Praktikopsamling Velkommen tilbage. Dagens program: Kl Fraværsregistrering, skridttæller, læring på tværs + praktikoplevelser – 2:2 sammen Kl

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Advertisements

3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
DJEEO Education DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbjede, som kan bruges i alle fag.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Telefonen ringer.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Innovation og iværksætteri
Levende Kommunikation
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Relationer – børn og voksne
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hvad er forandring?.
Det psykiatriske arbejdsområde
Relationer – børn imellem
Studiepraktik Program:
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
10. ved Kløften Forældremøde 24. september 2014 * *
Mandag den 7. januar Bordtennis i drengenes gymnastiksal kl. 14. Der bliver bygget med lego, spillet spil m.m.
Bilag 10, Masterprojekt MIL 2010 Absalon som medie i undervisningen på TPU – Hvordan? Udarbejdet af Jørn Piplies Døi. Studienummer Onlineperioden.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Odense Kommunes nye handleplan i forbindelse med sygefravær 1 sygedag (medarbejderen skal forvente spørgsmål til sygemeldingen, om aftaler/opgaver, hvornår.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Erfaringer fra projekt ”Flerkulturel rummelighed i skolen”
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Inklusion og Specialviden
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Velkommen til Kulhuse!. Velkommen – og hvem er vi? Anne Louise Nanna.
Workshop 1 Om at komme tilbage til arbejdet efter stress v/psykologer Sabrina Guastella og Patricia Pihl.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Kommunikation er svært Kommunikation er en syntese af information, meddelelse og forståelse.
Gruppearbejde - podcast Produceres senest mandag den 22. oktober Hvis man i grupperne vælger at ”arbejde hjemme” denne dag, skal Torben have besked.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
09/02/16En kompleks udfordring#1 En kompleks udfordring - en kompleks løsning.
Konflikter Forstå betydningen af at arbejde med konflikthåndtering Læringsmål: -Du skal kunne fortælle om de forskellige trin i konflikttrappen. -Du skal.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Dansk Hg 2X. Velkommen  Hvem er jeg?  Hvem er I?  Hvad skal vi lave?  Hvordan?  Hvornår har vi fri?
Frederikshavn Kommune 23. nov. 2016
3-timersmødet 2017.
Velkommen til dialogmøde!
LEGO – BuildToExpress 1. Hvem er du? Byg
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Grænser.

Instruktion til mødeledere
Åbent hus Skolens navn Dato.
3-timersmødet 2017.
Aftenens tema ”Anlægsønsker til idræts- og bevægelsesfaciliteter”
Trin 1 – 2. skoleperiode 14 uger
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
3-timersmødet 2018.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Praktikopsamling Velkommen tilbage

Dagens program: Kl Fraværsregistrering, skridttæller, læring på tværs + praktikoplevelser – 2:2 sammen Kl Pause Kl Arbejde individuelt med opgave Kl Pause Kl Fremlæggelser Kl Fysisk aktivitet Kl Pause Kl Fremlæggelser Kl Forberedelse til simulationsundervisning

Praktikoplevelser  2:2 sammen  Fortæl en god oplevelse fra din praktik/forlagt undervisning  Fortæl en dårlig oplevelse fra din praktik/forlagt undervisning

Opgave:  Brug et par minutter på at kigge i din logbog eller tænk over sidste uge.  Find en oplevelse/situation, som på en eller anden måde har gjort et indtryk på dig.  Lav en lille fremlæggelse/powerpoint på 5-10 min., hvori du beskriver din oplevelse. Brug gerne fagudtryk og teori, der hvor du kan.

Eksempel på fagudtryk og teori:  Brug teorierne om konflikthåndtering.  De fire dimensioner  Behov og ressourcer  Hygiejne – håndhygiejne  Anerkendende kommunikation  Samarbejde  Din fagidentitet  Ergonomi  Osv…..

Forberedelse til simulationsundervisning  Følg Meebook–forløbet: Rengøring i borgerens hjem - fokus på tøjvask + sengetøjsskift Go´ fornøjelse