Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ØFK 2016 klubudvikling 16 december 2015, medlemsmøde: Planlægning af sæson, overblik arbejdsområder, ansvarsområder, samarbejde på flyvepladsen mv.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ØFK 2016 klubudvikling 16 december 2015, medlemsmøde: Planlægning af sæson, overblik arbejdsområder, ansvarsområder, samarbejde på flyvepladsen mv."— Præsentationens transcript:

1 ØFK 2016 klubudvikling 16 december 2015, medlemsmøde: Planlægning af sæson, overblik arbejdsområder, ansvarsområder, samarbejde på flyvepladsen mv.

2 Hvad skal vi tale om  Ansvarsområder, bestyrelse og medlemmer  Arbejdsområder  Samarbejde på flyvepladsen  Faciliteter, vedligeholdelse og anlæggelse  Instruktørgruppe  Grej inkl. fly  Rekruttering og fastholdelse  Planlægning sæson 2016  Økonomi  Årshjul

3 Områder til grupperne  Instruktør gruppe  Samsø  Stævner generelt  Materiel  Samarbejde  DFU, kommune, flyvepladsen, miljø  Synlighed i lokalområdet  Rekruttering i lokalområdet  Sommer lejr

4 Instruktør gruppe  Antal stævner, Ejstrupholm  Antal stævner, Samsø  Bemanding, hvornår, hvor ofte, hvorfor  Instruktør/sikkerhedsmøder, hvor ofte og hvordan, tid og formål  Ins.elev, ins.II, ins.I, antal nu og i fremtiden  Materiel, status, fornyelse og ansvar

5 instruktørgruppe  Ejstrupholm, 1. weekend hver måned, 3. torsdag hver måned, aftenstævne ungdomsskolen april, samsø maj+juni+september, maj Black arbejds”hold”,  Instruktør på fredag aften samt lørdag  Åben for c springere, når der er 3 springere  Bemanding, I’er, II’er, pakker/stævneleder, pilot  Back up I’ere, Tømrer, Thomsen, Claus  Back up II’ere, FS 2000  Ins.møde, under stævne – inden sæsonstart samt sommerlejr,  Dagsorden til instruktørmøde: bemanding, klubhændelser, grej v. daniel, nyt fra DFU, udtjeksweekend  To I’ere, 4 II’ere, Daniel i 2017, Q II’er. Tid er en væsentlig faktor som udfordrer instruktørsituationen.  4 elevsæt, 1 tandemsæt, indlejes grej fra ÅFC og FS2000

6 Sommerlejr  Hvem, hvornår, hvor  Overnatning, forplejning  Side events? I lokalområdet eller andet go kart, paintball, opvisning, strandspring….  Skillcamps – disciplin udvikling – elev fokus, hvad er hovedformålet?

7 Rekruttering  Målgruppe  Hvor mange elever  Pris og hyppighed  Hvilke muligheder i lokalområdet (Ikast- Brande kommune)

8 Rekruttering  Målgruppe? Efterskole gir ikke varige medlemmer. Indbyggerne, 18-40 år, m/k, lokalkendskab??? Firmaer skal undersøges. Beredskabscenter i Herning, disponere kræfter og indsats.  Antal elever/hold: max 10 elever pr. hold  Hvad skal der stå på de udarbejdede invitationer?  2 spring inkl. i prisen? Hvad med 7 springspakken - tilkøb? -> Sommerlejr  Muligheder i uge 35, Ikast-Brande i bevægelse, hverdagsstævne, synliggørelse i lokalområdet, fly in, lokal brugsen afrivningssedler, lokalmesse, bring a friend (noget for noget), personlig kontakt, firma events/sommerfest, flyers, plakater, postkort.  Fastholdelse, sociale arrangementer (store som små), (elev?)facebookgruppe, sms ordning, kommunikation til elever, tunneltur, klubtur, de nye elever laver udvalg….

9 Samarbejde  Flyvepladsen  Kommunen  DFU  ”Markedsføring” – lokalaviser/medier – den gode historie

10 samarbejde  Flyvepladsudvalg, 2 kontaktpersoner fra hver klub samt kontakt til ejer, vedligeholdelse, renovering, investeringer, udvikling, rengøring?, koordinering af kalender, markedsføring  Kommune, puljer skal søges og bruges, husk deadlines og indberetninger, ungdomsskolen  DFU, klubudvikling, skill camps, sommerlejr, administrativ, bevidsthed omkring DFU’s organisatoriske sammensætning  Lokal markedsføring til de lokale medier, medie/pr ansvarlig, Lulu, send historien inkl. et par billeder, invitationer til åben hus, ungdomsskole, efterskole, klubmesterskaber, kaffe med kurt/Jesper, indstilling af udøvere til idrætspriser, hot spots opvisninger, byfest, efterskolernes dag opvisning,

11 Plan for 2016 Daglig drift:  Stævner  Sommerlejr  Samsø  Elevkurser  Tandemspring  Konkurrencer  Opvisninger Mødekalender:  DFU  Kommune  Flyveplads  Medlemmer  Instruktør  Bestyrelse  Andet?

12 Det videre arbejde Bestyrelsen:  Drift  Økonomi  Udarbejdelse af årshjul Medlemmerne:  Ansvarsområder  Opbakning  Indfrielse af opgaver

13 Tak for i aften


Download ppt "ØFK 2016 klubudvikling 16 december 2015, medlemsmøde: Planlægning af sæson, overblik arbejdsområder, ansvarsområder, samarbejde på flyvepladsen mv."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google