Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Advertisements

SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Studieretningsprojektet (SRP)
Studieretningsprojekt
3g Studie Retnings Projekt
Synopsis VIP3/2012.
Studieretningsprojektet (SRP)
SRP 2014.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP 2014.
Synopsis VIP13 HH3.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g Hvad, hvornår og hvordan! Egaa Gymnasium, september 2015.
StudieRetningsOpgaven Munkensdam Gymnasium Vinteren 2016.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
SRP  Formalia omkring opgaven  Selve opgaven Introduktion til SRP.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
Studieretningsprojekt
DHO DHO 2017 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Studieretningsprojektet
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Studieretningsprojekt
Sso SKRIV!.
Større skriftlig opgave i 2.hf
StudieretningsOpgaven
Studieretningsprojektet
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Studieretningsprojektet!
Studieretningsprojekt
Studieretningsprojektet 2017
StudieRetningsOpgaven
SSO - Større skriftlig opgave
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
SSO - Større skriftlig opgave
StudieRetningsOpgaven
Vejledning til historieopgaven
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Større Skriftlig Opgave
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Studieretningsprojektet
StudieRetningsOpgaven
Krav til informationsformidling
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Elevvejledning Studieretningsprojektet i 3.g
DHO DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Studieretningsprojekt

SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering

Tidsplan og frister 14/9: Valg af fagkombination 11/10: Valg af område 7/12: Opgaveformulering udleveres 21/12: Opgaven afleveres i 4 eksemplarer på kontoret

Faglige mål De faglige mål med studieretningsprojektet er, at eleverne skal kunne: - demonstrere evne til faglig fordybelse og til at sætte sig ind i nye faglige områder - demonstrere evne til at udvælge, anvende og kombinere forskellige faglige tilgange og metoder og dermed forstærke den faglige fordybelse - beherske relevante faglige mål i de indgående fag,

Faglige mål - udvælge, bearbejde og strukturere relevant materiale, - demonstrere evne til faglig formidling, - besvare en stillet opgave fyldestgørende, herunder at der er overensstemmelse mellem opgaveformuleringen og opgavebesvarelsen samt - beherske fremstillingsformen i en faglig opgave (f.eks. citatteknik, noter, kilde- og litteraturfortegnelse). Kilde: UVM

Bloom’s taksonomi

Taksonomiske niveauer

SRP opgaveformulering

Kom igang For at komme igang kan du bruge: Spørgepladen Opgavens pentagon

Spørgepladen

11 1. Hvad spørger du om? 4. Hvad spørger du med? (teori, begreber, faglige metoder) 2. Hvorfor spørger du? 3. Hvad spørger du til? (empiri) 5. Hvordan spørger du? (metode) 11 Opgavens pentagon

Vejledning Inden et møde med din vejleder skal du: Sende noget til din vejleder, fx emne, titel, noter, overvejelser, spørgsmål, litteraturliste Overveje hvad du gerne vil have hjælp til

Opbygning Forside med navn, klasse, fag og lærere Problemformulering - den som dine lærere har givet dig Abstract på engelsk på linjer Indholdsfortegnelse, der henviser til de enkelte afsnit og deres overskrifter. Siderne skal nummereres og svare til indholdsfortegnelsen

Opbygning Indledning. En præsentation af opgaven, hvor du redegør for afgrænsning af opgaven og problemstillingen samt for de metoder, du vil anvende Hovedafsnittene. Indeholder selve fremstillingen af emnet og er derfor den del af opgave, der fylder mest. Du skal inddele stoffet i afsnit og give hvert afsnit en passende overskrift Konklusion. Indeholder en sammenfatning af de vigtigste elementer i opgaven Litteraturliste. Kilde:

Litteraturliste Opstilles alfabetisk efter forfatternes efternavne Forfatterens navn (efternavn, fornavn, mellem- navn) Titel på bog eller artikel Udgave af bog (hvis det ikke er den første) Forlag eller udgivelsessted Årstal for udgivelse Internetadresser, forsynet med overskrift og dato for materialehentning Amalienborg Slot: Ruslands skatte – kejserlige gaver. København, Christiansborg Slot: Kejserinde Dagmar, Maria Fjodorovna. København, Clausen, H.C.: Kejserinde Dagmar. Poul Kristensens Forlag, Jensen, Bent: Zarmoder blandt zarmordere. Gyldendal, Tisdall, E.E.P.: Kejserinde Dagmar. Sesam, Ulstrup, Preben: Kejserinde Dagmars fangenskab på Krim. Gyldendal, Kejserinde Dagmars genbegravelse KejserindeDagmar/ (Download d. 1/3 2009)

Omfang og layout Opgaven skal fylde max. 20 sider -excl. forside, indholdsfortegnelse, bilag og abstract -Times New Roman - 1½ linjeafstand, 12

For mere information Se læreplanen: 0uddannelser/Fagenes%20sider/Fag%20S- AA/Studieretningsprojektet%20-%20stx.aspx Munkensdam Gymnasiums hæfte om SRP: Lectio – elev info – eksamen og prøver - SRP

Kom i gang med at skrive pdf pdf

Alt om kildekritik ekritik.html ekritik.html

Alt om abstract dning-til-abstract aspx dning-til-abstract aspx

Inspiration Idéer til alle fag

Idéer til matematik og naturvidn STUDIERETNINGSPROJEKTER-v1.pdf STUDIERETNINGSPROJEKTER-v1.pdf