Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Tilbudsportalen Introduktion for de 5 socialtilsyn Januar 2014
Social Kapital – rig på relationer
LEAN Akademy.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Manuelle målstyrings-tavler
Introduktion til værdistrømsanalyser
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Produktion og Logistik
Agenda Refleksion over sidste undervisningsdag.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Business case - Gevinstoverblik PPM Eksempel
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Synlig ledelse i krisetid
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Ledelse af innovative medarbejdere
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Forbedringstavlen – er et must
Kaizen og Tavlemøder Løbende forbedringer Tavlemøder 5 X Hvorfor.
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
Udarbejde af den fremtidige flow
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Quality Management Systems
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
at få sund fornuft til sund adfærd….
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 1.3 – Ressourcer i et læringsperspektiv Anders.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
Seminar om implementering – Økonomistyrelsen (11. november 2010) Implementering af systemer Inspiration og erfaringer fra Post Danmark ved chefkonsulent.
Location-based Scheduling En gennemgang af fordele og forskelle V/Erik Jung
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
Grundliggende principper
”Mennesker binder det hele sammen”
Lederens vandring 1.
Planlægning og forberedelse
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Killer Brand Killer Content Killer Leads!
Præsentation af forretningsplan
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Det produktive team Software kvalitet og kultur
[Projektnavn] Post mortem
Interne survey som ledelsesværktøj
Præsentationens transcript:

Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne) Kvalitet - evne til at sælge, levere og producere 1.klasses kvalitet i alle aspekter Effektivitet - evne til at være de mest omkostningseffektive i alle processer

Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Gennemløbstid - evne til at have den kortest mulige gennemløbstid fra udvikling til kunden Medarbejdertilfredshed - evne til kontinuerligt at forbedre sig indenfor alle forretningsområder baseret på tilfredse medarbejdere Hvad ville du måle på ?????

Målstyring Målstyringstavler ”Når målene er veldefineret, skal de også fremstå let og overskuelige for alle i organisationen” Formål med målstyringstavle: Ethvert områdes grundlag for at kunne synliggøre øjeblikkelig status, fremdrift og udvikling ligger i brugen og udviklingen af en målstyringstavle !!!!

Målstyring Målstyringstavler 4 krav til en funktionsdygtig og brugbar tavle: 1.Simpel 2.Let at opdatere 3.Let at forstå 4.Let at bruge i det daglige En god, korrekt udformet tavle synliggør mål og resultater, engagerer og motiverer medarbejdere og viser fremdrift, samt status på aktiviteter og projekter.

Målstyring Mål og resultaterTeam Navn Her og nu P D C A Pr od ukt ivit et SH - nat

Målstyring 1.Opfølgning giver stress… 2.Vi bruger for meget tid på at ajourføre tavler… 3.Vi har prøvet det hele før  4.Planen ændres hele tiden… 5.Vi arbejder jo ikke i samme tempo…. 6.Tavlen er kun til kontrol !!!! 7.Ingen opfølgning på problemstillinger…. 1.Overblik giver mulighed for tidlig reaktion og jævnt tempo 2.Men endnu mere på ændring af planer ! 3.Ingen undskyldning for at lade problemer ligge ! 4.Synlig planlægning kan alle se og giver mere fleksibilitet 5.Overblik er vigtigt, så evt. overskydende ressourcer bruges bedst ! 6.Hvis vi vil være bedre, skal vi vide hvor vi er dårlige (og gode) !! 7.Ansvaret og beslutninger flyttes fra toppen til teams, så man har en god mulighed for at ændre kurs i tide !!!

Målstyring Mødestruktur ”En fast mødestruktur er grundlag for god målstyring” !!! Hvad er passende hos jer ? Dagligt, ugentligt, månedligt, årligt – antal ? / længde? Fast dagsorden – hvilken ?