Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
LinkedIn Intro.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
FOKUS! På vores udvikling.
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Myndighedsnetværk Digital Post 4. marts 2014 Digitaliseringsstyrelsen
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Udvikling af beboerdemokratiet
Rettigheder og vilkår - Kortforsyningen® Peter Knudsen Markedsområdet Kundekonsulent partnere.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Earth Hour Idékatalog Inspiration og ideer til din virksomhed.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Innovation og iværksætteri
Nyt om borger.dk september 2010
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Convergens / Mads Anker Højlund
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Digital Post – kommunikationen til borgerne
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr ”Medier”
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
SMS Pilotprojekt i Region Midtjylland Telepsykiatrikonference d. 16. januar 2008.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Kampagne for DIGITal Post
Sådan bruger du præsentationen
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på og læs mere om materialer og initiativer Vi hører gerne fra jer.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Din kreative online praksis! – del 2
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Hjertecafèer - tilbageblik
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Skabelon mailopsætning
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Roskole i Assens – sådan!
Tilstedeværelsesundervisning
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Information om Aula til forældre
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere Juli 2016 Idékatalog Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere

indhold Annoncer på Facebook Brug jeres hjemmeside Tilmeld borgerne ved kontakt – indsats med assisteret tilmelding Postkort: Nem tilmelding for borgeren Indarbejd NemSMS i breve til borgerne

Annoncer på Facebook Hvad: Brug Facebook! Hvis I har jeres egen Facebook-side, kan I annoncere/lægge en promoted post på. Hvordan: Udform opslag, som I ønsker at slå op på siden. Sørg for, at indholdet er relevant for lige præcis de målgrupper, I vil have fat i, og at der er link videre – fx til informations- og tilmeldingssiden på borger.dk: https://www.borger.dk/om-borger- dk/Sider/nemsms.aspx I kan også bruge indholdet til en lille konkurrence. Find ud af, hvad man kan vinde, og hvordan man deltager. Det nemmeste er at lave en konkurrence, hvor folk deltager ved at svare på et spørgsmål i kommentarfeltet. Husk, at det ikke er tilladt at lave konkurrencer, hvor man opfordrer folk til at dele opslaget. Hvor og hvornår: Lav en plan for, hvilke opslag I lægger op hvornår. Et godt pejlemærke er at gøre det i tidsrummene 13.00-15.00 og 20.00- 21.00. Hvis I har jeres egen Facebook-side, kan I også tjekke, hvornår jeres følgere er mest aktive. Materiale: Find promoted post (billedmateriale) til Facebook på https://www.borger.dk/for-myndigheder/Sider/Markedsfoering-af-NemSMS.aspx

Brug jeres hjemmeside Hvad: Brug jeres hjemmeside til at sætte fokus på NemSMS med fx bannere eller tekst. Hvordan: Digitaliseringsstyrelsen stiller online-materialer til rådighed, der kan bruges direkte på jeres site: Læg webbannere på jeres hjemmeside Gør opmærksom på aktiviteter på jeres hjemmeside og/eller Facebook-side. Der kan linkes til NemSMS-tilmelding på borger.dk www.borger.dk/nemsms eller jeres egen side om NemSMS. Hvor og hvornår: Annoncerne og/eller webbannere kan ligge på jeres website. Det kan være en god idé at skifte dem ud løbende, så indholdet varierer, og så jeres besøgende ikke bliver blinde over for det. Materiale: Find 7 forskellige bannerstørrelser på https://www.borger.dk/for-myndigheder/Sider/Markedsfoering-af-NemSMS.aspx

Tilmeld borgerne ved kontakt – indsats med assisteret tilmelding Hvad: NemSMS kan minde borgerne om deres aftaler med offentlige myndigheder. Lad derfor fx sekretærer tilbyde borgere at blive tilmeldt NemSMS, når I alligevel har direkte kontakt til borgeren – fx ved bookning af nye aftaler. På denne måde bliver det også tydeligt for borgeren, at NemSMS er en ekstra service, som giver borgeren en bedre oplevelse. Materiale: Der kan eventuelt trykkes foldere, postkort eller lignende materiale til at understøtte informationen.

Postkort: nem tilmelding for borgeren Hvad: Tryk postkort med information om NemSMS, hvor borgeren har mulighed for at skrive de informationer, der skal til for at blive tilmeldt (via assisteret tilmelding). Borgeren udfylder postkortet i venteværelset, tager det med op til skranken og bliver der tilmeldt af sekretæren. Materiale: Der er ikke fra fællesoffentlig side produceret materiale til postkort. Lad jer eventuelt inspirere af andet kommunikationsmateriale her: https://www.borger.dk/for-myndigheder/Sider/Markedsfoering-af-NemSMS.aspx

Indarbejd NemSMS i breve til borgere Hvad: Benyt allerede eksisterende kommunikationsmateriale, fx breve, som platform til at beskrive hvad NemSMS er og til at opfordre borgerne til at tilmelde sig NemSMS. Hvor og hvornår: Analysér med udgangspunkt i eksisterende og kommende breve/kommunikation med borgerne, hvor det vil være effektfuldt at tilføje information om NemSMS. Materiale: Brug eventuelt følgende formulering i breve til borgere: ”NemSMS er en service til dig, så du ikke glemmer dine aftaler med det offentlige” Find mere borgerrettet information til inspiration vedr. indhold i breve på https://www.borger.dk/om-borger-dk/Sider/nemsms.aspx