Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At forholde sig professionelt Anne Skov
Advertisements

Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Fakta  Ca børn vokser op med en forældre, der har været indlagt på sygehus med en alkoholrelateret lidelse.  En undersøgelse af alkoholbehandlingsklientellet.
Konklusion på Workshop om sindslidende
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Merlivs seminar 27. August 2008
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Kvantitative metoder
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
UMV Borbjerg Skole 07/08 Det psykiske arbejdsmiljø.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Ved Jannie Asklund Mobil:
Region Midtjyllands tilbud 2013
Martin Sandø Servicestyrelsen
Hvordan griber vi det an? En stor del af de ambulante patienter vil have behov for støtte til at være aktive i hverdagen.
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Psykometriske egenskaber ved DIP-Q
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Undervisningsmiljøvurdering 2013 HTX Herningsholm Erhvervsskole Evaluering af det psykiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Ressourceforløb og borgerinddragelse – u. 40 årige.
Hvad er plejepersonalets og patienters udbytte af coachtræning? Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
#HeltGak – Når livet ikke leves helt ud! V. Kasper Tingkær Generalsekretær i DepressionsForeningen.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Afklaring af arbejdsevnen/ arbejdsprøvning
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.
1 Undersøgelse blandt tekniske forvaltninger i kommunerne Dansk Energi oktober 2010.
Brugertilfredshedsundersøgelse Voksne med Handicap 2015.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
1. Opvarmning 2. Overblik: baggrund for rapporten 3. Undersøgelse af form: Metoden i rapporten 4. Analyse: rapportens effekt.
Hvordan samarbejder vi med virksomhederne i VCG2 LTK har inden forpligtet sig til: 70 borgere på kontanthjælp (>25 år – ofte psykisk syge –
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Trivselsmålingens resultater
Teoretisk pædagogikum
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
BLINDE OG STÆRKT SVAGSYNEDES LEVEVILKÅR Muligheder og barrierer for samfundsdeltagelse Anna Amilon, Lena Bech Bojsen, Stine Vernstrøm Østergaard, Anna.
Det nationale PRO-arbejde Fagligt Selskab for Lunge- og Allergi sygeplejersker d. 15. marts 2018 Sanne Jensen.
Katrine Schepelern Johansen Leder, seniorforsker, ph.d.
Samarbejdet mellem Gladsaxe Kommune og de praktiserende læger
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Præsentationens transcript:

Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012

Baggrund og beskrivelse af undersøgelsen -Dagbehandlingen Sofiehusets primære opgave er behandling af borgere med et stof- eller alkoholmisbrug, med henblik på stoffrihed og ædruelighed. -Formålet med undersøgelsen er at få en indikation af brugernes tilfredshed og oplevelse af kvaliteten af Dagbehandlingen Sofiehuset. Dette for bl.a. at sikre udviklingen af tilbuddet og opfyldelse af Sofiehusets målsætning for behandlingen.

Baggrund og beskrivelse af undersøgelsen -Undersøgelsen er gennemført i oktober Alle brugere af dagtilbuddet har haft mulighed for at deltage i spørgeskemaundersøgelsen ved at besvare et papirskema. 16 ud af 21 brugere har besvaret spørgeskemaet, hvilket svarer til en svarprocent på 76. Til trods for en relativ høj svarprocent, er datamaterialet begrænset, på grund af tilbuddets størrelse. Dette betyder, at små forskelle i besvarelserne af de enkelte spørgsmål giver store udslag i fordelingen af besvarelserne for de enkelte spørgsmål. -Spørgeskemaet er udarbejdet med udgangspunkt i Århus Kommunes skema til brug for deres brugertilfredshedsundersøgelse på samme område.

Baggrund og beskrivelse af undersøgelsen -Deltagerne var på tidspunktet for undersøgelsen hovedsagelig misbrugere af alkohol eller hash. -10 af de 16 personer, som har besvaret skemaet, har været i Dagbehandlingen Sofiehuset under et halvt år, mens de resterende har været i behandlingen i over et halvt år. -Alle deltagerne i undersøgelsen har haft et misbrug i over 1 år, og 10 af dem har været misbrugere i over 10 år.

Samlet vurdering Alle brugerne har for den samlede vurdering givet Dagbehandlingen 1 til 5 stjerner, hvor 5 stjerner svarer til enestående og 1 stjerne svarer til uacceptabelt. 31% mener, at behandlingen samlet set er enestående, mens 63% vurderer den til at være god. Der er ingen, der vurderer behandlingen til at være dårlig eller uacceptabel, mens en enkelt angiver ”Både godt og dårligt”.

Samlet vurdering (Effekt) Ses der nærmere på om behandlingen har været med til at mindske misbruget, er dette gældende for 85 % af deltagerne i undersøgelsen. Heraf angiver 62 % at behandling i høj grad har hjulpet dem. Der er ingen der giver udtryk for at behandlingen ikke har hjulpet til at mindske misbruget. Note: Besvarelserne ”Ved ikke/Vil ikke svare/Ikke relevant” indgår ikke i frekvensopdelingen. Andelen af disse besvarelser står til højre for figuren. Der kan også være spørgsmål, som respondenterne har sprunget over.

Tilfredshed med behandlingen 88 % af deltagerne i undersøgelsen oplever, at Dagbehandlingen Sofiehuset i høj eller nogen grad opfylder deres behov for behandling. 94 % oplever i høj eller nogen grad at behandlingen er med til at give dem en bedre hverdag. 63 % oplever i høj eller nogen grad at behandlingen har bidraget til at de familiemæssige forhold er blevet forbedret. Besvarelserne vedrørende forbedring af de arbejds- og boligmæssige forhold, er påvirket af at det for nogle deltager ikke er relevante spørgsmål. Note: Besvarelserne ”Ved ikke/Vil ikke svare/Ikke relevant” indgår ikke i frekvensopdelingen. Andelen af disse besvarelser står til højre for figuren. Der kan også være spørgsmål, som respondenterne har sprunget over.

Tilfredshed med behandlerne Deltagerne oplever at behandlerne møder dem med respekt. 94% angiver i høj grad og 6% angiver, at de i nogen grad mødes med respekt Tilsvarende er der også høj tilfredshed med den støtte, brugerne modtager fra behandlerne. 94 % oplever at de er tilfredse med samarbejdet med behandlerne. 100 % af deltagerne oplevede at den information de har modtaget fra behandlerne i høj eller nogen grad er tilfredsstillende.

Tilfredshed med informationen 27% af brugerne af Dagbehandlingen er meget tilfredse med de råd og vejledninger, som de modtog inden de startede behandlingen i Sofiehuset. 60% er tilfredse, mens 13% (svarende til to personer) har angivet ”både-og”.

Deltagerkommentarer: Jeg synes, jeg har fået meget hjælp i mens jeg har været her Jeg synes at personalet, godt kunne forlange at folk kom hver dag!! Der er rummelighed - og forståelse. Synes at der efter sommerferien er kommet mere "styr på behandlingen. Der bliver taget bedre hånd om de aktive og de ædrue. Opgaver er blevet mere effektive. Kunne godt forbedres endnu mere endnu. Jeg kan rigtig godt lide det personlige forhold man/jeg har fået med min kontaktperson. - Lidt mentor agtigt.! Ved omstrukturering vedr : Gr. bør der arbejdes mere på form og indhold inden projekter udføres projekter De er gode til at spørge ind til mig og er meget accepterende og udviser ikke ubehag, når man fortæller - om hårde tider, eller man har dummet sig. Jeg har kun ros at giv. Det har flyttet mig så meget. Jeg er blevet gladere, mine omgivelser har bemærket forskellen. Jeg har været ædru i 12 uger.