PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det nære og naturlige næste skridt
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Red Barnet og Mary Fonden I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Lærings- og praksisfortælling
FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Lærings- og praksisfortællinger:
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Forældremøde X årgang.
Jeg støtter barnet ved:
Inklusion i Børneinstitution Højme
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Mary Fonden og Red Barnets I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
- Hvad kan I forvente som forældre?
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Inklusion - vision eller modebegreb i den pædagogiske debat Lone Beyer SIKON 2009.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Lærings- og praksisfortælling
Fri for Mobberi.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
AKT på Dybbøl Skolen.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
-GIV SPROGET VOKSEVÆRK Gyldendals 5. maj KORT OM MARY FONDEN OG BAGGRUNDEN FOR LÆSELEG.
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Inklusion i Skæring Dagtilbud
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Robuste børn Skæring dagtilbud.
Den pædagogiske læreplan
BOG: ”Kaj er hest” DUÅ: Hjælpe hinanden FRI FOR MOBBERI:
Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI

Fri for Mobberi er et pædagogisk redskab, der sigter mod at styrke børns trivsel og venskaber Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet Målgrupperne er børn, forældre og fagfolk I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven

FRI FOR MOBBERI VÆRDIER (TROM) Tolerance ► at se og acceptere forskelligheder i børnegruppen og behandle hinanden som ligeværdige Respekt ► at acceptere og tage hensyn til alle børn i gruppen Omsorg ► at udvise interesse, medfølelse, bekymring og hjælpsomhed overfor alle børn Mod ► at sige fra og markere egne grænser og sige til, når man ser børn, der overskrider andres grænse

FRI FOR MOBBERI HAR FOKUS PÅ Tidlig og forebyggende indsats Børns trivsel er de voksnes ansvar At skabe inkluderende børnefællesskaber Overgange mellem børnehave og skole Fokus på at aktivere tilskuerne

MOBNING ER … Mobning er et gruppefænomen Udstødelseshandlingerne får en systematisk karakter Mobbeformerne kan være direkte og forfølgende eller være indirekte og udelukkende Mobningen foregår i en social sammenhæng, som barnet ikke kan trække sig fra Mobning forudsætter en magtubalance

DET HANDLER IKKE OM ONDE BØRN MEN OM ONDE MØNSTRE!

KUFFERTEN INDEHOLDER Bamseven Små bamsevenner Rytmik og CD Massageprogram ”Fælles i det fri” – udendørsaktiviteter Samtaletavler Forældretips Faghæfte med aktiviteter Bogen ”Robertas bamse” DVD

I ER VIGTIGE!

DILEMMAKORT TIL FORÆLDRE

FÅ MERE INFORMATION