31. januar 2007 Workshop Rekvisition og svar. Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Akutkursus for bioanalytikere
Advertisements

15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Når der er givet en projektbevilling…. Opfølgning på projekter med tilskud fra Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
1 Det tværfaglige kliniske studieafsnit Regionshospitalet Holstebro Torben Bæk Hansen Ortopædkirurgisk klinik.
Velkommen til konference om Formativ evaluering 27.april 2007 – Slagelse CfU – JCVU & Undervisningsministeriet.
Waste identification tool Læringsnettverk for ledelse af patientsikkerhet d. 5. november 2013.
Case: Roskilde og Køge Sygehuse. -Tavlemøder i Roskilde-Køge og sammenhæng til strategi ved vicedirektør Susanne Friis -Nedbrydning af KPI’er og forbedringsmodellen.
Ansøgning om specialfunktioner Informationsmøde, SPPD 15. april 2009 Lone de Neergaard Sundhedsplanlægning, Sundhedsstyrelsen.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
17. januar 2008 Workshop Visitation / indlæggelse / start ambulant forløb v. Henrik Lindholm, projektleder, MI Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke.
Konkrete erfaringer fra KVIS 22. september 2009 Henrik Jørgensen Kliniske Retningslinier.
Specialer Nye tidsfrister og procedurer besluttet af Uddannelsesrådet: Ansøgning om emne + evt. vejleder: 15. november/1. juni Den studerende tildeles.
Århus Universitetshospital, Århus Sygehus Region Midtjylland Subakut geriatrisk dagafsnit med sammedagsudredning Bjørn Mathiassen Overlæge Geriatrisk Afdeling.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
31. januar 2007 Workshop Operation og invasive procedure.
31. januar 2007 Workshop Dødsfald - hjertedød. Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse.
Samarbejdet i rehabiliteringsteamet Sundhedskoordinator Afdelingslæge, ph.d. Jens Christian Jensen Klinisk Socialmedicin og Rehabilitering.
Anvendelsen af Waste identification tool Er det muligt at reducere ”spild” og samtidig forbedre patientsikkerheden? Direktør Jonatan Schloss og klinisk.
Håndtering af Marevan i medicinmodulet og fmk
Status på det indledende udvalgsarbejde
Konference for lokale uddannelsesudvalg Oktober 2016
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Seminar, den 20. april 2017 Præsentation af Parasollens USB-Pind.
Akutteamets målgruppe
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Compliancedag, Berlingske
Akkreditering i speciallægepraksis
Workshop Visitation / indlæggelse / start ambulant forløb
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
Kommuneplanstrategier Status, temaer og regionalt samarbejde
AGREE 2008 Dorte Rørmann SVS.
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Indhentning af CPR-nummer og samtykke
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Dropfinger – BHS niveau 2
Fordeling af funktioner blandt de somatiske sygehuse i
Forskningsopgaven Signe Dolmer – overlæge og forskningsassistent på TAILOR i forskningsenheden afd. P AUH-R.
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
Dansk Sygepleje Selskab (dasys) 16.november 2011
Workshop Medicinering v.
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Vejledning: Publicering af artikler på Kompetenceportalen
THYREOIDEKTOMI SOM SAMMEDAGKIRURGI
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Social – og Beskæftigelsesudvalget
Innovationsforløb Modul 3 ©
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Vejledning i validering
Fyraftensmøde 31 januar 2018 En ny måde at afrapportere på.
(Strategispor og strategiske indsatser)
Trafikstyrelsens bekendtgørelse om taxikørsel mv.
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Vejregler for vintertjeneste
Perspektivskifte Arbejdsmiljøloven Op
Vejledning for indkøb fra forskningskonti
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Det er en politiske bestilling!
Interne survey som ledelsesværktøj
Grundliggende principper
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Implementering af ny overenskomst for almen praksis 2018 – 2020
Fundamentals of care – hvordan kommer man i gang?
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Værktøj: Projektets organisation
Arbejdsgang for Privatskade samt Landbo (Stuehuset)
Præsentationens transcript:

31. januar 2007 Workshop Rekvisition og svar

Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse på Elementer som er givet på forhånd andetsteds fra. Beslutninger fra Klinisk Fagligt Råd Juridiske aspekter Kontrakter og servicemål Fx objektiv undersøgelse Fx parametre i lægemiddelmodul

Metode for dagen Gennemgang af standardarbejdsgang –Identifikation af elementer og indhold –Betydning for afdelingens arbejdsgange Diskussion af relevante arbejdsgange og nødvendige procedurer

Dagsorden I/II Gennemgang af standardarbejdsgangen Rekvisition og svar Kort gennemgang af modul Rekvisition og svar Indbakke og godkendelse af svar –arbejdsgang, der sikrer kontrol af ’Indbakke’ og godkendelse af svar. –Når rekvirerende læge rejser Opfølgning på svar –arbejdsgang, der sikrer en opfølgning på svar, der kommer efter at patienten er afsluttet.

Dagsorden II/II Rekvirering af røntgenundersøgelse –det skal afklares, hvem der skal kunne rekvirere røntgenundersøgelse. –Aflysning af rekvisition Kontrol af rekv./henvisningsstatus –arbejdsgang, der sikrer kontrol af rekvisition og henvisningsstatus. Rekvisitioner udenfor COSMIC Opsamling fra sidste workshop

31. januar 2007 Standardarbejdsgangen 005 Rekvisition og svar

Arbejdsgangen starter Ved ordination af en undersøgelse, der kræver rekvisition

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- journal

Lokale vejledninger fra producenten - rekvirering af undersøgelser Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information 1.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information 2.Lokale vejledninger fra producenten - rekvirering og udførelse af undersøgelser og prøvetagning 1.Lokale vejledninger - transport af prøvematriale ud af sgh. 2.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- forsendelser af prøver ud af sgh.

Den Gode Medicinske Afdeling – planlægning under indlæggelsen

Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- faggruppers retsstilling, journal

Arbejdsgangen slutter Når der er kvitteret for modtaget svar

Beslutninger for arbejdsgangen Afdelingsledelserne skal sikre, at der forefindes vejledninger for kvittering for og vurdering af svar herunder eventuelle tidsfrister. Såfremt studerende udfylder rekvisitioner, skal de godkendes af den ansvarlige fagperson, inden rekvisitionen sendes. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 15. august 2005