KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Er det ikke noget i klassen?
Advertisements

Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
Forpligtende samarbejde om kvalitet og fællesskab
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Fair play og respekt Danmarks Ishockey Union. Danmarks Ishockey Union (DIU) har det overordnede ansvar for ishockeyens fælles værdigrundlag i Danmark.
Jesper Loose Smith Direktør i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe – ca boliger Direktør fagforeningsejet ejendoms- og administrationsselskab i.
Almene boliger og boligsociale udfordringer
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
KAB’s erfaringer med boligløse unge Konference på Kofoeds Skole den 3. november 2009 Jesper Nygård Administrerende direktør KAB.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Kodeks for offentlig topledelse
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Effektiviseringer af driften i almene boligafdelinger
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Forvaltningsnavn Dagens oplæg -Projektet og boligområdet -Tilgangen i Sund Zone -Hvordan arbejder vi i praksis -Hvad får vi ud af det.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Introduktion Seminar 9. maj 2012  Det videre forløb for de støttede udviklingsprojekter  Muligheder for støtte til realisering DET GODE BOLIGLIV støtter.
SAB’s nye hjemmeside. Målgrupper Hjemmesiden skal først og fremmest kommunikere til: Afdelingsbestyrelser Beboere Men hjemmesiden skal også kunne bruges.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Styrk robustheden - forebyg stress Hvorfor og hvordan? Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse. Syd Nynne Lykke Christensen Chefkonsulent Yngre Læger.
Tryg i Gellerup – hvordan?. Hvad kan jeg gøre? Forældrene inddraget – kvinderne i Gellerupparken. Den aktive Kvindeforening – kan gå ud til de belastede.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
VIBOs boligsociale arbejde
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
DHF´s formål Stærke medlemsbaserede organisationer af mennesker med handicap, hvor kvindelige såvel som mandlige medlemmer har en reel mulighed for deltagelse.
2 gode nyheder - og et referat. 2 gode nyheder - og et referat.
- Når integration begynder i børnehøjde
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Idegrundlag og målsætninger
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Fra ejendomskontor til servicecenter Bedre service til færre penge – hvordan gør vi det? Beboerrepræsentantskabsmødet 2017.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Undervisningsmateriale til introduktionskurset den 6. september 2018
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Sådan nedsættes følgegrupper . . .
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
AKB, København Strategidag#9 Lørdag d. 9. marts 2019
Hvad er vores kommunikationsmål
Undervisningsmateriale til introduktionskurset den 5. september 2019
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde

KAB’s målsætningsprogram for KAB’s målsætningsprogram sætter rammerne for, hvordan vi kan støtte kunderne – organisationsbestyrelser, afdelingsbestyrelser, beboere og boligsøgende. Derfor har KAB’s målsætningsprogram fokus på jeres hverdag og de daglig behov: Professionel og beboernær kernedrift Bæredygtighed med fornuft Trivsel i boligområderne

KAB’s rolle - og jeres KAB håndterer som administrator alt det ”kedelige”: Opkræver husleje Udarbejder regnskaber og budgetter Rådgiver/udfører den daglige drift i afdelingerne Støtter boligorganisationer og –afdelinger i at få gennemført lokale ønsker Lokalt udfylder I rammerne i målsætningsprogrammet: Opstiller forventninger og behov til drift og administration Fører tæt dialog med beboerne om udviklingen af afdelingen Understøtter den lokale trivsel og tryghed med initiativer og aktiviteter

Professionel og beboernær kernedrift - hvad er det for jer? Det kan f.eks. være at regnskaber og budgetter er i orden og leveres til tiden at I og øvrige beboere altid kan kontakte ejendomskontoret – også, når kontoret er lukket at I og øvrige beboere får klar og entydig besked om arbejder i og udenfor boligen

Bæredygtighed med fornuft - hvordan kan I mærke det? Det kan I og øvrige beboere mærke, når I kan få en professionel snak med kompetente rådgivere i og udenfor KAB om hvad der praktisk og økonomisk kan lade sig gøre i renovering og nybyggeri I bliver orienteret ordentligt i processen I kan mærke de konkrete resultater i jeres hverdag – og tilpasset jeres pengepung

Trivsel i boligområderne - hvorfor nu det? Fokus på trivsel er at sætte fokus på helheden i jeres afdelinger – blandt andet gennem: I skal føle jer hjemme i boligerne – der skal være rart og trygt at være Udenfor boligerne skal der være pænt, vel- holdt og trygt at færdes I kender naboerne og hilser på hinanden, når I mødes I har muligheder for selv at sætte aktiviteter i gang, som kan samle afdelingen

Fælles indsats – fælles resultat Hvordan kan vi og I mærke, at vi har opnået målbare resultater? Vi og I opstiller ambitiøse og realistiske mål, for vores fælles indsats Større tilfredshed i afdelingerne Trivsel og engagement lokalt Flere aktive beboere – enten valgt eller frivillige Større synlighed lokalt – af medarbejderne, af afdelingsbestyrelsen, af beboere på tværs af boligformer m.v.

Tak for ordet - vi lykkes i fællesskab