Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/8 2014. Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danmark 3.0.
Advertisements

Lidt om vejleder rollen
Kunnskapsløftet i et internasjonalt perspektiv
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Alle børn skal være del af fællesskabet
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Matematik er det nye sort!
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Indsatsområde ”Matematik med CAS”
Læringscentret og nye vejledningsformer
Kreativ digital matematik
En læsepolitik Skolen på la Cours Vej.
G4S og Erhvervsakademi Aarhus
Elevernes digitale dannelse
Skabelon til EGU-præsentation målrettet unge i målgruppen
Erhvervs- uddannelser (HG). Det bedste mix af skole og praktik Grundforløb – 2 år på skolen Hovedforløb – 2 år i praktik inden for butik, handel eller.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Videndeling og ledelse
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,

Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
IT i undervisningen.
Lærermiddelkultur(er)?
IT – som en integreret del af danskfaget Workshop på FKF-dagen /01/14Anna-Marie Hansen1.
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Junior PC-kørekort og efteruddannelse i IT og fagene
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Gymnasietime Matematik.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Vejledning og sociale medier Jan Gaardboe Jensen.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Den sproglige læreplan
DIGITAL ANTI-MOBNING - FIN Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
læse- skrivevanskeligheder
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Engelsk i grundskolen Condidact, mandag d. 7. jan v/ Signe S. Rye,
Uddannelses- og erhvervsvejledning Vingsted, september 2011.
UPV – uddannelsesparathedsvurdering Elever skal parathedsvurderes ud fra følgende tre forudsætninger. Lærere og vejledere skal vurdere elevernes uddannelsesvalg.
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Netværk Dagtilbud & Skole.
Børns sprog og læsning – i dagtilbuddet.
Ledelse gennem skolens naturfagslærere i projekt Naturlig-Vis
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Visiteret tid til Hjemmeplejen samt private leverandører
It i folkeskolens matematikundervisning
DEN GODE STIL.
Dialogmøde Engelsk B, HTX – vejledende opgavesæt
Dansk på GF2.
Skolebestyrelsesmøde
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Matematikvejlederrollen og opgaver
Faglige forudsætninger – 8. klasse
Præsentationens transcript:

Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/8 2014

Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver Skoleniveau Uddannelse og efteruddannelse – lærernes kompetencer Lokal handleplan Fagteam Eleverne

Matematikvejledere Uddannelse af vejledere Arbejdsbeskrivelse for matematikvejledere – Fælles kommunal, som tilpasses lokale forhold Netværk for vejledere

Efter-/videreuddannelse

Lokal handleplan Forenklede fælles mål – implementering Fagteam – lektionsstudier

Lærernes kompetencer Faglig/fagdidaktisk kompetence Efteruddannelse/videreuddannelse

IT og medier Kritisk undersøger Analyserende modtager Målrettet og kreativ producent Ansvarlig deltager Særlige digitale værktøjer i matematik DGP - CAS

Sproglig udvikling Sproglig udvikling er en central del af elevernes arbejde med matematik. Sproglig udvikling har fokus på fire dimensioner af det talte og det skrevne sprog: samtale lytte læse skrive.

Aktiviteter for eleverne Matematikkens dag Nordisk matematikkonference