Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Norddjurs. Det går en vej •Fordi I klynker og holder fast i gamle dage •Fordi problemerne kan ikke kun løses ad politisk vej. Problemer kommer af sig.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Red Bull kan købes i 164 lande.
”Forudsætninger for at handle globalt og sælge lokalt”
Hvad er interessant for brødindustrien
8.2 · Sortering af fisk efter kvalitet
Produktion og Logistik
Kort indspark til strategiprocessen - Afsætningen • MA’s Rolle • Sådan tænker vi • Hovedområder • Målsætninger/område • Udfordringer i markedet • 3 Dilemmaer.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til HACCP-kursus 2008
FØDEVAREANPRISNINGER
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Målgrupper og købmandskab
- OG SPAR PÅ MILJØET Køb Lokalt. MANGE AF DE RÅVARER DU DAGLIGT BENYTTER ER TRANSPORTERET HUNDREDVIS AF KILOMETER, ENTEN MED SKIB, FLY ELLER PÅ MOTORVEJ.
Hvad kan København som hovedstad?
VISIONEN FRA DET NY NORDISKE KØKKEN
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Risikohåndtering af norovirus
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Lokal mad på sygehuset – mellem idealer, oplevelse og smag.
Søren Møller Opvokset i Grauballe på en gård Læreruddannet i 1980, Silkeborg Lærer i Nyborg, bosiddende i Aunslev Konsulent DDGU Højskoleforstander, Gerlev.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Den bæredygtige landsby
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Årshjulet – aktiviteter der gavner forretning, forening og samfund
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Nye veje for landbruget i producentperspektiv Fremtidens landbrug – barrierer og muligheder.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
- Drømmen om en storby utopi
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Sven Allan Jensen as – Kbh. Landskabsmæssige interesser i regionale landbrugsstrategier Hvad er en regional landbrugsstrategi? Hvad kan den bruges til?
Vindmøller Priser på vindmøller, Hvor meget strøm kan den producere?
Af: Jonatan W & Line Stryander
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
19.1 Virksomhedens miljøinteressenter
Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Emballageminimering – både guld og grønne skove! Bjarne Palstrøm, Miljøchef, Dansk Industri.
GASA NORD GRØNT I/S GASA NORD GRØNT i 2010 Med en markedsandel på 65% er GASA NORD GRØNT Danmarks største salgsorganisation indenfor friske.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Dansk Supermarked i korthed
Velkommen Som medlem er du medejer. Coop i medierne 2015 har været et fantastisk år for Coop, hvis man måler i presseomtale, fx: Coop satser milliarder.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Gram Slot Muligheder for vækst. Drømmen: ”At Gram Slot bliver et kulturelt og erhvervsmæssigt fyrtårn i Nordeuropa”
FORRETNINGSPLAN.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Strategisk tænkning og samarbejde?
konkurrencesituation
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Resultatbudget i produktions- virksomhed
Den glade skole på bjerget.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Moving the World to end Hunger
Narcotics Anonymous’ SERVICESTRUKTUR.
Præsentationens transcript:

Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest? Christian Christensen Lokalvarechef Coop Danmark A/S

Coop i tal… 1167 butikker Ca. 38.000 ansatte 300.000 m2 lager 40.000.000 km om året 38.000 varenumre på lager Årligt indkøb på 27,4 milliarder Omsætning ca. 45,6 milliarder Overskud på 111 mil. Kr. i 2016 Ejet af 1.65 millioner danskere Markedsandel: 39% 1.044.000 kunder om dagen 7 millioner kunder om ugen Coop kan kun drive 1200 butikker og tjene penge på det, hvis vi har stærke systemer og et klart defineret regelsæt.

Vision Danmark er et landbrugs og fiskeri land med masser af ildsjæle og muligheder. I Coops butikker mødes hele Danmark og derfor vil vi være et naturligt samlingspunkt for den grønne omstilling. Vi vil med udgangspunkt i vores 1200 butikker, skabe nyt liv ude på landet og vi vil give vores kunder adgang til fantastiske lokale produkter. Vi vil gennem samarbejde med vores producenter, frivillige og medlemsvalgte skabe nye forbindelser mellem forbrugere og producenter til glæde for vores samfund, kunder, landskab, biodiversitet og miljø generelt. Vi vil gøre Danmark til foregangsland i Nordeuropa for lokale varer.

Hvad gør : De generiske varer, vi har flest af Ingen forbindelse Varerne opfattes som løsrevne fra produktionsprocessen Medieret forbindelse Gennem tekst og billede på emballager eller mærknings-ordninger Sansebåret forbindelse Stemninger, sanseindtryk og lokalkendskab skaber forbindelse til maden Tæt forbindelse Forbrugeren deltager selv i produktionen Hvad gør : De generiske varer, vi har flest af Sådan er flertallet af vores varer i realiteten produceret Mærker som Ø-mærket og Fairtrade Lokale varer Sådan drømmer vi om, at varerne er produceret Hjælp til egen-produktion

Et landbrug i forandring… Intern marketing Sikre at alle i Coop hovedkontor bakker op og forstår vores strategi og målsætning med lokale varer. Sikre at lokale varer får den nødvendige opmærksomhed i kædernes marketing afdelinger. Markedsføre de gode historier som findes ude i landskabet og sikre at vi altid er med når der er arrangementer som kan fremme vores sag. Et landbrug i forandring…

Intern marketing Coop’s definition af lokale varer Sikre at alle i Coop hovedkontor bakker op og forstår vores strategi og målsætning med lokale varer. Sikre at lokale varer får den nødvendige opmærksomhed i kædernes marketing afdelinger. Markedsføre de gode historier som findes ude i landskabet og sikre at vi altid er med når der er arrangementer som kan fremme vores sag. En lokal vare skal produceres i Danmark Producenten skal prioritere danske råvarer højt Råvarer som ikke kan produceres i Danmark kan indgå (fx Kaffe, chokolade) Producenten skal producere med omtanke for natur, dyrevelfærd og miljø Der skal være en god historie om produktet og producenten Dansk og europæisk fødevarelovgivning skal overholdes PRODUKTET SKAL SMAGE GODT OG VÆRE AF GOD KVALITET

Coops lokal vare team

Lokale regional varer - regionsopdeling Nordjylland Vestjylland Østjylland Syd- og sønderjylland Fyn København og Nordsjælland Vest- og Midtsjælland Sydsjælland og Lolland/Falster Bornholm

Kundemøde Ude i butikkerne Lokale vare er en del af Coops DNA og derfor skal de indtage en fremtrædende plads i vores butikker. Derfor skal vi fortsat arbejde med kreative inventarløsninger og skiltning, således at vi opfattes lokale både i kommunikation, handling og udtryk. Lokale varer skal være repræsenteret i ALLE butikker som en del af Coops koncept.

Lokale varer som en betydelig del af Coops forretning

?