0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Ørestad Skoles værdier
Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Bevidst undervisning i billeder
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Læsning..
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Lærerprofessionen.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Forældremøde X årgang.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Velkommen til informationsaften
Fakta om Bakkeskolen en moderne klyngeopdelt skole ca. 600 elever
Jeg støtter barnet ved:
Dansk 1. klasse.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
- Hvad kan I forvente som forældre?
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Velkommen til Rungsted Skole
INDSKRIVNINGSMØDE.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
ved læsevejleder Dorthe Clausen
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Indskrivning Velkommen 2.Havbakkeskolen 3.Skoleparathed - Skoleverdenen - Skoleparathed 4. Skolens forventninger til forældrene 5. Gruppesamtale.
Læsning.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Glimt fra børnehaveklassens dagligdag august til oktober 2011.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
1 Indskoling kl Mellemtrin 4. – 6.kl Overbygning kl. Kontor.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Årsplan for børnehaveklassen Mariager skole
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Velkommen, elever! Lærerens navn. Lokaleskema 8:20 - 8:45Skolen begynder, der føres protokol 8:45 - 9:30Læsning og skrivning 9: :15Retstavning og.
Skoleindskrivningsmøde
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Strategiske pejlemærker
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

0. Kl 2016/2017

 I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed  3)Naturfaglige fænomener  4)Kreative og musiske udtryksformer  5)Krop og bevægelse  6)Engagement og fællesskab

 SPROG :Samtale, fortælling, Sproglig bevidsthed, forskellige sprog, rim, bogstavernes lyde,ord- og sætninger,)  MÅL: Eleven skal kunne genkende alle bogstavers lyd, navn og form  Skrivning  Læsning MÅL på Arden skole: at alle elever kan læse lydrette ord med to bogstaver  Leg med IT og digitale midler Kaptajn Karlsen, opgaver, ude-dansk, i gym.sal, læse i bøger, opleve, eksperimentere, computer osv

Spr. Opm i 0. kl

 MATEMATISK OPMÆRKSOMHED  Tal : talsymboler i anvendelse  Antal  Figurer og mønstre – geometri  Sprog og tankegang : størst/mindst, placering :(fra begreb til virkelighed)  MÅL på Arden skole: at eleverne ved og kan tallene 1-20, viser forståelse for at plusse, kender kvadrat, firkant, cirkel, trekant, pengebegrebsforståelse Opgaver, matematikbog, udematematik, lege, dagligdag, computer

 NATURFAGLIGE FÆNOMENER  Årets gang  Dyr og planter  Bæredygtighed  Naturnysgerrig

Nat/tek

KREATIVE OG MUSISKE UDTRYKSFORMER Oplevelser og fremstilling –at udtrykke sig billedligt, musikalsk og dramatisk Kommunikation : kendskab til foto, video og lyd

Dala heste

KROP OG BEVÆGELSE  Fysisk aktivitet  Bevægelse og leg - understøttende undervisning  Krop og hygiejne*  Det sunde valg*  Rundt på min skole – kendskab til ude og indearealer  Trafik og færdsel* *Obligatoriske emner i Arden 0. kl

Motorik

ENGAGEMENT OG FÆLLESSKAB(TRIVSEL)  Skal ses som en forudsætning for de andre områder  Deltagelse ”eleven som ansvarlig deltager” (opdragelse og opførsel)  Engagement – at fastholde et valg  Samvær og samarbejde – positive relationer til børn med andre værdier/normer (gruppedannelser)  Følelser – omtanke, årsager og virkning (omsorg, konsekvenser, hjælpsomhed, forståelse – hele tiden)  Selvopfattelse – anerkendelse af styrker/svagheder (inklusion, elevevaluering og feedback)

Sverigesudstilling

DERUDOVER..  IT OG MEDIER: UDGANGSPUNKT: Eleven har allerede godt kendskab til digitale medier.  SPROGLIG UDVIKLING  INNOVATION OG ENTREPRENØRSKAB : Nysgerrighed og eksperimenter  ”Læreren skal være særlig opmærksom på, om eleven opnår grundlæggende viden og færdigheder. ” (Test, vurderinger, opfølgninger og samarbejde ved undren)

 Hvad er det vigtigste i O.kl?  TRYGHED?  KAMMERATSKAB?  SKOLEGLÆDE?  LÆRING?  UDVIKLING? Forskellige holdninger til hvad der er vigtigst

YDERLIGERE MÅL  Samarbejde (forældre, team, PPR, Fritter)  Brobygning

VELKOMMENTIL ET FANTASTISK SAMARBEJDE OM AT JERES BØRN FÅR EN GOD SKOLETID… Børnedigt om skole Alle skriver ABC'er under suk og mange veer sidde stille skriver flot frikvarter og ha' det godt fælleskab, forskellighed for din klasse er for fed! Man skal være helt sin egen der er ikke noget i vejen hvis du bare ikke driller går med venskabsgode briller selvom nogen larmer, tramper til din lærer han får kramper Hvis I passer på hinanden taler rart og slut med fanden griner med og ikke af ska' det nok gå godt hver dag husk at være ægte venner husk at holde alles hænder //Astrid Søe ”At undervise er at lære en gang til….”