S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING 2014-2015 Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereform Version 1.0
Inspiration til reformarbejdet
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
Skolereformen og ”FUF”
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
S KOVBYSKOLEN – GODT PÅ VEJ - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde, Skovbyskolen
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
V I GØR HVAD VI SIGER - FORMANDSBERETNING 2012 Skolebestyrelsen årsmøde, Skovbyskolen
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Skolelederforeningens årsmøde 24. oktober 2013 v/adjungeret professor, tidl.kommunaldirektør Jens Christian Birch Hvor går ledelsen hen? fri agent Jens.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Princip for kontaktforældre
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentationens transcript:

S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015

S AMMENSÆTNINGEN forældrerepræsentanter (nyvalg 2014) Et nyt medlem samt ændringer i valgstruktur 2 medarbejderrepræsentanter Elevrådsrepræsentanter – det ’store’ elevråd Skolens ledelse

A RBEJDET 10 møder 36 standard dagsordenpunkter 46 dagsordenpunkter om alt fra valg til økonomi til udarbejdelse/revision af principper til referater fra andre relaterede møder Div. politiske møder, samarbejds- og orienteringsmøder mm. Ansættelser

P RINCIPPER OG POLITIKKER - LOVPLIGTIGE OG IKKE - LOVPLIGTIGE Folkeskolelovens § 44 Ift. kommunale politikker Den sammenhængende børnepolitik Sundhedspolitikken Ungdomspolitikken Vision 2015 lakker mod enden …

DEN NYE FOLKESKOLE Ud af de i alt 46 ‘ikke standard’ dagsordenspunkter har de omkring 30 punkter relateret sig til ‘den nye folkeskole’ I relation til de tre overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund for de faglige resultater. Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.

E KSEMPELVIS HVORDAN ? Bestyrelsens Forretningsorden Revideret princip for skole/hjem samarbejdet Besøg af praktikere i forhold til understøttende undervisning Organiseringen af understøttende undervisning Lektiecafe Vi har lyttet og forholdt os, lyttet og forholdt os og så igen lyttet og forholdt os……

H VAD VIRKER I FORHOLD TIL MOTIVATION OG LÆRING ? Tydlige og tilpassede læringsmål Feedback i undervisningen Et trygt og positivt undervisningsmiljø Inddragelse af eleverne Varieret undervisning Danmarks Evalueringsinstitut (2015) motiverende undervisning

H VAD KAN VI SOM BESTYRELSE OG FORÆLDRE BIDRAGE MED ?? Forældre: Engagement i skolen Stille de ‘rigtige’ spørgsmål -hvad er det du skal lære? -hvor er du i forhold til det nu? -hvad er det næste jeg kan eller skal gøre? Læring/deltagelse Feedback Bestyrelsens indsats i det kommende år: Principper og politikker der støtter op herom Kontaktforældre og den øvrige forældregruppe Elevrådet Og så skal vi lytte og forholde os videre……

. Følg med på