Købemotiver og gruppepåvirkninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forhold på arbejdsmarkedet efter uddannelsen 13. uge 2007.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Præferencer på markedet.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Beretning for år 2001 Fremtiden.
”Hvad laver du her?” ”Jeg spiller da golf” ”Dig?”.
Coop Bank.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Salg og service Dag 1.
AFSÆTNING A – Schønberg
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
AFSÆTNING B – Schønberg
Biogas og Fjernvarme v/Henrik Andersen – Dansk Fjernvarme.
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
Djøfernes internationale kompetencer. Hovedresultater Profil: De djøfere, der har en international karriere, har en ung profil, godt halvdelen er offentligt.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
ESH-Consult Arbejdsmarked, formidling, samarbejde Kurt Klaudi Klausen: Offentlig Organisation, Strategi og Ledelse. Odense Universitetsforlag Om hvordan.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Temadag om fremtidens seniorsport i firmaidrætten 2012.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Hvordan har du det med udenlandske chauffører, der kører i Danmark?
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Anden lovgivning afsætning.
Forbrugergrupper og behov
Parametermix - promotion
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Kristen identitet i arbejdslivet
Målgrupper og segmentering
Købsadfærd afsætning.
Undersøgelse om sikker internetbrug
markedsføringsplaner
BrancheIndexTM Bank 2016.
E-handel og online service
Markedsføring og reklame
Virksomhedens omverden
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Branding afsætning.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Begynd med at åbne
GUIDE TIL AFLEVERING AF OPGAVE
Best practice i sociale medier
Innovation.
Slagterbutikken - teori
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Købemotiver og gruppepåvirkninger afsætning

Købemotiver Købemotiv er et fagord for, hvad grunden er til, at du køber en vare. Rationelle købemotiver: Varen vælger vi ud fra fornuftige overvejelser Sociale købemotiver: Varen vælger vi ud fra følelser, og hvad andre tænker om produktet. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Sociale købemotiver De sociale købemotiver kan inddeles i 4 forskellige typer: Bandwagon-motivet Køb som alle andre, du føler dig tryg og sikker Snob-motivet Formålet er at være anderledes Veblen-motivet Køb dyrt, formålet er at vise, at man har status og penge Thrifty-motivet Vælg det bedste tilbud, pral med hvor billigt du har fået produktet Afsætning, EUD/EUX, F-C

Primære og sekundære grupper Grupperne, der påvirker forbrugerne i forskellige retninger, kan vi dele op i to typer: Primære grupper Fx venner, familie, klassekammerater, nære kolleger, naboer vi mødes med privat, træningskammerater til sport Sekundære grupper Fx vennernes venner, familiens venner, elever fra øvrige klasser, kolleger vi ikke taler med så ofte, naboer vi høfligt hilser på, medlemmer af en sportsforening vi af og til møder Afsætning, EUD/EUX, F-C

gruppepåvirkning Gruppespejling Shit-storm på de sociale medier Idoler er dem kunderne ser op til Idioter er dem kunderne undgår at være ligesom Shit-storm på de sociale medier Kendetegnes ved dårlig omtale, kritikken går viralt, varer længere end et døgn, følelserne har frit spil Gruppepåvirkninger i dagligdagen Virksomhederne kan følge med i, hvad der påvirker kunder på de sociale medier, i lokale foreningsliv, i fagblade og livsstilsmagasiner, i nyhederne mv. Afsætning, EUD/EUX, F-C