AT og EØ Præsentation af muligheder i ressourcerummet om ”Grænser” Fredag den 29. januar 2016.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
Eventudvikling i Rebild Kommune
NGG.
Anvendelsesorientering i praksis. Hvad er det for en størrelse? 1.Undervisning ud af klasselokalet 2.Tankerne ud af undervisningslokalet 3.Omverdenen.
Rungsted Gymnasium.
Tema 2: Om virksomhedens horisontale og vertikale grænser
GNU - Grænseoverskridende Nordisk Undervisning Opstartsmøde for danske professionsforskere 22. september 2011.
Samfundsfag A Matematik b
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Samfundsvidenskabelig studieretning Team Danmark
Projektopgave klasse.
Helt ren, på en helt ny måde !
Udvikling I landet bag motorvejen
Hvordan kan et arbejdsmarked på tværs af Øresund fremme tilvækst og konkurrencekraft Professor Bent Greve Øresundsting, maj, 2007.
Richard A. Walker The Geography of Production. Hvad er industriel produktion? • Produkt kan være: - en håndgribelig vare (bil, tøj etc.) - en service.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
EU’s Grænser Demokraticafé, Gefion Gymnasium, 27. januar 2012 Michael Birkkjær Lauritsen.
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
AFSÆTNING B – Schønberg
Modellering nr. 28 Learnmark Horsens
Majbritt Breum Nielsen og Anders Henrik Bendsen HF i Nørre Nissum
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Intro og Problemformulering
Lineær funktioner.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Studieretningsprojekter
Skolerigsdag 2011 Folkeskolen – liv og læring Data peger på behov for nye veje Anders Hingel Tidl. kontorchef, EU’s analysekontor for uddannelse.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Østre Borgerdyd Gymnasium
Nye veje for landbruget i producentperspektiv Fremtidens landbrug – barrierer og muligheder.
Udfordringer.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
Videncenter for virksomheders globalisering v/Tine Svane Hansen
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
4. Virksomhedens etablering
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Regnskabsanalyse Idé og grundlag.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Communication Green Public Procurement (GPP) ’Offentlige indkøb for et bedre miljø’ Mette Lise Jensen, Miljøstyrelsen.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
af 12 Region Hovedstadens Vækstbarometer Internationalisering ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel.
Virksomhedskontakter, fag og studieretninger - Nogle overvejelser og eksempler.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Januar 2016 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN Valg af sag og fag Vejledning og skrivedage Afleve- ring Uge 4Uge 5Uge 6Uge 7Uge 8Uge 9Uge 10Uge 11Uge.
En fremtid med muligheder: Fremtidens produktion i Danmark Jesper Bo Jensen, ph.d. Fremtidsforsker.
Vilje til vækst Winni Grosbøll. Vilje til vækst Ruster samfundet til morgendagens udfordringer gennem udvikling af kompetencer og resurser, der øger konkurrenceevnen,
Danmark i en global verden Dansk Industri 28.okt. 15 Danmark i en global verden Seniorchefkonsulent Allan Sørensen.
Skole- og Kulturforvaltningen Fritidsområdet ”Kommunerne og seniorsporten” i dag – men hvad med i morgen ?
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Styrelsen for Forskning og Innovation Videnpilotordningen
Jeopardy Del 3: International økonomi. FrihandelProtektionismeØkonomisk integration Globaliseringens vindere Globaliseringens tabere
Markedsføring og reklame
Konkurrenceforhold afsætning.
Reykjavik den 27. september 2016
På vej mod en ny mARKEDSFØRINGSLOV erhvervslivets vinkel
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Branding afsætning.
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Præsentationens transcript:

AT og EØ Præsentation af muligheder i ressourcerummet om ”Grænser” Fredag den 29. januar 2016

EØ med samfundsfag Globaliseringens betydning for produktionsplanlægning Grænser for vækst og muligheder for etablering af grønne virksomheder Erhvervspolitik/innovationspolitik med fokus på muligheder og barrierer for etablering af virksomheder Virksomhedsfusioner på tværs af landegrænser – baggrundskultur møder virksomhedskultur Virksomhedslovgivning Virksomheder, EU og det indre marked

EØ med historie Virksomhedsetablering og -strategi i et historisk perspektiv – fx med udgangspunkt i SWOT-analyser Virksomheders produktcykler – grænser for omsætning? Konkurrenceforhold og brancheanalyse …

EØ med dansk Markedsføring af virksomheder, produkter mv. – Hvor går grænsen i fht. etik, afsætning mv.? Branding af virksomheder Virksomheders kommunikationsstrategier – internt som eksternt …

EØ med matematik Fundamentalanalyse – Grundlæggende regnskabsanalyse (break-even analyse, nøgletal, følsomhedsanalyse mv.) Prisoptimering med brug af differentialregning Produktionsplanlægning med brug af lineær programmering

EØ med sprog Markedsføring i andre lande med fokus på kulturelle og sproglige barrierer …

EØ og science Ole Opfinder, opstart af ny virksomhed med nye produkter Fra forskning til produkt til marked Silicon Valley og erhvervsklynger …

EØ og idræt Oplevelsesøkonomi Træning som forretning