Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Session 5: Symptomer på mani og hypomani Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Advertisements

Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Session 9: Andre former for behandling Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Session 13: Advarselssignaler på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Session 14: Struktur og risikosituationer Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Session 3: Bipolar affektiv sindslidelse, forløb og årsager Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Session 6: Symptomer på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 7 - Den bipolare patient og familien Undervisere:
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende 1. session – Introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Unipolar depression – Patienter og pårørende 8. Session - Psyk Info - Foreninger - Litteratur - Evaluering.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende 4. Session – Compliance og gruppearbejde Undervisere:
Lavet af: Alexander Rasmussen, klasse 1.2.  Lærerne kan ikke nå rundt til alle i timerne.  En anden form for undervisning.  Undervisningen bliver optaget.
Oplæg om Dictus og anvendelsesmuligheder d. 5/
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Unipolar depression - Patienter og pårørende 1. Session - Introduktion til undervisningsforløbet.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 1 Psykoedukation i Bipolar affektiv lidelse ~ Manio-depressiv sygdom :
Hjælp til en god debat om forældresamarbejdet John Andersen UdviklingsForum.
Anders Anders er 42 år, uddannet IT-ingeniør, i dag selvstændig erhvervsdrivende med et firma i udvikling. Han er gift og har 3 mindreårige børn, hans.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 11.marts.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Undervisning for pårørende Unipolar depression Hvordan påvirkes familien?
Patienter henvist til specialiseret palliativ indsats (SPI), men som aldrig modtages - hvad kan vi lære fra Dansk Palliativ Database Mathilde Adsersen.
Psykoedukation skizofreni
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset?
Hvorfor resultatløn?.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
ROBUSTHED.DK Værktøjer til livet.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Den gode tone Lse.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
FSAIO ‘s Efterårs Fagdag 6 Oktober 2017
Stresshåndteringsgruppe
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Stresshåndteringsgruppe
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
MUNDTLIG FREMSTILLING
Innovation i humanistiske fag
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Kursus for personer med demens og pårørende
Fundamentals of care – hvordan kommer man i gang?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Personaletræf Brogården 2018
Opsamling Sæt borgerne reelt i centrum - Vær nysgerrige på, hvad der er vigtigt for borgeren - Brug det antropologiske blik Tag kompleksiteten alvorligt.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10 Hvad har du lært på kurset? Evaluering af kurset Afslutning

Dagens program Gruppearbejde: Hvordan kan jeg bruge det, jeg har lært Pause Fælles opsummering fra gruppearbejdet Evaluering af psykoedukationsforløbet Blev dine forventninger til kurset opfyldt?

Gruppearbejde: Hvordan kan jeg bruge det, jeg har lært Hvad ved du/I om Affektiv Bipolar lidelse nu? Årsager Behandling Mestringsstrategier Forebyggelse Hvordan kan/vil du/I bruge denne viden? Har du afprøvet nogle af de mestringsstrategier du er blevet præsenteret for? Hvis ja: Hvilke strategier – hvordan gjorde du – hvad fik du ud af det? Hvordan kan du/I bruge denne viden til at bedre samarbejdet med din pårørende? Har i afprøvet nogle af de værktøjer I er blevet præsenteret for? Hvordan kunne du tænke dig at samarbejdet skal være fremover?

Evaluering Har undervisningen været forståelig? Har emnerne været relevante? Har prioriteringen af emnerne været i orden? Mangler du nogle emner? Er der nogle emner, der har været overflødige? Har det været hjælpsomt, at lave hjemmeopgaver? Har emnerne i gruppearbejderne været relevante? Er der nogle ting du kunne have ønsket anderledes? Synes du, at du er blevet hørt og taget alvorligt?