TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Online kollaborativ undervisning
Advertisements

E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
5 IT-didaktiske principper
Digitalisering og medialisering
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Mediepædagogik og didaktik
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Kompetencematrix Digitale kompetencer
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Planlægning, proces og evaluering
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.
Uddannelse på nettet: undervisning // aktiv læring Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
”Blog som læringsplatform”
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Gør dig parat til at stemme TEKST 1 2 Internet 1 2 Twitter 1 2 Afstemningen er anonym Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak.
Kontrolleret forsøg med VR i de sundhedsfaglige uddannelser
digitaliseringsstrategi
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
- Kom tættere på dit barns skolegang
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Gør dig parat til at stemme
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Gør dig parat til at stemme
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Erfaringer og refleksioner fra opstart, implementering og vedligehold af simulatorenheden Learning lab. Jeanette W. Kirk, udviklingskonsulent og ph.d.
Digital læring og undervisning
Tips til videoproduktion i stor skala
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Sådan bruger du Shakespeak
Den gode tone Lse.
– hvordan får vi de ansatte med?
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

TEMA: Digitalisering 27. februar 2017

Undervisnings- og læringsprocesser Undervisere Studerende Fra pædagogiske problemer til digital understøttelse Inspirationscyklus Planer for digital læring Ugentlige inspirationsgange Professionspraksis og –udvikling Infrastruktur omkring digitale værktøjer i Metropol Når teknikken letter arbejdet 27. februar 2017

https://padlet.com/LasseSuhr/digitalisering Skriv kommentarer, noter, spørgsmål….. Undervejs Del links, billeder, noter, ideer, videoer….. Undervejs https://padlet.com/LasseSuhr/digitalisering 27. februar 2017

Underviserens didaktiske perspektiv Understøttelse af læringsforløb Hvad er det for nogle pædagogiske udfordringer vi oplever? Giver det mening at anvende digitale redskaber i understøttelsen? Hvis ja – hvordan bliver vi bedre til at bruge dem konstruktivt og effektivt? Målsætninger i planer for digital (understøttelse af) læring Workshops + Inspiration og hjælp + Breder sig i vandet 27. februar 2017

Opgave Wiseflow Meddelelser Refleksionsforum Peer2Peer Forud for konfrontation: Forberedelsesaktivitet Konfrontationstid: Opsamling på forberedelsesaktivitet og intro til aktiviteter Konfrontationstid: Arbejder med undervisningsopgave med vejledning og feedback Konfrontationstid: Opsamling og intro til efterbearbejdningsaktivitet Efter konfrontation: Efterbearbejdningsaktivitet Peer2Peer

Efterbearbejdningstid Til”tide”værelse Forberedelsestid Konfrontationstid Efterbearbejdningstid

Tid og rum Det synkrone fysiske rum Det virtuelle assynkrone rum

Studerendes perspektiv Digital kompetence Pædagogisk dagsorden med digital værktøjer Professionspraksis Kollaboration 27. februar 2017

Professionspraksis og -udvikling Digitale værktøjer i professionen Køkken Formidling Beregninger Indkøb Sundhedsadfærd Brugerdata Digitale konsultationer Madspild Telemedicin Online kostvejledning Sociale medier Games for Health 27. februar 2017

Infrastruktur Internt i huset Masters i IKT og læring IntraPolkoordinator Metropol Digital understøttelse af læring – ressourcenetværk Supportenhed for digital læring IT-support Drift 27. februar 2017

Når teknikken letter arbejdet Registreringer Afleveringer Optællinger Interaktion uden tilstedeværelse 27. februar 2017

Gør dig parat til at stemme Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Vil du downloade add-in gratis? Besøghttp://shakespeak.com/en/free-download/. Gør dig parat til at stemme Internet 1 2 TEKST 1 2 Twitter 1 2 Beskeder sendes anonymt 19-09-2018

Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Hvad er fremtidsperspektivet inden for ernæring og sundhedsfeltet ift. digitalisering? Forbrugsdelen vil i stigende grad blive digitaliseret, det handler om at gøre de studerende klar til dette I fremtiden vil mange job blive digitaliserede så hvis man vil kunne udfylde en plads på arbejdsmarkedet er det et must at kunne arbejde digitalt Arbejdspladser forventer at nyuddannede kan navigere på digitale platforme Denne præsentation er indlæst uden Shakespeak add-in. Vil du downloade add-in gratis? Besøghttp://shakespeak.com/en/free-download/. Internet Denne tekst boks vil beskrive de forskellige måder at sende beskeder på. TEKST De gældende forklaringer vil blive indsat, når du starter en session. Twitter Det er muligt at flytte, ændre størrelse og modificere udseendet af denne tekst boks. # Besked: 5 19-09-2018

https://todaysmeet.com/aftager Hvad efterlyser aftagerne at de studerende skal kunne, og hvordan fremtidssikres læringen herom? https://todaysmeet.com/aftager 19-09-2018