Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
Advertisements

Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Folkeskole-reformen August 2014.
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Job & Uddannelse i Øresundsregionen
Strategi som forandrings- skabende dialog
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Forskningsprojektets grundideer
Master i Rehabilitering
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. VELKOMMEN TEMADAG DEN 27 FEBRUAR. GOD KVALITET.
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
VUC og de unge Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 27. Februar Kommunerne, ansvaret for 95%-målsætningen og VUC v/ Per B. Christensen, Børne-
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Et fagligt løft af folkeskolen.
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. VELKOMMEN TEMADAG DEN 20 FEBRUAR. GOD KVALITET.
SAF Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde:
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Internationalisering gennem lektorkvalificering
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Forpligtende netværksledelse
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
Hvem er vi? Charlotte Damkjær Jacobsen
Integreret psykiatri og rehabilitering - en fælles platform Workshop: Det organisatoriske perspektiv Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden.
Stefan Hermann Rektor Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
95%- målsætningen og kommunerne Konference for vejlederne på erhvervsskolerne d. 8. maj i Odense v/ Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør i Næstved.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Af Erik Knudsen Rektor for UC Lillebælt Formand for Uddannelsesudvalget under Professionshøjskolernes Rektorkollegium Hvordan kan professionshøjskolerne.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Flemming Riishøj Adjunkt Institut for Ledelse & Forvaltning
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
Læreruddannelse på Ilinniarfissuaq Nuuk. Ilinniarfissuaq Ilinniarfissuaq står for traditioner og fornyelse –Uddannelse af lærere i 160 år –Opstart af.
Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Landsorganisationen i Danmark Bedre erhvervsuddannelser til unge og voksne Ejner K. Holst LO sekretær.
En hurtig og smertefri opgradering af en af Danmarks største Sitecore løsninger.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Vi lever vores liv. Gør dét vi vil. Vi tænker ikke engang over, at vi klarer os selv. Også for mennesker, der er født med et handicap, og ikke har prøvet.
1 Temamøde om Social Ulighed i Sundhed Erfaringer med at sætte social ulighed i sundhed (SUS) på dagsordenen i Københavns Kommune Disposition: - Begreber.
Laborantuddannelsen Forside Grå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.
Karsten Seeberg, Jyske Bank Afdelingsdirektør – HR Hjemsted Jyske Bank –4.300 ansatte heraf de i Hjemstedet og datterselskaber IT medarbejdere udgør.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
EKF'S EKSPORTAMBASSADØRPROGRAM / MAJ 2015 / SLIDE 1 Maj 2015 EKF's Eksportambassadørprogram Forsideslide, farvet eller med billede Indsæt billede: 1. Vælg.
At møde fremtidens behov Den moderne brancheskole skal kunne: Møde udfordringer og krav i en foranderlig verden  Udnytte potentialer og ressourcer i forandringerne.
Ny håndbog: Forebyggelse på ældreområdet (Sundhedsstyrelsen d )
Baggrund Fuglsang Kunstmuseum er et mellemstort dansk kunstmuseum, men med lang forskningshistorik med mange mindre forskningsprojekter, oftest knyttet.
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Bilag 4c Organisationsdiagrammer for den foreslåede nye organisation
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
It i folkeskolens matematikundervisning
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Udfordringer og mulighed for professionsmasteruddannelser
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Præsentationens transcript:

Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde: Farvetema = TEACH Sundhed, Pleje og Rehabilitering: Farvetema = HEALTH Teknologi, Ernæring og Sundhed: Farvetema = TECH vælges under Design / Farver. Klik på det farvetema du skal bruge i præsentationen Rektorlayouten nås her: Højerklik på sliden, vælg Layout / Metropol Basis / Title slide Basis Blå eller Title slide Basis Grå På den efterfølgende tekstside vælges farve tema under Design / Farver / REKTOR Glasloft og udvikling inden for praksis 1. november 2011 Side 1

Stefan Hermann Rektor Forside Grå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde: Farvetema = TEACH Sundhed, Pleje og Rehabilitering: Farvetema = HEALTH Teknologi, Ernæring og Sundhed: Farvetema = TECH vælges under Design / Farver. Klik på det farvetema du skal bruge i præsentationen Rektorlayouten nås her: Højerklik på sliden, vælg Layout / Metropol Basis / Title slide Basis Blå eller Title slide Basis Grå På den efterfølgende tekstside vælges farve tema under Design / Farver / REKTOR Side 2 Navn Navnesen Titel Afdelning 10 august november 2011

Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvad er en professionsmaster?  Professionsrettet videreuddannelsestilbud  Forudsætte to års forudgående relevant erhvervserfaring samt en uddannelse på (professions-)bachelorniveau.  Mellem 60 og 90 ECTS-points.  Varighed 2 år  Uddannelsen vil være på niveau 7 (kandidatniveau) i den danske kvalifikationsramme, svarende til masteruddannelser på universiteterne.  Praksiselement vil være en integreret del af uddannelsen.  Forskningsunderstøttet samtidig med at perspektiv og indhold skal være praksis- og professionsorienteret. Sikres den nødvendige forskningsbasering ikke, vil det efterlade en masteruddannelse, der ikke er på et tilstrækkeligt højt niveau. 1. november 2011 Side 3

Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Behov for professionsmasteruddannelser  Velfærdsløft - øgede kompetencer til at kunne håndtere nye opgaver med stigende krav til specialisering, sammenhæng på tværs og/eller effektivitet og samtidig selvstændigt kunne tænke i nye metoder og nye løsninger.  Professionsløft. Målet er, at velfærdsarbejdere har et entreprenant forhold til deres faglighed  Karriere og udviklings/specialiseringsveje for fagprofessionelle – nye arbejdsopgaver og ansvarsområder på højere niveau end i dag  Fastholde fagprofessionelle i professionen – mange dygtige ambitiøse talenter forlader professionen i dag bl.a. pga. manglende professionsrettede videreuddannelsestilbud på højt niveau 1. november 2011 Side 4

Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvorfor skal professionshøjskolerne udbyde masteruddannelser?  Mastertilbuddene af i dag henvender sig i stort omfang til professionsuddannede, når de har forladt ’kerneydelsen’ eller udgør sammen med en række kandidatuddannelser (med visse varianser) en akademiseringsvej ud af professionen  Professionsmasteren ’findes’ i dag på fx de kunstneriske uddannelser, Danmarks Journalist- og Mediehøjskole  Professionshøjskolerne kender den praktiske virkelighed, vi uddanner til  Professionshøjskolernes faglige miljøer er under betydelig forskningsmæssig opkvalificering  Målrette uddannelser mod professioner, hvor tilbud ikke findes i dag  Løfte fagligheden på grunduddannelser og øvrige efter- og videreuddannelsestilbud gennem øget forskningsbaseret undervisning og opkvalificering af undervisere (fx globaliseringsaftalen med beslutningen om i at udbyde en række ph.d.- stipendier til opkvalificering af læreruddannelsens undervisere).  Tiltrække/fastholde de dygtigste studerende på grunduddannelser, når der er tydeligere karriere- og udviklingsveje  Attraktive samarbejdspartnere i forhold til andre nationale/internationale forskningsinstitutioner 1. november 2011 Side 5

Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvor skal Metropol byde ind i forhold til professionsmasteruddannelser? Ud fra en strategiske overvejelser:  Hvor har Metropol stærke faglige miljøer i forvejen i kraft af  stærke efter- og videreuddannelsestilbud fx i form af diplomuddannelser  velfunderede vidensmiljøer fx videnscentre og/eller vigtige strategiske samarbejder/partnerskaber med andre forskningsmiljøer og praksis  Samfundsmæssigt behov for professionsløft  Interesse fra aftagere, politikere og andre interessenter 1. november 2011 Side 6

Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvor skal Metropol byde ind i forhold til professionsmasteruddannelser? Konkret overvejes professionsmasteruddannelser på disse områder:  Tekniske og naturfaglige område (science didaktik og billeddiagnostik)  Det sociale område (beskæftigelse og social inklusion)  Skoleområdet (skoleledelse)  Sundhed og rehabiliteringsområdet (psykiatri, ældre, ekspertsygepleje) 1. november 2011 Side 7

Stefan Hermann Mellemslide Bruges når noget nyt starter 1. november 2011 Side 8