Velkommen til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virksomhedens interessenter
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Teststrategi Engrosmodellen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
En sund sjæl ……. i et sundt legeme?.
Hvordan programmerer man?? STREAM - en model. Programmører arbejder ofte i teams Hver programmør arbejder på sin del af en større helhed.
Modul 1 - Processer.
New Insight - Noter til præsentation
Frøslev-Padborg skole
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Den konfigurerbare skakt Præfabrikerede skaktelementer
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Entrepriseforsikring
Skabelon til strategisk plan
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Brug af underleverandører - Generelle sikkerhedsudfordringer
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Arne Johansen Den 20. november 2002 Høring om byggeriets kvalitet, effektivitet og udvikling på Christiansborg Nye samarbejdsformer i byggeriet  Aktørerne.
Tillid Temadag for AMIR
Virksomheder - definition
Træning - Patching forberedelse
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Workshop - bedre byggeprocesser
Problemer eller udfordringer.
SVIGT I BYGGERIET BEDRE SAMSPIL FRA PROJEKTERING TIL BYGGEPLADS SOM MIDDEL TIL FÆRRE SVIGT V/ANDERS KIRK CHRISTOFFERSEN, NIRAS.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? FREMTIDENS KVALITETSSIKRING: HVAD VI VED STØTTER KVALITET Miljøvurderingsdag
Kodeks for offentlig topledelse
ORGANISERING OG DIALOG I BYGGEPROCESSER FRONTHOUSE WORKSHOP 16. JUNI 2011 Jakob Klint, Kuben Management.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
GYMNASIEFÆLLESSKABET Byggeprojekter GYMNASIEFÆLLESSKABET Gymnasiefællesskabet – historik og formål Historik GF er et barn af kommunalreformen.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
” System-/Seniorsystem- konsulenter til dynamisk konsulenthus Har du teknisk flair kombineret med et udpræget konsulentgén, og kan du lide at være virksomhedens.
Navn på oplæg - Navn på oplægsholder - Dato for afholdelse af oplæg Program den 3. februar Velkomst og nyt fra grupperne - Oplæg om finansiering,
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Hvad skal kendetegne fremtidens Rådgivningsydelser ?
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Risikostyring Hvad er risikostyring ? Forsøg på at undgå uheld, uønskede hændelser eller konsekvensen af disse. MålRisiko- identifikation.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Hovborg Borgermøde d. 16. marts 2017
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
BYGNINGSKONTRUKTØR THE MAN ON THE MOON
(s. 1) Præcise udbud giver bedre tilbud og færre konflikter
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Bestilling og ordrebekræftelse
ProjekteringsProcesPlanlægning
Risikostyring.
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
[Projektnavn] Post mortem
Klar til smart vækst / GATE21
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Netværksdage om sygehusbyggeri 17. september 2019
Præsentationens transcript:

Velkommen til

Goddag mit navn er Helmut Melcher, og jeg er markedschef hos entreprenørfirmaet ANKER HANSEN & CO. A/S

ANKER HANSEN & CO. A/S udfører nybyg, ombygning og renoveringer i samarbejde med professionelle rådgivere, erhvervslivet og det offentlige i hoved- eller totalentrepriser.  Vi beskæftiger ca. 80 medarbejdere, har et solidt fundament og netværk på det sjællandske marked, og vil være kendt for ordholdenhed, effektivitet, kvalitet samt for vores fokus på medarbejderudvikling og efteruddannelse. Vores værdier er: Købmandskab                           Rummelighed                           Ansvarlighed                           Faglighed                           Tydelighed

Jan Carlzon-SAS

Dybest set er byggeriet ikke noget hekseri

God kommunikation og klare processer i en virksomhed er vigtige redskaber til at opnå produktivitet og fastholde stærke arbejdsrelationer på alle niveauer. Det gælder også i bygge- og anlægsbranchen.

Der er intet usædvanligt ved, at den opgave man byder på, ikke er 100% identisk med det, man ender med at producere. Et byggeri er en dynamisk størrelse, og typisk sker der mange justeringer undervejs i byggeriet – af den ene eller den anden årsag.

Vejen til Helvede

Herlev Boligselskab ved KAB Renovering af tag og vand- samt afløbsinstallationer af 411 lejligheder

Den 19. september 2017

Den 19. september 2017

Den 19. september 2017

Den 19. september 2017

Radioavisen, 19. Juni 2017, DR P4: ”4 ud af 10 byggeprojekter er mere end 6 måneder forsinket”

For 11 år siden, den 5. september 2006, havde de 800 inviterede gæster ingen idé om, at de planlagte omkostninger på 3 milliarder euro efter de seneste omkostninger ville estimere sig til godt fem milliarder euro. Lufthavnen skulle have åbnet i oktober 2011. Datoen blev dog udskudt flere gange. Den 21. januar 2017 blev det officielt meddelt, at en lufthavnsåbning kunne finde sted i 2018. I et internt arbejdsudkast til en ny opstartsplan fra maj 2017, forventer lufthavnsfirmaet imidlertid først en åbning i 2019 eller 2020.

BER har fra starten været planlagt for lille og for lidt i detaljerne BER har fra starten været planlagt for lille og for lidt i detaljerne. Dette resulterer nødvendigvis i fejl, ligesom i et familiehjem. Hvis du planlægger at bygge hus med to børneværelser, og får et tredje barn under byggeprocessen, og nu planlægger et ekstra badeværelse og børneværelse i byggeplanen, bliver arkitekten forvirret og det bliver dyrt for dig. Du skulle have tænkt på dette fra starten.

Øger man den gode kommunikation med 10 %, forbedrer man virksomhedens økonomi med 5 % ”Customer Experience Survey Report” 2017

Virksomhedens kommunikation Der er nogle der efterhånden næsten ikke behøver at kommunikere

”Du er ikke i stand til at ændre virkeligheden, men du kan ændre din holdning til virkeligheden, og det, paradoksalt nok, ændrer den. Prøv det og se”

Holdninger er vigtigere end fakta Loyale kunder eksisterer kun i kraft af de oplevelser, de har med et produkt eller service.

80/20-reglen Vilfredo Pareto princip

80% af konsekvenserne indenfor et område skyldes 20% af årsagerne 20% af manglende dialog står for 80% af stress og frustrationer

5 % ”UDDANNELSE”

15 % Anvendelse af uddannelse

80 % Kommunikation

"En god Kommunikator er en person, som kan bede dig gå til helvede på en sådan måde, at du faktisk glæder dig til turen”

Den ideelle byggeproces Ved planlægningen skal den fremtidige udvikling overvejes. Man venter med udførelsen, indtil projektering er afsluttet. Man planlægger de samlede omkostninger fra begyndelsen realistisk, og med nok spillerum til at imødegå uventede omkostninger, samt prisudvikling. Man vælger et stærkt og dygtigt team (rådgiver/ entreprenør), som forstår kundens behov og ønsker kompetence i alle aspekter. Man vælger den mest kvalificerede rådgiver man kan få på markedet, og ikke nødvendigvis den billigste. Når vi planlægger, holder vi fast i dokumenterede løsninger. Eksperimenter overlades til andre. Man planlægger ned i den mindste detalje, ned til hvilken lyskontakt og flisernes størrelse på toiletterne.

Den ideelle byggeproces Man gøre brug af kvalificerede projektledere (rådgiver), som overvåger byggearbejdet på alle niveauer - ikke nødvendigvis den billigste. Det er nødvendigt at begrænse udbudsstørrelsen, således at der sker en effektiv konkurrence mellem tilbudsgiverne. Blandt budene vælger man først i henhold til evne og kvalitet, og bagefter, efter prisen. Når ordrerne er tildelt, er projektændringer generelt udelukket. Under hele planlægnings- og konstruktionsfasen er der en løbende, tæt koordinering med de ansvarlige myndigheder. Man har et kvalificeret rapporteringssystem Som bygherre beskæftiger man sig intenst og kritisk med udviklingen i byggeprojektet, og det gælder også rådgiver og entreprenør.