Customer relationship management CRM

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Introduktion til eBusiness
Præsentation på M3UG 2011.
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Vi gennemførte en række interview ifm
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Sikre IT-løsninger for fremtiden LBJ Finans LBJ Finans - Meget mere end blot et regnskabssystem.
Forretningsudvikling med IT
Automatisering af tværorganisatoriske processer
IS-Strategi.
Backoffice præsentation
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Systemer.
v/ Jakob Hartmann Mørch
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Projektchef: Som projektchef er du det første led i et projekts livcyclus. Du står for management af projekter Du står for management af de ansatte - Introduktion.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Adventure Works Tilbud Charlotte Madsen Senior Vicedirektør, Worldwide Sales 24. marts.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
DANMARK STAT - REGIONER - KOMMUNER Jan Christiansen Sosufyn.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Effektiv vækst - Workshop
Samarbejdsaftale Badminton
Microsoft Access databaser.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
servicemedarbejdere har ikke det fulde overblik over
It forretningsstrategier
Landsdækkende virksomhedskampagne
Termiske Udvidelseskoefficienter PCB, FR 4 X og Y aksen 12 – 16 ppm / °C PCB, FR 4 Z aksen 30 – 55 ppm / °C PCB, FR 2 (epoxy kvarts)
”BrunT Papir” - workshop
Opsamling/evaluering
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
Leavitts model.
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
ERP og BPR.
ERP og BPR.
Leavitts model.
Customer relationship management CRM
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hvad betyder en konflikt for mig?
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration fra bla. Systime.dk.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Nogle udfordringer ved søgning af information:
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Vækst og Højtuddannet arbejdskraft
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Strategi Til markedsføring
NATURMÆLK Naturmælk A.m.b.a & Øllingegaard Økologisk Mejerier
Præsentationens transcript:

Customer relationship management CRM

CRM CRM er de aktiviteter, der iværksættes for at skabe langvarige, loyale og lønsomme kunderelationer. Der er fokus på langsigtede forhold til kunder Det er nemmere at opretholde en fast relationen ift. en ny Det er nødvendigt at kende kunden godt Svarer til et kundekartotek, men er en database, der registrerer deres handler, medlem af kundeklub osv. En database der indeholder kundeoplysninger, nemt at søge i og en del af ERP-systemet.

CRM Målet med CRM kan beskrives som: Skabe tilfredse kunder, der dermed skaber lønsomhed Skabe varsling, kunder bliver fastholdt (kundeloyalitet) Skabe informationen om kunden Spare kundens tid og yde kundetilpassede produkter Øge medarbejdertilfredsheden og udnytte ny teknologi

CRM - strategi CRM kan anvendes som en styringsfilosofi. Det betyder at virksomheden fokuserer på at tilfredsstille kunden → virksomheden er kundeorienteret

CRM – strategi Hovedelementer i CRM Back-office administration Front-office disken i butikken Ledelse: se om man har fået flere eller færre kunder Kultur og mennesker: bla uddanne sine medarbejdere i at være bedre til kundeservice

CRM – strategi For at opnå en høj kundetilfredshed, er det nødvendigt at have en kundestrategi og en relationsstrategi: Kundestrategi – Der skal skabes værdi for kunden Virksomheden skal lytte til kunden IT systemer registrerer oplysninger om kunden Relationsstrategi – Hvordan fastholdes kunden Tæt samarbejde – faste aftaler Opgave: Løs ”5.06a CRM – Opgaven”