Træningsplanlægning Træner 2 1. Træningsplanlægning Træner 2 Formål med den enkelte øvelse Målsætning – kort, mellem, langt sigt Planlægning Gentagelser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fysisk træning i klatring
Advertisements

GIR NEDTRAPNING AF DEN FYSISKE TRÆNING MENING?. TITEL / 18. september 2016 VI KÆMPER FOR GULD TIL DANMARK / 2 Fysisk træning – defineret ved: Styrketræning.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
ET SPORTSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV BEDST NÅR DET GÆLDER…
1 Det tværfaglige kliniske studieafsnit Regionshospitalet Holstebro Torben Bæk Hansen Ortopædkirurgisk klinik.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Implementering af udrednings- og rehabiliteringsforløb Lars Gregersen 13. november 2015.
Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.
Eva Thune Jacobsen, strategisk sundhedskonsulent Lasse Rye Rasmussen, idrætskonsulent Borgermødet på Tibberupskolen 16. marts 2011 Børn, bevægelse og læring.
Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00:
Dansk Klatre Forbund Træner 1 Velkommen. Dansk Klatre Forbund Træner 1 Dagens program Indledning Mentale faktorer: målsætning, fear of failure, faldtræning.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Tekniktræning træningslære Træner 2 1. Tekniktræning hvad er teknik? Træner 2 Hvad er (god) teknik i idræt? 2.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
TVÆRFAGLIGT SAMARBEJDE LIAM VERBAL OG ORALMOTORISK DYSPRAKSI.
Kursuspræsentation Arbejd effektivt og præcist. Introduktion  Definer emnet  Fortæl tilhørerne, hvad du vil tale om  Find ud af, om tilhørerne har.
Kommunikationskursus
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Modul 6: Personlig salgscoaching
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Arbejdskravsanalyse og kapacitetsanalyse
Tænketankens vision i en skolekontekst
Skolernes kvalitetsrapport
Kundeservice dag 4: Samarbejde og videndeling højner serviceniveauet
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Prioriteringstavle En prioriteringstavle er vigtig i projektets etableringsfase I anvender den til at afgøre, hvilke af de fremkomne ideer der straks kan.
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Medlemsweekend FAKS Ved Fysioterapeut Maria Balslev Larsen.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Velkommen til DGI Miniton
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Stresshåndteringsgruppe
Velkommen til DGI Miniton
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Rygsmerter Information og øvelser
Øvelsesprogram for fodleddet
Karl Henrik Flyums model
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Aikido Japansk selvforsvar
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Perspektivskifte Arbejdsmiljøloven Op
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Børne- og undervisningsudvalget den
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Program og indhold Vidensdeling Oplæg Refleksion Inspiration 1 2 3
Future Vejle inspiration
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
Personaletræf Brogården 2018
BEHANDLING AF PATIENTER MED HANDICAP v/Lillian Reesen
Stress 2019.
Løbeskader/forebyggelse den 11. marts 2019
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Arbejd effektivt og præcist
MENSTRUATION OG TRÆNING
Kemisk Ligevægt Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Future Vejle inspiration
Undervisningsplanlægning
Sæt skub i EGU Konference den 24. februar 2010 Chefkonsulent Ann B
Præsentationens transcript:

Træningsplanlægning Træner 2 1

Træningsplanlægning Træner 2 Formål med den enkelte øvelse Målsætning – kort, mellem, langt sigt Planlægning Gentagelser Viden? Træner? Klatring >< træning – hvad er forskellen? 2

Træningsplanlægning teknik Træner 2 Kravsanalyse Kapacitets- analyse MålsætningÅrsplanPeriodeplanUgeplan Enkelte træningspas Gennemførelse Evaluering (test/ konkurrence) Justering 3

Træningsplanlægning teknik Træner 2 OpvarmningNy teknik Funktionel teknik Udmattende træning Styrke, smidighed, nedvarmning Sammensætning af dagspas Den gyldne time/teknikvinduet 4 Al træning er tekniktræning – hvis man ikke er i færd med at indøve god teknik, er man i færd med at indøve dårlig teknik Når man ikke kan mere, er man færdig … logisk eller?

Træningsplanlægning Træner 2 opvarmningklatreteknikklatretræningstyrketræning Almen opvarmning Specifik opvarmning på gulv Specifik opvarmning på væg Forslag til dagsplan 5

Eksempel letøvet hold OpvarmningKlatreteknikKlatretræningStyrketræning Almen opvarmning Specifik opvarmning på gulv Specifik opvarmning på væg Diagonalbevægelse – præsentere teknikken, hold a 3 øver og giver feedback til hinanden. 10 min. Hvert hold bygger et boulderproblem, hvor diagonalbevægelser indgår og viser det til en anden gruppe. 20 min. 30 min. Grupper a 3 klatrer et problem 3 gange. Første gang lærer man problemet at kende, anden gang klatrer man så hurtigt som muligt, tredje gang klatrer man så præcist og energibesparende som muligt. Tre problemer x 3 (eller så mange, som man kan nå på 30 min.) Travers ind i problem Deltagerne vælger et problem, de kender godt, og som er let for dem. De traverserer fem-ti bevægelser ind i problemet. Pause 2-3 gange klatretid Antal repetitioner – så mange som man kan nå på 20 min. 50 min. Øve pullups i en passende progression 5 min. Cirkeltræning 1 minut pr. øvelse x 3 (=9 min.) Pushups Rygbøjninger Mountain climbers 15 min. Løb på stedet Rulle bagover Løb på stedet Reaktions- øvelser Løb på stedet Englehop ”langrend” Burpees Sumobrydnin g på madrasser 5 min. Skulderklap/Lunges med finger- rul/Pushups/planke x 3 Konkurrence: klappe på hænder Aktiv udspænding – hofte, skulder 5 min. Let travers med limfødder Let travers med limhænder Let travers med hinke-fodskift- hinke Let overhængende boulderproblem – cutte løs for hvert håndskift ”feet forward” 15 min.

Træningsplanlægning Træner 2 Forslag til ugeplan 7 mandagtirsdagonsdagtorsdagfredaglørdagsøndag Morgentrænig Aftentræning

Træningsplanlægning teknik Træner 2 Præstationsnedgang i forbindelse med at lære ny teknik – ikke ny teknik op til konkurrencer Øget fokus på taktiske elementer op til konkurrencer Fysisk træning kan ”camoufleres” som tekniktræning Årsplan 8

Træner 2 9