Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Temadag om undervisningsmiljø
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Trivselspolitik på Løsning Skole
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Trivselsgrupper for forældre
Arbejdspladsudvikling
Værktøjer: - Gapanalyse - Forandringsoverblik - Handleplan
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
26. MARTS 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Effekter af den specialundervisning, der gives som supplement til den almindelige.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undersøgelsens omfang
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Præsentation af materialer på personalemøde
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Det Inddragende Netværksmøde
Undervisningsmiljøvurdering 2014 Smed Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
2012 | Undervisningsmiljøvurdering Næstved. Undervisningsmiljøvurdering Vurdering af det sociale, fysiske og æstetiske miljø Socialt miljø.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Trivselsmålingens resultater
Vidensbaseret praksis i botilbud
Vidensinformeret Skoleledelse med Visko Møde i Børne- og Uddannelsesudvalget Den 10. januar 2017 Lars Hende Svenson, Skolechef.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater

Hvilke temaer undersøger vi? Social trivsel Faglig trivsel Støtte og inspiration Ro og orden [Fjern følgende, hvis I IKKE har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysiske og æstetiske omgivelser Trivselsmålingens resultater

Social trivsel Social trivsel handler om elevernes oplevelse af, hvordan de har det i skolen, i klassen samt omkring mobning. Eksempelvis: -Om eleverne føler, at de hører til på skolen -Om andre elever accepterer eleven, som denne er -Om eleverne er blevet mobbet i dette skoleår? Social trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater

Faglig trivsel Faglig trivsel handler om elevernes oplevelse af egne faglige evner. Eksempelvis: -Kan eleverne finde løsninger på problemer -Kan eleverne koncentrere sig i skolen -Gør eleverne gode fremskridt i skolen Faglig trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater

Støtte og inspiration Støtte og inspiration handler om elevernes oplevelse af at blive inspireret, inddraget og hjulpet i undervisningen. Eksempelvis om: -Lærerne er gode til at hjælpe -Eleverne er med til at bestemme, hvad de skal lave i timerne -Undervisningen er spændende Støtte og inspiration: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater

Ro og orden Ro og orden handler om elevernes oplevelse af ro og orden i undervisningen. Eksempelvis om: -Eleverne kan høre, hvad læreren og klassekammeraterne siger -Læreren let kan skabe ro -Læreren møder præcist til undervisningen Ro og klasseledelse: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater

Fysiske og æstetiske omgivelser [Brug kun dette slide, hvis jeres skole har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysisk og æstetisk omgivelser: [Beskriv skolens resultat] Fysiske og æstetiske omgivelser handler om, hvor tilfredse eleverne er med skolens: -Udearealer, fællesarealer og klassen -Rengøring -Luft, temperatur og lyd med mere -Udsmykning Trivselsmålingens resultater

Vurdering af skolens resultater Samlet set [Indsæt vurdering af, hvordan jeres skole klarer sig i trivselsmålingen]. Det går rigtig godt med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor det går rigtig godt på skolen] Vi oplever udfordringer med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor jeres skole oplever udfordringer] Trivselsmålingens resultater

Progression [Beskriv udviklingen af elevtrivslen gennem de sidste 1-3 år.] Trivselsmålingens resultater

Fokusområder Fremadrettet vil vi have særligt fokus på:[Indsæt fokusområde(r), enten successer, derskal udbredes eller udfordringer, der skaladresseres] Trivselsmålingens resultater

Kvalificering af resultater [Her kan I indsætte bemærkninger, som kvalificerer forståelsen af skolens resultater. Fx – Vilkår, der skal tages særligt hensyn til i vurderingen] – Indsatser, som allerede er sat i gang for at løse udfordringer] Trivselsmålingens resultater

Opbygning af handleplan for skolen Handleplanen skal omsætte vores resultater til en praksis, som øger elevernes trivsel. – Handleplanen beskriver: Udfordringer og/eller successer Indsats(er), der skal forbedre elevernes trivsel Rolle- og ansvarsfordeling Tidsplan Retningslinjer for opfølgning Trivselsmålingens resultater

Handleplan for skolen Hvordan er handleplanen udarbejdet? - [Beskriv processen her] Hvem har lavet handleplanen? – [Indsæt navne her] Trivselsmålingens resultater

Handleplan for skolen [Fortæl om handleplanens indhold her -Hvilke successer/udfordringer arbejder I med? -Hvilken indsats eller praksisændring har I lavet? -Hvilken effekt forventer I? -Hvem er ansvarlig for indsatserne? -Tidsplan for indsatserne] Trivselsmålingens resultater

Særligt fokus i trivselsmålingen fremadrettet? [Indsæt forslag til områder eller spørgsmål i trivselsmålingen, som I fremover vil have et særligt fokus på] Trivselsmålingens resultater

Arbejdet i klasserne [Beskriv skolens retningslinjer for at arbejde med trivselsmålingens resultater i de enkelte klasser, fx: -Handleplan i klassen -Elevinddragelse -Adgang til sparring med ressourcepersoner og kollegaer -Ressource- og tidsforbrug -Informering om resultater til skoleledelse, forældre mm. -Retningslinjer for skoleledelsens opfølgning på arbejdet] Trivselsmålingens resultater

Her kan I hente hjælp Eksempler fra praksis: praksishttp:// praksis Vejledning og værktøjer til arbejdet med trivselsmålingen på [Beskriv de muligheder, skolen giver for hjælp og sparring, fx fra ledelse eller ressourcepersoner] Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM, rådgiver om, hvordan man kan arbejde med trivselsmålingen Træffetid: mandag-fredag kl på eller Trivselsmålingens resultater