Vi holder borgerne væk Fordi de gerne vil klare sig selv MSO: 9 ud af 10 borgere får ikke hjælp fra Aarhus Kommune Christiansbjerg: 8 ud af 10 borgere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Hvad kom der ud af TUPVAK?
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Fredericia Former Fremtiden Længst muligt i eget liv
Lederudvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE SUNDHEDS- OG OMSORGSFORVALTNINGEN Præsentation af tilsynskoncept.
Erfaringer med AMO-reformen
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Radikal innovation kræver en stærk strategi og en klar retning
Dokumentation som arbejdsredskab – opholdsplanen som procesværktøj
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Vi bygger videre på sidste års dialogmøder….. Bestyrelsens opgaver  At sikre en kompetent daglig ledelse  Gå efter den bedste – evt. forfra flere gange.
A.J. AAMUND A/S Profil af en vinder •Kompromisløs kvalitet •Globalt perspektiv •Evindelig innovation.
Implementeringsudfordringen 4 faldgruber – 4 svar Nye løsninger på ældre- og sundhedsområdet Socialstyrelsen 19. april 2012.
Implementeringsudfordringen Fra projektjungel til koodineret udvikling
Hvilken viden kan vi få fra progressionsmålinger?
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Hvordan kom vi igang Vi ville anlægge en stor ”Landbohave” med ønsket om at skabe mere udeliv, livskvalitet, samt trække minder frem hos de ældre. Udfra.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Processer og værktøj Værdianalyse.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
1 Hvordan implementeres mainstreaming tankegangen og værktøjerne i den kommunale organisation v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune TOVHOLDER.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
God dokumentation og evaluering – hvordan?
Underlige Forsknings Ræsonnementer Pia Bramming, Ph.d. Adjunkt, Copenhagen Business School, Institut for Organisation og Arbejdssociologi.
Bæredygtig økonomi Kun revisitation på plejecenter hvert fjerde år – bortset fra særligt ”dyre” borgere.
Støttetiltag til politifolk ved voldsomme hændelser - præsenteret af personalechef Preben Henriksen, Odense Politi.
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Rådmand Direktør Strategi & Udvikling Økonomi Sundhed Jette Skive
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
www.oddernettet.dk Forvandlingskuglen i Odder. ”Giver øget medarbejderindflydelse øget trivsel?”
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Uddannelsespolitik set i et kommunalt perspektiv
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Odense Kommunes nye handleplan i forbindelse med sygefravær 1 sygedag (medarbejderen skal forvente spørgsmål til sygemeldingen, om aftaler/opgaver, hvornår.
DLG i bevægelse Information om projektet. Hvorfor? DLG ønsker at give timelønnede medarbejdere muligheden for at forbedre deres sundhed Både medarbejderne.
Nedbringelse af sygefraværet - et fælles projekt.
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Fremtidens Socialpsykiatri – i andre klæder!
Workshop 1 på BIP seminar, d. 10 juni 2015 i Vejle
Vision mission værdier handleplaner
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Økonomi og Personale Sundhed og Omsorg Aarhus Kommune Gennemgang af budgetmål Oplæg på udvalgsmøde den 13. maj 2013 v. Thor Davidsen, Afdelingschef,
Sektor Karen Stæhr Personalet som brobygger mellem borger og ny teknologi – hvordan? 21. september 2012.
MålStrategisk indikatorKilde Næste måling Status 2014/ 2015 Status 2016 Status 2017 mål 2018 En tilværelse uafhængig af kommunen Hvordan synes du dit helbred.
SUNDHED OG OMSORG Aarhus Kommune Strategi og ledetråde…
Metodeudvikling og netværksdannelse i frontlinjen Projektleder Jesper Blådal-Hansen Socialforvaltningen, Københavns Kommune
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Børne- og Ungeudvalgets dialogmøde med Skolerådet
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Fra visitator til borgerkonsulent
Talt med 23 ledere og medarbejdere
Strategisk selvledelse i sygeplejen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Præsentationens transcript:

Vi holder borgerne væk Fordi de gerne vil klare sig selv MSO: 9 ud af 10 borgere får ikke hjælp fra Aarhus Kommune Christiansbjerg: 8 ud af 10 borgere får klarer sig selv uden hjælp fra Aarhus Kommune Fra strategi til ”hvornår er jeg en succes som medarbejder?” Chefteam Fx: -Dialogmøde med Hosea og Kirstine -Kontraktstyring Direktion Leder i team Medarbejd er Strategiske indikatorer Aktiviteter/ prøvehandlinger Fx: -P-møder -Temadage Fx: -Kvalitetssamtaler i teamet -MUS Ledetråd

Vi er sammen med borgeren Fordi det er i mødet med borgeren, at den gode omsorg skabes MSO: ”I hvilken grad er der gode oplevelser i din hverdag” Christiansbjerg: ”I hvilken grad er der gode oplevelser i din hverdag” Fra strategi til ”hvornår er jeg en succes som medarbejder?” Chefteam Fx: -Dialogmøde med Hosea og Kirstine -Kontraktstyring Direktion Leder i team Med- arbejder Strategiske indikatorer Aktiviteter/ prøvehandlinger Fx: -P-møder -Temadage Fx: -Kvalitetssamtaler i teamet -MUS Ledetråd

Al magt til borgeren Borger bestemmer altid og i alle situationer MSO: Højst 10% svarer at hjemmehjælperen ikke kender borgers behov Christiansbjerg: Højst 7% svarer at hjemmehjælperen ikke kender borgers behov Fra strategi til ”hvornår er jeg en succes som medarbejder?” Chefteam Fx: -Dialogmøde med Hosea og Kirstine -Kontraktstyring Direktion Leder i team Med- arbejder Strategiske indikatorer Aktiviteter/ prøvehandlinger Fx: -P-møder -Temadage Fx: -Kvalitetssamtaler i teamet -MUS Ledetråd