Temadag om fremtidens seniorsport i firmaidrætten 2012
Workshop 1 - Projekt Nyborg Processen: Møder med foreningen Nyborg Familie og Firma Sport Møde d. 7.7: Formål, målgruppe, hvad gør forbundet, hvad gør foreningen, økonomisk ramme, aktiviteter, umiddelbare opgaver. Møde d. 23.8: Status markedsføring, status instruktører, planlægning af åbent hus, ansøgning til forbundet og idrætsfaciliteter. Åbent hus d. 8.9.: Orientering om ideer og deltagerregistrering med aktivitets ønsker. Startdato d. 15.9: Evalueringsmøde d. 9. november: Status og fremtid.
Projekt Nyborg Samarbejdspartnere – Nyborg kommune og Nyborg Idræts- & Fritidscenter Rekruttering af frivillige Markedsføring – pressemeddelelse, flyer, åbent hus møde Hvilke aktiviteter har vi valgt at udbyde Før og efter test
Statistik Infomøde15-sep22-sep29-sep06-okt13-okt20-okt27-okt03-nov10-nov17-nov24-nov01-dec08-dec15-dec12-jan Uge 42 Zumba Spinning Sjov motion petanque stavgang I alt
Statistik I alt 187 personer har været igennem siden start 1. December var 167 medlemmer Aldersfordeling årige1710% årige2213% årige4829% årige6237% Ikke oplyst17 M: 25 K: 142
Forløbet set med foreningens øjne Forenings forbehold? Potentialet i at starte nyt op? Har foreningen lært noget af forløbet?
Forløbet set med instruktørens øjne Hvilke overvejelser gjorde jeg som instruktør? Hvordan var min rolle som instruktør? Hvordan var det anderledes i forhold til at undervise andre målgrupper? Sådan forberedte jeg mig Det har jeg lært?
DVD fra Nyborg Her skal du se hvordan det går i Nyborg!! Fremvisning af dvd optaget i Nyborg december 2011.
Hvilke overvejelser skal foreningen gøre, inden de starter seniorsport op -Målgruppe -Hvilke aktiviteter -Aktiviteter hvornår – om dagen - om aftenen -Hvilket tilbud skal udbydes – faste aktiviteter – fleksible -Hvilke faciliteter kræves der -Hvilke instruktører skal findes
Forcen ved Nyborg projektet Ikke så langt fra tanke til handling. Imødekommende samarbejdspartnere – kommune, forening, idrætsparken Foreningen kunne selv finde instruktører til 4 af aktiviteterne. At der har været et godt instruktørteam fra foreningen til at bakke op. Kontingent lagt tæt på de øvrige foreningers kontingent i Nyborg – Kontingent enkelt og ikke med grundkontingent oveni.
Forcen ved Nyborg projektet Vi har været lydhøre overfor deltagernes ønsker og har justeret tilbuddet undervejs i perioden – har kunnet udvidet tilbuddet efter deltagernes ønsker. Vi har fra starten af meldt ud at vores intention var at få dem rørt og aktiviteterne skulle give sved på panden. I tilbuddet har vi ikke vægtet det sociale samvær efter aktiviteterne, men med de mange deltagere og viften af tilbud, har der blandt deltagerne været mange gensyn med tidligere klassekammerater, arbejdskammerater, naboer og venner.
Hvad kan foreningen bruge forbundet til? Konsulenter – er gode til at stille dumme spørgsmål, kan være med i forløbet, og være der de første par gange når aktiviteterne starter op Markedsføringsmateriale: Hjælp fra forbundets kommunikationsafdeling til flyer, foldere, flexi display, annonce i avisen, pressemeddelelser m.v. Økonomisk hjælp i form af opstartstilskud Kontaktoplysninger på konsulenterne: Ann, tlf Carsten, tlf Jane, tlf
Evaluering af workshop 1.Hvilke forventninger havde du til workshoppen? 2.Fik du dine forventninger indfriet? 3.Hvorfor/Hvordan? 4.Hvad kan gøres bedre?