Ungdomsliv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Thomas. B. Pedersen Lærer: Martin Glud
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Informationsmøde tirsdag den 4. december 2012
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
Arbejdspladsudvikling
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
TEMA I SUNDHEDSFREMMENDE LIVSSTIL
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Velkommen.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
Køn og identitet Charlotte Schelde-Rathkjen
- støttet af Egmont Fonden
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Opgaver om omsorgssvigt
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Samfund og teknologi (B-niveau)
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
- Genteknologi Perfektionisme eller forbedring?
Hvad tror du? -rygning blandt unge Hemmelig afstemning for forældre.
Sexuel udvikling Anette Løwert.
‘Retorik om KOL og rygning’
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Forældredialog om alkohol
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
- forbrug og holdninger
Mediebilledet - Massemediernes rolle i det sen-moderne samfund
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
UNGE OG MISBRUG.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Lolland-Falster set i fremtidsperspektiv. Ungdomslivet & ungdomsmiljøet.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
En undersøgelse om Trivsel, rygning, alkohol og stoffer
Hej 7. klasse… Jeopardy.
Resultater fra: Diskriminationsundersøgelsen blandt mennesker med psykisk sygdom Som et led i EN AF OS kampagnen er der gennemført en undersøgelse af oplevet.
Kærestevold ’Vold er ikke løsningen’, Nuuk 26. November, Nina Schütt.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
SSP Køge 1 Aftens program Intro om SSP, samt formålet med i aften Opdeling i grupper (dilemmakort) ej være sammen med egen familie) Find 3 ting, som gruppen.
Den måde vi vælge at leve og indrette vores liv på.
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
”Jeg kommer ud med mine følelser hos nogen, der ved, hvordan det er” - Gruppetilbud til unge, hvis forældre eller søskende har en psykisk sygdom.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Lavet af: Julie J. og Julie N.
-Hvad er det for en historie vi fortæller?
Besat af sundhed Asta & Nikoline.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Jonas, Oliver og Kasper T.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge - identitet, socialisering og sociale medier
Velkommen til Quiz om Rygning!!!.
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Karakterer og læring.
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Unge & Rygning: Forældres rolle
Præsentationens transcript:

Ungdomsliv

Disposition Introduktion Problemformulering Tidslinje Skolens udvikling Produkt Rygning og stoffer Sociale medier Alkohol Skønhedsidealer Psykiske sygdomme Psykologi Identitet Konklusion

Problemformulering Ungdommen har ændret sig meget I årenes løb, blandt andet er der sket en stor udvikling inden for unges brug af sociale medier. Hvilke konsekvenser har denne udvikling haft, for unge mennesker og deres måde at leve på? Samfundet og de unges miljø har også en betydning for ungdomslivet, men hvilken? Derudover fanger det os, hvor forskellige vi er, og hvordan det påvirker måden, vi lever vores ungdomsliv på. Identiteten udvikler sig også meget I teenage årene, men hvad skyldes denne udvikling, og hvordan forgår den?

Tidslinje 1950 1960 1970 1980 1990 2000

Skolens udvikling 70’erne Anden måde at gå i skole på

Produkt Interview

Rygning og stoffer Førhen I dag 70’erne – 90’erne Mere fokus

Sociale medier 3 positive ting ved udviklingen 3 negative ting ved udviklingen Omverdenen

Alkohol 50’erne Forskelle gennem tiden Samfundets påvirkning

Skønhedsidealer Modebranchen 50’erne 60’erne 70’erne 80’erne 90’erne Drenge

Psykiske sygdomme Stigende tal Konkurrencesamfund Undersøgelse Kritisk alder Voksnes krav Skole for piger

Produkt Taleboble

Psykologi Kendetegn Langsommere udvikling Eksempel

Identitet Social identitet Personlig identitet Jeg-identitet

Konklusion Vores konklusion er at ungdommen er et spring fra barn til voksen. Dette spring kan tage alt fra lang tid, til kort tid, nogle bliver hurtigere voksne end andre, og nogle bliver måske aldrig voksen. Vores holdning er at der ikke er et bestemt tidspunkt man bliver voksen på, for dette er forskelligt fra person til person, men vi mener dog at de fleste bliver voksne, når de bliver forældre og skal tage ansvar for et andet menneske. Sociale medier er fremtiden, og man bliver nød til at få det bedste ud af det, for det er en udvikling der ikke kan stoppe, og alt efter hvem man er, har man forskellige holdninger til denne udvikling. Vores holdning er at der både er positive og negative ting ved denne udvikling. Udviklingen angående sociale medier, har ændret unges levemåde. Samfundet har stor påvirkning på de unge, blandt andet i form af kropsidealer og uddannelse, som er to af de ting der fylder mest i en teenagers hoved. I Danmark er ungdommen anderledes end i andre lande, og dette er pga. normer, og den måde vi vælger at drive samfundet på. Danmark er et af de lande hvor man som ung for lov til at udfolde sig, hvorimod at man i andre lande måske bare skal rette sig efter samfundet. Unge lever også et meget forskelligt teenageliv alt efter hvordan man er som person, og dette påvirker også identitetsdannelsen. I teenageårene udvikles din identitet rigtig meget, og man går nogle forskellige ting igennem som gør en til den man er i sidste ende. Udviklingen skyldes at man i teenageårene prøver en masse ting af som gør en mere moden med tiden.