Troen KAN flytte bjerge Flid har dobbelt så stor betydning for læring end intelligens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

institutionsleder Jette Melin
Du får hvad du belønner Motivation, tro og vilje.
Set i forældreperspektiv
Motivation Motivationsspørgsmålet er det mest grundlæggende spørgsmål i arbejdet med mennesker. Hvad skal vi forstå ved motivation? Tre hovedtyper indenfor.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Rehabilitering i Svendborg Kommune ”Nye veje til aktivt liv”
Firma / virksomheds-klasse Elever lærer af nødvendighed
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
Inspiration og viden i din hverdag Brugerundersøgelse Åbne biblioteker Randers Bibliotek 2012 BCF Middelfart.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Guds fulde rustning den skal på Inden i krig at vi må gå
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Hvornår bruger man hvad?
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Procesværktøjer.
Virksomhedsskolemodellen 29. september 2014 UU Danmark Samarbejde: UU og Jobcentret – Om unge.
Opdagende skriftsprog i et inklusionsperspektiv
Cand.pæd. og exam. eksistentiel psykoterapeut (PI)
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Læring, kommunikation og samarbejde
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Virkningsteori og -evaluering
Motivation Landsforeningen af Væresteder Landsmøde 10.november 2009
Om at spørge.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Lede til Jesus – leve i Ham
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Kollektiv narrativ vejledningspraksis Helene Valgreen, Vingsted 20. september 2011
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Anne Bjørkmann, studievejleder, IBOS Synsfaglige netværksdage 2016
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
En god start på livet – i dagplejen
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
Ressourcefokuseret vejledning Marianne Tolstrup
Hvordan motiverer vi de unge?
Livets Ord Oktober 2017.
Karen Sandfær Lysholm Norbøll
Din kollega får alle de gode ture
Den værdifulde arbejdsplads
Navn: Dato: Starttid: Sluttid: Samtale / Emne/fokus:
Nu rinder solen op af østerlide, forgylder klippens top
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
Rita Buhl 22. september 2018.
Karakterer og læring.
Vi starter med et tomt regneark
Jan Christiansen KUU.
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Den glade skole på bjerget.
Forandringsagenter.
275 – Nu rinder solen op 1, S1 Nu rinder solen op af østerlide,
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
At tro, det er at lægge sig ned ved korsets fod og begge arme strække
Hvordan motiverer vi de unge?
Mening og lykke Overfladisk lykke.
Præsentationens transcript:

Troen KAN flytte bjerge

Flid har dobbelt så stor betydning for læring end intelligens

Hjælp den vejledte med at få mestringsoplevelser Disse skal ligge indenfor nærmeste udviklingszone, men må ikke være for lette

Fokuser på det der virker - gå på opdagelse i de positive oplevelser, lær af dem! Få hjælp af metoder som AI, Vækstmodelen eller LØFT Pas på med ordet men, brug og i stedet!

Arbejd med udvikling af vejledtes motivation værdier mening ”hvad er der i det for mig?”

Skalaspørgsmål På en skala fra 1 til 10 – Hvor vigtigt er det for dig…. Hvad er din tro på at det vil lykkes? Hvilke muligheder har du…

Pia fra Hedensted