IT understøttelse af tidlig opsporing Jacob Fisker, Konsulent i Digitalisering, Magistratsafdelingen for Sundhed & Omsorg, Aarhus Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social- og Sundhedsskolen, Esbjerg Sundhed & Omsorg, Esbjerg kommune
Advertisements

Hjemmemonitorering Lars Hulbæk Konstitueret Direktør
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Fælles Service Center for telesundhed Klyngestyregruppemøde i Vestklyngen Herning d. 9/9/
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Erfaringer med klinisk enhed og visitation til rehabiliteringsteam Tirsdag den 22. oktober 2013.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
"Faglig kvalitet i de akutte patientforløb” Akut Afdelingen, Nykøbing Sygehus.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Integrationsrådskonference 24. marts 2012 Demokratisk Medborgerskab.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
TOBS Indførelse af Tidlig Opsporing af Begyndende Sygdom i primærsektoren. Mette Unger Gravgaard Sygeplejerske i specialteamet Favrskov Kommune Lene Gravgaard.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Anvendelsen af Waste identification tool Er det muligt at reducere ”spild” og samtidig forbedre patientsikkerheden? Direktør Jonatan Schloss og klinisk.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Sourcing via Jobindex.dk
Paradokser og Dilemmaer
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
One Friday Morning.
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Bygherreleverancer på IMT-området
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Opgaver og eksamener med CAS briller
Ønsket fra Byrådet…. Værdierne skal afspejle, hvordan vi gerne vil have, at alle i organisationen skal arbejde/tilgå sine opgaver og mødet med borgerne.
Portfolio IT B.
Borgere i offentlige rum - Data om ophold og færden
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Central kontra decentral
Baseline.
Introduktion til Myndighed Sundhed v. Signe Plats Afdelingsleder
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Status på den tværkommunale løsning til indberetning, styring og deling af viden om automatiseringsegnede processer Januar 2018 v. Heidi S. Huber.
Martin Holmgaard Adm. direktør
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
Dagsorden Velkommen og ”bordet rundt”
Synergi – et system til arbejdsmiljørapportering
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Energi Dag juni 2018.
KIGO og kommunernes opgaver
Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Kommunens sapa-strategi
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Samarbejde Kommune, Borgere & Udvikler (Private Aktører)
Region Midtjyllands opgave
KL’s arkitekturrådsmøde
Danskernes digitale bibliotek
Erfaren Projekt- og Software konsulent til Professional Services
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Opsamling Sæt borgerne reelt i centrum - Vær nysgerrige på, hvad der er vigtigt for borgeren - Brug det antropologiske blik Tag kompleksiteten alvorligt.
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Vejen til plejebolig - en sammenhængende digital brugerrejse
December
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Ny teknologi til simulering af kommunale processer og regler
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Sagsbærende fagsystemer eller anvendersystemer som vi kalder dem i KOMBIT. Det betyder at alle anvendersystemer skal lægge metadata på hhv. sager og dokumenter.
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

IT understøttelse af tidlig opsporing Jacob Fisker, Konsulent i Digitalisering, Magistratsafdelingen for Sundhed & Omsorg, Aarhus Kommune

Behovsanalyser Forretningsudvikling Brugerrejser/use cases Markeds- undersøgelser Ledelse af kreative processer Kravspec Bindeled mellem brugere og tekniske udviklere

Tidlig opsporing Hvordan har vi grebet opgaven an? – Leverandøranalyse – Testsetup Refleksioner – Hvad sker der når sosu-medarbejdere får et dedikeret værktøj til at registrere ændringer med? – Kan vi forebygge indlæggelser ved hjælp af digitale værktøjer? – Kan dokumentationspraksis tænkes anderledes end i dag?

Markedsundersøgelse Krav: -Mobil App -Lokal opsamlingssted -Offline funktionalitet -Automatisk triagering -Medicinændringer Ønsker: -Open Source platform -Overholdelse af HL7 standarder

Leverandører

Krav/ Ønsker Mobil AppX Skulle udvikles XXX Lokal opsamlings- sted til data X Skulle udvikles X XTilvalg Offline funktion- alitet Skulle udvikles XXX Automatisk triagering af borger X Skulle udvikles X Medicin- ændringer Til- valg Skulle udvikles X Open SourceXXX Overhold- else af HL7 standarder (X) XX

Triagering Mobilt Sygeplejerske Sosu-personale Borger Tidlig opsporing

Testsetup X 2 X 10 2 områder Område 1: 1 hjemmeplejeteam 1 sygeplejeteam Område 2: 1 hjemmeplejeteam 1 sygeplejeteam X 5 X 10

Testsetup 1 ugentligt tavlemøde mellem teams og testansvarlig Formål: - Opsamling på testforløb - Dialog omkring ændringsforslag - Dialog omkring organisatoriske forandringer ved brug af løsningen 1 forretningsregel! Score 1 gang ugentlig

Testsetup Testforløb Iteration: - Hvad skal ændres i setup, organiseringen etc.? Opstart medio august (Nord – primo oktober) Afslutning ultimo december 1. uges test 2. uges test Osv.

Refleksion Hvad sker der når sosu-personale får et dedikeret værktøj til at registrere ændringer med? Godt grundlag til faglige drøftelser vedr. borgere Struktureret data til at dele og drøfte borgere ud fra Nye idéer f.eks. ændring i daglige rutiner Mulighed for at fjerne andre registrerings medier Bedre grundlag for koordinering på tværs

Refleksion Kan vi forebygge indlæggelser ved hjælp af digitale værktøjer? Ja! Nej!

Refleksion Kan dokumentationspraksis tænkes anderledes end i dag? Digitalisering - Stiller krav til medarbejderne Vi dokumenterer kun ved ændringer Vi bruger struktureret data på tværs af organisationen Vi dokumenterer sammen med borgerne Vi dokumenterer ét sted Vi skaber overblik