ikke sammen Planlægning er noget som sker i sidste øjeblik, hvis der planlægges før træning. Er overalt på kanten uden at være nogle steder. Siger et og gør/mener noget andet. Tvivler på sig selv, men viser det ikke. Tager et standpunkt som tit og ofte ændres. Situations betonet Martin Bjerg Jørgensen

Træner / Instruktør type Den klare underviser: Mimik, tale og kropssprog passer 100% sammen Man er hele tiden ved svømmerne kommer ned i højde med svømmerne Er forberedt 100%, også på uforudsete ændringer Har et standpunkt, men lytter gerne hvad andre siger, hvorefter man starter en refleksion over ens eget standpunkt. Ændre kun standpunkt på data. Data betonet Martin Bjerg Jørgensen

Træner / Instruktør type Den larmende/ truende underviser: Over gestikulerer med sit kropssprog, hvor mimikken er rolig. Ens tale er høj og skinger som kan føles truende/ larmende Presses let, så følelserne får for meget frit spil Arbejder gerne fra én kant og råber det mere så svømmerne hører en over alt. Har rimeligt styr på programmet, men hyles ud af den ved uforudsete ting. Ens standpunkt er følelses betonet og man står fast for hver en pris. Tager gerne diskussioner hvor som helst, når som helst. Følelses betonet / temperament betonet. Martin Bjerg Jørgensen

Træner / instruktør type Spasmageren / Joker underviseren: 100 % forberedt i tema aktiviteter Mindre forberedt i standart aktiviteter Delvist forberedt på uforudsete ting Skaber en karakter som kropssprog, mimik og tale passer til. Er udfordret på forældre kontakt Er overalt på kanten og ser hver enkelte svømmer. Ikke typen som skal have mange hold i streg, da han/hun udleverer sig selv 100% hver gang. Følelses og data standpunkt. Lytter gerne og reflekterer så over eget standpunkt. Data og følelses betonet Martin Bjerg Jørgensen

Træner / Instruktør type Hvilken type er du? Hvilken type er den mest optimale? Hvilken type vil du gerne være? Martin Bjerg Jørgensen

Placering i hallen Når du kommer ind i svømmehallen næste gang, skal du tage et kig rundt. Hvordan er taget udformet (rundt, fladt, ensidet) Bassinets placering i rummet (stolper, halv vægge mm.) Hvor mange hold/mennesker er der i hallen samtidigt? Hvor er du placeret i det hele? Hvordan er de andre trænere/ instruktører når de underviser? Martin Bjerg Jørgensen

Placering i hallen Hvordan gør du i dag? Hvad skal du ændre? Hvilken effekt vil det give din undervisning? Martin Bjerg Jørgensen

Stemme teknikker Variation i stemmen Dyb stemme – Nederst i maven Lys stemme – øverst i brystet Jævn stemme – nederst i maven Hvordan træner du det? Hvordan bruger du det? Martin Bjerg Jørgensen

Spørgsmål Martin Bjerg Jørgensen

Tak for i dag Martin Bjerg Jørgensen