5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Scenario 5 fokuserer på at skabe fuldt udbyggede skoler med minimum 2 spor – og så mange skoler med 3-4 spor.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forudsætninger Den seneste befolkningsprognose for Vordingborg Kommune
Advertisements

Organisationsændring af Holbæk Kommunes Folkeskoler
Fremtidens Folkeskole - oplæg for Byrådet Februar 2011.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Temamøde 5 – vurdering af modellerne.
Tal for børn og unge i dagtilbud og skoler Holbæk Kommune Marts 2015.
Borgermøde om fremtidens folkeskole Holbæk 18. Januar 2011.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Ahlmann-Skolens vision Trivsel og læring - i et trygt miljø med gode traditioner og engagerede og anerkendende medarbejdere, elever og forældre. 8 pejlemærker.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Skolebetyrelsens virke. Hvad SKAL skolebestyrelsen AFGIVE BERETNING INDKALDE skolens forældre mindst én gang årligt for at drøfte skolens virksomhed BESVARE.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
NOGLE SUPPLERENDE OPSAMLINGER FRA KURSUS FOR NYE FORSTANDERE HJEMMESIDEKRAV OG LIDT OM INKLUSIONSTILSKUD OG SPS OBJ Oktober 2014Baggrundsinformation1.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Status KMU Fra byrådsdrøftelse i Maj 2013.
4. 2-sporede fødeskoler klasse og klasses skoler med min. 2 spor Dette scenario har to grundlæggende træk: 2-sporede basisskoler klasse.
Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle.
Hvad betyder erhvervsuddannelsesreformen for voksne? Vicedirektør Mette Tram Pedersen.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Skoleanalyse i Holbæk Kommune Præsentation af resultater for Byrådet 17. november
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
1 B. Omstillings-forslag Med udgangspunkt i omstillingsgruppens arbejde præsenteres et enklere net, med fokus på flest mulige indtægter Hovedelementer.
Introduktion af VDSL2 med frekvensplan 35b (“Vplus” – “Supervectoring”) 1 VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
Alle unge skal have mulighed for at vælge efterskole
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Dette scenario har to grundlæggende træk:
Principper for ressourcefordeling for folkeskoleområdet
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Skolernes kvalitetsrapport
Revision af sikkerhedsdokumentation
Digitaliseringsstrategi i Syddjurs Kommune
Skole, klassetrin og klasse Ikke uddannelsesparat Uddannelsesparat
Kundeservice dag 4: Samarbejde og videndeling højner serviceniveauet
Projektgruppe – Projektroller
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Skoleindskrivningsmøde
Vi sætter fokus på bedre rensning af dit spildevand 2017.
UU - Status og uddannelsesstatistik
Revision af sikkerhedsdokumentation
Benchmark for ”almene” efterskoler for 2016
Tro på dig selv - det gør vi
NY læringsreform aug. 14.
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
APV og Trivselsundersøgelse
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
UU - Status og uddannelsesstatistik
OK18 Det statslige forlig
Undervisningspligten
Baggrund..
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Signalprogrammer VEJ-EU maj 2018.
FOAS + A2B Arbejdstid TR-uddannelsen 1 A, Arbejdstid.
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
A. Spare-forslag Der reduceres på linjer / afgange, hvor færrest bliver berørt: 506/507 Holbæk-Tuse Næs På hverdage reduceres frekvensen med 4 ture, Holbæk.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Velkommen til Møde om vandsamarbejde i Favrskov Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Kapacitetsudfordring Antal klasser ved 26 elever
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Indsæt billede af din skole
Vridsløselille Andelsboligforening, Afdeling 4 Nord og Syd, 26
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Scenario 5 fokuserer på at skabe fuldt udbyggede skoler med minimum 2 spor – og så mange skoler med 3-4 spor som muligt I version 1 er et antal skoler lukket og de resterende er udbygget til klasses skoler med minimum 2 spor Version 2 og 3 forudsætter at Byrådet fastlægger principper for følgende: Hvor mange matrikler der som udgangspunkt gennemføres undervisning på Omfanget af klassetrin undervisningen som udgangspunkt forventes at omfatte på den enkelte matrikel Hvornår ombrydning af klasser kan finde sted Kompetencefordelingen mellem skolen og byrådet i forhold til at gennemføre ændringer Fastlægge tildelingsprincipper der følger den gradvise realisering af modellerne 1

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor 0.–9. klasseSkolen lukkes0.–6. klasse0.–3. klasse7.–9. klasse Version 1Version 2Version 3 SkoleSkolerMatrikel Absalonskolen Udbyg med 2 lokaler Holbæk Byskole Absalonskolen Bjergmarkskolen Udbyg med 8 lokaler Bjergmarkskolen Bjergmarkskolen, Østre skole og Orø skole Gislinge skoleØstre skole Jyderup skole Udbyg med 3 lokaler Orø skole Kildebjergskolen Holbæk Nord Tuse skole Udbyg med 5 lokaler Jyderup skole, Knabstrup skole og Kundby skole Knabstrup skoleUdby skole Kundby skole Holbæk Syd Vipperød skole Udbyg med 1 lokale Nr. Jernløse skoleSt. Merløse skole Udbyg med 3 lokaler Kildebjergskolen Orø skoleUgerløse skole Nr. Jernløse skole Stestrup skoleTølløse skole Tølløse skole, Undløse skole og Stestrup skole St. Merløse skoleÅgerup skole Svinninge skole Udbyg med 5 lokaler Stestrup skole Tuse skole Udbyg med 8 lokaler Holbæk Vest Svinninge skole St. Merløse skole og Ugerløse skole Tølløse skole Udbyg med 15 lokaler Gislinge skole Udby skoleKundby skole Svinninge skole og Gislinge skole Ugerløse skole Holbæk SydVest Kildebjergskolen Undløse skoleNr. Jernløse skole Udbyg med 11 lokaler Tuse skole og Udby skole Vipperød skole Udbyg med 9 lokaler Jyderup skole Østre skoleKnabstrup skole Vipperød skole og Ågerup skole Ågerup skoleUndløse skole Matrikel Note: Bygningsbehov for Tuse hhv. Vipperød/Ågerup skal revurderes. 2

5. Fuldt udbyggede skoler mv. – version 1 Som det er i dag:Denne version medfører flg. ændringer:Antal klassetrin i denne version: Absalonskolen (0-9 klasse)Modtager elever fra Østre (50%)0-9 klasse Bjergmarkskolen (0-9 klasse)Modtager elever fra Østre (50%) – Orø0-9 klasse Børnehuset Hagested (0-3 klasse)Ingen ændringer0-3 klasse Gislinge skole (0-9 klasse)Lukket Jyderup Kommuneskole (0-9 klasse)Modtager elever fra Kundby – Knabstrup - Undløse (25%) 0-9 klasse Kildebjergskolen (0-9 klasse)Ingen ændringer0-9 klasse Knabstrup skole (0-6 klasse)Lukket Kundby skole (0-6 klasse)Lukket Nr. Jernløse skole (0-9 klasse)Ingen ændringer0-9 klasse Orø skole (0-6 klasse)Lukket St. Merløse skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Ugerløse - Undløse (25%)0-9 klasse Stestrup skole (0-6 klasse)Lukket Svinninge skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Gislinge0-9 klasse Tuse skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Udby0-9 klasse Tølløse Centralskole (0-9 klasse)Modtager elever fra Stestrup - Undløse (50%)0-9 klasse Udby skole (0-9 klasse)Lukket Ugerløse skole (0-6 klasse)Lukket Undløse skole (0-9 klasse)Lukket Vipperød skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Ågerup0-9 klasse Østre skole (0-9 klasse)Lukket Ågerup skole (0-9 klasse)Lukket 3

5. Fuldt udbyggede skoler – version 1 0.–9. klasse Skolen lukkes 4

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 1: Specialelever/-klasser Bjergmarkskolen: 61 elever (9 klasser) Svinninge Skole: 39 elever (5 klasser) Tølløse Centralskole: 93 elever (15 klasser) Jyderup Kommuneskole: 15 elever (2 klasser) Tuse: 12 elever (2 klasser) Absalonskolen: 43 elever (5 klasser, inkl. modtageklasser) Specialklasserne fra Østre er flyttet til Bjergmark og specialklasserne fra Ugerløse er flyttet til Tølløse. De bygningsmæssige driftsudgifter for specialklasser der flyttes er ikke beregnet. Det skal bemærkes, at arbejdet med fremtidig placering af specialklasser er lagt i andet regi. Der kan derfor komme ændringer i forhold til dette oplæg. 5

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 1: Opsamling (2011/2012) Antal klasser før323 Klassekvotient før20,5 Antal klasser nu288 Klassekvotient nu23,0 Antal specialklasser nu38 Klasser i alt nu326 Skolebudget 2011/2012 (mio. kr.)241,0 Umiddelbar besparelse i forhold til skolebudget 2010/2011 (mio. kr.)-20,5 Yderligere transportomkostninger (mio. kr. pr. år)2,5 Besparelser på bygningsbudgettet (mio. kr.)-8,7 Driftsbudget: Samlet besparelse (-) / merudgift (+) (mio. kr.)-26,7 Yderligere omkostninger som følge af udbygninger (mio. kr.)70,0 Yderligere omkostninger som følge af nye faglokaler (mio. kr.)46,3 Engangsomkostninger (mio. kr.)116,3 6

Scenarie 5 version 2 Her etableres 5 store skoledistrikter med undervisning på flere matrikler

5. Fuldt udbyggede skoler mv. – version 2 Som det er i dag:Denne version medfører flg. ændringer:Antal klassetrin/matrikel Absalonskolen (0-9 klasse)Modtager elever fra Østre (0-6 klasse) - Orø Bjergmarkskolen (0-9 klasse)Afgiver elever til Østre skole Østre skole (0-9 klasse)Modt. elever fra Absalon (7-9 klasse) - Bjergmark (7-9 klasse) Orø skole (0-6 klasse)Lukket Tuse skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Udby (4-9 klasse) - Børnehuset Hagested Udby skole (0-9 klasse)Afgiver elever til Tuse skole Vipperød skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Ågerup (0-6 klasse) St. Merløse skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Stestrup - Tølløse (0-6 klasse) Ugerløse skole (0-6 klasse)Ingen ændringer Tølløse Centralskole (0-9 klasse)Modtager elever fra Ågerup (7-9 klasse) - Vipperød (7-9 klasse) - St. Merløse (7-9 klasse) Ågerup skole (0-9 klasse)Lukket Stestrup skole (0-6 klasse)Lukket Svinninge skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Kundby - Gislinge (0-6 klasse) Gislinge skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Svinninge (7-9 klasse) Kundby skole (0-6 klasse)Lukket Kildebjergskolen (0-9 klasse)Modtager elever fra Undløse (0-6 klasse) Nr. Jernløse skole (0-9 klasse)Modtager elever fra Knabstrup - Jyderup (0-6 klasse) Jyderup Kommuneskole (0-9 klasse)Modtager elever fra Jernløse (7-9 klasse) - Undløse (7-9 klasse) - Kildebjerg (7-9 klasse) Knabstrup skole (0-6 klasse)Lukket Undløse skole (0-9 klasse)Lukket 0-6 klasse 7-9 klasse Holbæk Byskole 0-9 klasse 0-3 klasse Holbæk Nord 0-6 klasse 7-9 klasse Holbæk Syd 7-9 klasse 0-6 klasse Holbæk Vest 0-6 klasse 7-9 klasse Holbæk SydVest 8

5. Fuldt udbyggede skoler – version 2 0.–9. klasse Skolen lukkes 0.–6. klasse 0.–3. klasse 7.–9. klasse 9

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 2: Specialelever/-klasser bibeholdes som i dag Ugerløse Skole: 65 elever (9 klasser) Bjergmarkskolen: 46 elever (7 klasser) Svinninge Skole: 39 elever (5 klasser) Tølløse Centralskole: 28 elever (6 klasser) Jyderup Kommuneskole: 15 elever (2 klasser) Østre Skole: 15 elever (2 klasser) Udby Skole: 12 elever (2 klasser) Absalonskolen: 43 elever (5 klasser, inkl. modtageklasser) De bygningsmæssige driftsudgifter for specialklasser der flyttes er ikke beregnet. Det skal bemærkes, at arbejdet med fremtidig placering af specialklasser er lagt i andet regi. Der kan derfor komme ændringer i forhold til dette oplæg. 10

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 2: Opsamling (2011/2012) Antal klasser før323 Klassekvotient før20,5 Antal klasser nu279 Klassekvotient nu23,7 Antal specialklasser nu38 Klasser i alt nu317 Skolebudget 2011/2012 (mio. kr.)241,9 Umiddelbar besparelse i forhold til skolebudget 2010/2011 (mio. kr.)-19,6 Yderligere transportomkostninger (mio. kr. pr. år)4,0 Besparelser på bygningsbudgettet (mio. kr.)-5,8 Driftsbudget: Samlet besparelse (-) / merudgift (+) (mio. kr.)-21,5 Yderligere omkostninger som følge af udbygninger (mio. kr.)28,0 Yderligere omkostninger som følge af nye faglokaler (mio. kr.)42,1 Engangsomkostninger (mio. kr.)70,1 11

Scenarie 5 version 3 Her etableres 10 store skoledistrikter med undervisning på flere matrikler

5. Fuldt udbyggede skoler mv. – version 3 Som det er i dag:Denne version medfører flg. ændringer: Absalonskolen (0-9 klasse)Ingen ændringer Bjergmarkskolen (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Østre skole (0-9 klasse) Orø skole (0-6 klasse) Jyderup Kommuneskole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Knabstrup skole (0-6 klasse) Kundby skole (0-6 klasse) Kildebjergskolen (0-9 klasse)Ingen ændringer Nr. Jernløse skole (0-9 klasse)Ingen ændringer Tølløse Centralskole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Undløse skole (0-9 klasse) Stestrup skole (0-6 klasse) St. Merløse skole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Ugerløse skole (0-6 klasse) Svinninge skole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Gislinge skole (0-9 klasse) Tuse skole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Udby skole (0-9 klasse) Vipperød skole (0-9 klasse)Eleverne fordeles på matriklerne Ågerup skole (0-9 klasse) 13

5. Fuldt udbyggede skoler – version 3 Matrikel 14

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 3: Specialelever/-klasser Bjergmarkskolen: 61 elever (9 klasser) Svinninge Skole: 39 elever (5 klasser) Tølløse Centralskole: 93 elever (15 klasser) Jyderup Kommuneskole: 15 elever (2 klasser) Tuse: 12 elever (2 klasser) Absalonskolen: 43 elever (5 klasser, inkl. modtageklasser) Specialklasserne fra Østre er flyttet til Bjergmark og specialklasserne fra Ugerløse er flyttet til Tølløse. De bygningsmæssige driftsudgifter for specialklasser der flyttes er ikke beregnet. Det skal bemærkes, at arbejdet med fremtidig placering af specialklasser er lagt i andet regi. Der kan derfor komme ændringer i forhold til dette oplæg. 15

5. Fuldt udbyggede skoler med mindst 2 spor Version 3: Opsamling (2011/2012) Antal klasser før323 Klassekvotient før20,5 Antal klasser nu288 Klassekvotient nu23,0 Antal specialklasser nu38 Klasser i alt nu326 Skolebudget 2011/2012 (mio. kr.)241,0 Umiddelbar besparelse i forhold til skolebudget 2010/2011 (mio. kr.)-20,5 Yderligere transportomkostninger (mio. kr. pr. år) – beregnes ikke0,0 Besparelser på bygningsbudgettet (mio. kr.)0,0 Driftsbudget: Samlet besparelse (-) / merudgift (+) (mio. kr.)-20,5 Note: Bygningsbehov for Tuse hhv. Vipperød/Ågerup skal revurderes. 16