Lokale Regnskaber 2016 & booking

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Er det ikke noget i klassen?
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Regnskab for 2013 for ÆldreSagen i Skive
PengeSpillet.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
14. Periodisering Regnskabslovgivning Periodisering af omkostninger
Solcelleanlæg – for private
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
MOMS - GENERELT Generelle betragtninger omkring moms(merværdiafgift):
23.2 Skyldige omkostninger
9. Årsregnskabet og registreringssystemet
Coop Bank.
Kassekredit, disponibel
8.4 Varesalg på kredit Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
SKAT – pixivejledning…
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
23.2 Skyldige omkostninger
GENERALFORSAMLING 2011.
Intern kommunikation PR og presse
Udbetaling af tilskud. Hvad er proceduren og hvad skal man huske Louise Ilum Sørensen NaturErhvervstyrelsen.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
4.4 Bogføringsregler Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Egenkapital og privatforbrug
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Lægedage Bogføring Praksis Plus Lægedage Lægedage Med-underviser; Trine Hansen, bogholder Registrering af virksomhed Opsætning af kontoplan Bogføring.
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Almen praksis som forretning Disposition Hvad er det at være selvstændig ? Købe praksis eller praksisandel  personligt budget.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Afskrivninger Hvad er anlægsaktiver? Er aktiver, som virksomheden anvender i længere tid f.eks. Biler Bygninger Inventar (borde, reoler, IT-netværk mm.)
Velkommen til generalforsamling i Haderslev Fodbold Klub.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
1 Rapport fra region Midt- Nordjylland Per Holm-Pedersen Partner & Markedschef Region midt - nord.
Nordsjællands smukkeste bane Fredensborg Golf Club – 19. september 2016 Medlemsmøde Nordsjællands smukkeste bane 1.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling
Københavns Kogræsserlaug
Nyt kontingentsystem? Et debatoplæg.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Virksomhedens registreringer
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Kapitel 8 Vareregnskabet Varekøb.
Regnskab 2016/2017.
Rekruttering & fastholdelse Distrikt 10 – 19. september 2017
Ældre Sagens økonomi Budget 2017 Prognose 2016.
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Økonomi- gennemgang 14. Oktober :00-10:30, Gadsbølle.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
9. Årsregnskabet og registreringssystemet
Bestilling og ordrebekræftelse
Foreningsadministration
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Det samlede regnskabssystem
Regnskab
Kontoramme og kontoplan
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Lokale regnskaber 2018.
Workshop for bilagsbehandlere
Præsentationens transcript:

Lokale Regnskaber 2016 & booking Årsrapportmøde d. 22/5-2017 Lokale Regnskaber 2016 & booking

Lokale regnskaber Lokal drift 1.000 kr. 2016 2015 Ændring Indtægt   2016 2015 Ændring Indtægt Arrangementsindtægter 35.304 34.415 3% Diverse indtægter 1.427 1.509 -5% Kontingent m.v. Nørreg. 19.188 18.360 5% Lokale tilskud 3.499 3.199 9% Offentlige tilskud 13.534 12.771 6% Renteindtægter 43 65 -33% Øvrige Nørregade 5.068 2.770 83% Indtægt Total 78.064 73.090 7% Udgift Arrangementsudgifter -42.261 -39.637 Lokaludg. Øvrigt -33.168 -30.885 Udgift Total -75.429 -70.522 Hovedtotal 2.634 2.568

Lokale regnskaber 2016 2012 Ændring Arrangementsindtægter 35.304   2016 2012 Ændring Arrangementsindtægter 35.304 31.487 12,1% Kontingent m.v. Nørreg. 24.256 17.856 35,8% Offentlige tilskud 13.534 10.851 24,7% Øvrige indtægter 4.970 5.984 -16,9% Indtægt Total 78.064 66.177 18,0% Arrangementsudgifter -42.261 -37.250 13,5% Lokaludg. Øvrigt -33.168 -27.240 21,8% Udgift Total -75.429 -64.490 17,0% Hovedtotal 2.634 1.687 56,2%

Lokale regnskaber 2016 2015 Aktiver Ændring Bank 38.070 35.243 8%   Aktiver Ændring Bank 38.070 35.243 8% Deposita 1.008 987 2% Kasse 434 359 21% Lager af reklameartikler 36 39 -9% Tilgodehavender 271 634 -57% Udgifter vedr. næste år 222 215 3% Aktiver Total 40.039 37.477 7% Passiver Egenkapital -36.434 -33.799 Forudbetalinger -602 -304 98% Indtægter vedr. næste år -2.196 -2.516 -13% Moms -351 -337 4% Skyldige omkostningner -456 -518 -12% Passiver Total -40.039 -37.476 Arv centralt -3.727 -3.945 -6% Egenkapital i alt -40.161 -37.744 6% Her vil det jo være interessant med nogle betragtninger om egenkapitalen. Hvor stor er en fornuftig egenkapital? Kan man sige, at der er flere lokalafdelinger, hvor det ikke er det økonomiske, som er hverdagens største udfordring – der er flere steder god økonomisk ballast, også til at tage en risiko, også til at sætte eksempelvis socialhumanitære aktiviteter i gang, som ikke umiddelbart kan løbe rundt. De af Jer som har udfordringer med at få pengene til at slå til kan så overveje at se på mulighederne for øge Jeres indtægter – i form af arrangementsindtægter, offentlige tilskud mv.

Lokale regnskaber Udvalgte konti 2016 2015 Ændring 2420 Annonceomkostninger -3.557 -2.990 19,0% 2430 Programomkostninger (trykning) -1.671 -1.539 8,6% 2490 Inventar/reparation/vedligeh. -3.412 -2.952 15,6% 2605 Telefon, alm. drift -535 -526 1,7% 2610 Telefongodtgørelse m.m. -2.879 -2.978 -3,3% 2615 IT omkostninger -493 -509 -3,1% 2945 Husleje/lokaleudgifter -7.325 -6.686 9,6% -19.873 -18.181 9,3% Annonceomkostningerne stiger: Hvorfor mon det? Kan der aftales at vi spørger en kasserer/formand hvordan det kan være deres annonceomkostninger er steget? Er det udtryk for øget aktivitetsniveau? Er det utilfredshed med procedurerne omkring Det Sker? Husleje/lokaleomkostninger: Steget med 9.3% Flere lokalafdelinger har lejet egne lokaler til daglig brug, og bruger penge på fast husleje. Opleves der så et mindreforbrug på leje af lokaler til aktiviteter? Der har jo også været stigende inventaromkostninger? Fortæl et par historier fra lokalafdelingerne eksempelvis Frederikshavn-Læsø lokalafdeling som i 2016 er flyttet til større lokale med øget aktivitetsniveau.

Lokale regnskaber Telefon- aftale TDC SKI Fri tale DK 108,75 kr./år Fri tale DK, 30 GB data/ måned og fri SMS. 517,50 kr./år

Lokale regnskaber

Lokale regnskaber Konklusion: De mindste lokalafdelinger har den største egenkapital pr. medlem og får også det højeste offentlig tilskud pr. medlem, og de har også de største arrangementsindtægter. Jo flere medlemmer, jo færre arrangementsindtægter pr. medlem, jo mindre egenkapital pr. medlem, jo færre kr i offentligt tilskud p. medlem.

Lokalafdelingernes arrangementsind-tægter/medlem opgjort pr. distrikt Lokale regnskaber Lokalafdelingernes arrangementsind-tægter/medlem opgjort pr. distrikt Nordjylland og Midt-Vestjylland Distrikt 1 og distrikt 2 – ca. kun halvdelen af de arrangementsindtægter som de har i distrikt 5 og distrikt 3 Kunne der aftales at vi under mødet spørger en kasserer eller en formand fra henholdsvis d1 og d5 om hvorfor de tror det er sådan?

TOP 10 arrangementsindtægter pr. medlem

Lokalafdelingernes offentlige tilskud/medlem opgjort pr. distrikt Lokale regnskaber Lokalafdelingernes offentlige tilskud/medlem opgjort pr. distrikt Distrikterne 1 og 2 er dem der får mindst. Er det mon fordi de ikke søger eller er der sammenhæng over til hvilke kommuner der bevilger mest?

TOP 10 offentlige tilskud/medlem

Lokale regnskaber TOP 10 egenkapital/medlem

TOP 10 egenkapital kr./medlem

Lokale regnskaber Frivillige 50 kr. pr. frivillig – mon det er det der gør det, aktivitetsniveauet stiger.

Frivillige TOP 10 frivillige i % af medlemmer

Booking 1/1 – 30/4-2017 Antal betalinger 5.187 Beløb 1.122 t.kr. 2016 2015 Ændring 1350 Deltagerbetaling 31.829 32.437 1360 Deltagerbetaling Booking 1.361 6 33.190 32.443 2,3% 1/1 – 30/4-2017 Antal betalinger 5.187 Beløb 1.122 t.kr. Heraf net betalinger 27%

Booking Hvor mange bruger Mobile Pay privat? Hvor mange kommer fra en lokalafdeling der tilbyder Mobile Pay betalingsløsning? Hvor mange kommer fra en lokalafdeling der tilbyder bookingløsning med betaling integreret? Der kan betales og tilmeldes hjemme. Følger vi medlemmernes ønsker????

Booking Der tre roller i Bookingsystemet, og alle griber de ind i hinanden. Webmasteren Den Bookingfrivillige Kassereren Webmasteren laver grundarbejdet med opsætningen af de enkelte arrangementer/ture/kurser i Bookingsystemet heriblandt prissætning og tildeling af aktivitetskoder Den Bookingfrivillige tager imod deltagernes bestillinger og eventuelle afbud. Måden hvorpå bestillingen behandles bestemmer hvorledes tingene bliver bogført. Det er vigtigt at den bookingfrivillige er instrueret i dette, således at den bookingfrivillige, ikke laver uorden i regnskaberne. Kassereren samarbejder med webmasteren og samler op på posteringerne som er genereret af den bookingfrivillige.

Booking Netbetalinger

Booking Hvilken løsning vælges. Med eller uden betalingsmodul? Etablering bankkonti. Tilmeldes Dandomain/Nets (ca. 1.485 kr./år) Oversigt aktivitetskoder til WEB master. Prissætning arrangementer. Medlem/ikke medlem, Fortæring/ikke fortæring. Hvornår lægges arrangementer på nettet (afstemmes evt. med Det Sker). Venteliste? Reservationer? Fødselsdatoer ajourføring af manglende data! Afmelding af deltagere. Fulde beløb retur og hvordan? Registrering af tilmeldinger. Hvor ofte? Dagligt? Hvem registrerer tilmeldinger- bookingfrivillig eller kasserer?

Lokale regnskaber Nye betalingsformer dukker hele tiden op!!! Medlemmer forventer lokalafdelingerne tilbyder en del af palletten!!! Valg af platform i lokalafdelingen bliver mere og mere presserende!!!

Spørgsmål/kommentarer til lokale regnskaber og booking?