KOMPIS Årsmøde 2010 28. april 2010 Årsplaner Med udgangspunkt i situationer Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Verden ind i undervisningen
Advertisements

Global undervisning.
Når medier ændrer normer og adfærd - Undervisningens medialisering Konference om IT og medier i undervisningen Zahle Seminarium, 22. april 2009 Stig Hjarvard.
UiU - Nordjyske Erhvervsskoler
Torsdag den 2. april, 2009 Jeg har optaget min sidste video Jeg vil ikke vise jer flere.
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Kompetencemål og tilrettelæggelse af undervisningen
Læringscentret og nye vejledningsformer
Lærerprofessionen.
Brings you a presentation Web 2.0 – den nye generation af WWW.
Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.
KOMpetenceMål i PraksIS
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Præsentation af teorien transfer
Gruppen der har arbejdet med transfer på SSA-uddannelsen
Specialepaneldebat 28. oktober 2010
Et projekt på. Baggrund  Misbrugere der har behov for en tættere personlig, følelsesmæssig og social opfølgning for at kunne indgå i relationer på arbejdsmarkedet.
Ungemiljø på Rosengårdskolen 13. februar 2011
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Ny PLC kultur med vejledning
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
Fortløbende problemidentifikation og løsningsstrategier
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Pædagogisk råd Valg af arbejdsmiljørepræsentanter for skolen og for SFO 2.Valg af to medarbejderrepræsentanter til skolebestyrelsen, samt valg.
Dannelse og kompetencer
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
Oplæg til koordinerings- gruppen Transfer
Kompetencer i dansk – hvorfor? Rasmus Fink Lorentzen.
Lærerprofessionen.
1. April 2014.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Målstyret læringsreform
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
24. april 2012 INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) AARHUS UNIVERSITET Nye veje i folkeskolens overbygning – kommuner er i fuld gang Hotel Pejsegården.
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Om projektet KOMPIS: Kompetencemål i praksis
Læring og digitalt billedarbejde
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Vision mission værdier handleplaner
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Highlight anden linje i overskriften ved at markere ordet(ene) og vælge Overskrift-fonten VIA Type Office regular Vælg layout/design 1. Højre klik udenfor.
Fremtidens teknologiske løsninger i folkeskolen 12. april 2012 Fagdidaktik og digitale læremidler for fremtidens samfund i fremtidens skole Lektor, ph.d.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU LÆRERROLLER.
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Stresscoaching forløb Et individuelt stresscoaching forløb for dig, der har fået stress. Forløbet tager udgangspunkt i din stress-situation og strækker.
Bachelorprojektvejledning?
Når A + B giver et langt større C
- Kom tættere på dit barns skolegang
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
It i undervisning og læring
Digital dannelse i gymnasiet
Brug af elevdata til udvikling af kvalitet i undervisningen
IT undersøgelse på Breum Skole
Lokale arbejdstidsdrøftelser TU 19 BUF’s budget 2019 og 20
- Tanker fra en underviser
Kroppen og programmering
Præsentationens transcript:

KOMPIS Årsmøde april 2010 Årsplaner Med udgangspunkt i situationer Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet

Fra situation til situation ● Uddannelse handler om at forberede elever på at håndtere udfordringer i situationer ● Hvilke situationer? Prototypiske situationer ● Hvad er udfordringerne i disse situationer? ● Hvilke kompetencer skal eleverne udvikle for at blive i stand til at håndtere udfordringerne i situationerne? ● Hvilke situationer skal eleverne indgå i i undervisningen for at udvikle disse kompetencer? ● Hvilke sammenhængende forløb af situationer skal vi organisere?

Fra situation til situation Årsplan Forløb Film (Konf.-) Tale AvisDigte Web- parlament

Tak for nu Spørgsmål og kommentarer?