Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Retssikkerhedskonference 8. november 2011 i Landstingssalen.
Advertisements

Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Medarbejdermøde den Børge Obel. Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.
UDVIKLINGSPLAN 2016 Introduktion for nyansatte
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Beskrivelse af strategisk projekt: Et frugtbart forskningsmiljø Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Ny Årsberetning Hvorfor en ny årsberetning? Beboerdemokrati og bestyrelsesarbejde i fokus Udvalgte redskaber (værktøjer) - Indhold Strategier og målsætninger.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Afdelingsleder Susanne Gyldenhof Sundhedsfremme og forebyggelse, Sønderborg kommune Seminar den 26. november 2008.
Hvordan skaber vi sammen det mest udbytterige samarbejde mellem råd, nævn og kommune? Sådan gør vi.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
DUBU Superbrugerrollen
Otte forsøgsrammer Infoaften 2017 Flemming Vium Jensen, Politisk chef
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Projektgruppe – Projektroller
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
TURs STRATEGIKONFERENCE 2017.
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Forskningens bud på mulighederne i landdistrikterne
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
dekansekretariater i den nye organisering
OK18 Det statslige forlig
Borgermøde 20. marts 2018 Information om budget
En god start på lægelivet
Målopfølgning – Økonomi og Planudvalget
Velkommen til faglærerseminar om Teamorganisering
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større.
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Børne- og undervisningsudvalget den
Visionære Regionale Udviklings Planer
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Visionære Regionale Udviklings Planer
Det er en politiske bestilling!
Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr
Regional forskning OUH perspektivet
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Hvad sker der med universiteterne? Afskedsforelæsning 1. marts 2019
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Udvikling af centralbiblioteket
Nils Agerhus Direktør Uddannelses- og Forskningsministeriet
Målopfølgning – Økonomi- Erhvervs og Planudvalget
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Møde i projektforum den 23. oktober 2013
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

Ny visuel identitet på SDU

Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.

Mulighed for eget logo  Alle enheder (institutter, centre, forskningsenheder) kan få egen version af logoet  Erstatter eksisterende sub- logoer  Bruges f.eks. til årsrapport, arrangementer etc. 3

Budgetstrategi

Tre spor for budgetproces, NAT  Spor 1: Institutternes og fakultetets faglige udvikling  Spor 2: Udvikling af uddannelse og undervisning  Spor 3: Teknisk og administrativ understøttelse November

Spor 1: Institutternes og fakultetets faglige udvikling  Kortlægning af instituttets/fakultetets faglige styrkepositioner  Hvordan ønsker vi at udvikle disse?  Hvordan kan vi opbygge nye styrkepositioner? Dette under hensyntagen til:  Fakultetets nuværende og evt. fremtidige uddannelsesportefølje  Samfundsmæssig betydning: regionalt, nationalt og internationalt  Muligheder for fremtidig ekstern finansiering  Stagnerende eller faldende basisindtægter November

Indhold og ansvar  Planlægningsgruppe: Fakultetets Ledelsesgruppe og formand Akademisk Råd  Institutternes faglige udviklingsplaner indgår i arbejdet  Performance-analyse af fastansatte VIP  Seminar 11. januar 2016:  Deltagerkreds: Akademisk Råd, Fakultetets Ledelsesgruppe, 5 personer pr. institut November

Spor 2: Udvikling af uddannelse og undervisning  Hvordan kan vi skærpe uddannelsernes profiler og gennemføre fakultetets uddannelsesaktiviteter bedst muligt? Dette under hensyntagen til:  Forskningsbaseringen af uddannelserne  Øget brug af nye undervisningsformer, herunder digital understøttelse af undervisningen  Økonomiske overvejelser på såvel kursus- som uddannelsesniveau  Faldende uddannelsesindtægter November

Indhold og ansvar  Planlægningsgruppe: Fakultetets Ledelsesgruppe og Koordinationsudvalg for uddannelse og undervisning  Omkostningsanalyse af kurser og uddannelse  Seminar 25./26. januar 2016  Deltagerkreds: Fakultetets ledelsesgruppe, studienævn akademisk råd og undervisningsudvalg November

Spor 3: Teknisk og administrativ understøttelse  Hvordan understøttes kerneforretningen bedst muligt teknisk og administrativt? Dette under hensyntagen til:  En effektiv anvendelse af teknisk/administrative ressourcer  Løbende tilpasning af ressourcer og kompetencer i forhold til den aktuelle strategi  Stagnerende eller faldende indtægter November

Processens indhold  Kortlægning af tværgående administrative funktioner påbegyndes:  Kommunikation  Studievejledning  Ph.d. administration  Økonomiadministration  Forskningsinfrastruktur/support  Øvrige områder afledt af spor 1 og 2 November

Tidsplan og milepæle  12. november – proces godkendt i direktionen  18. november – procesdrøftelse i Fakultetets ledelsesgruppe  November/december – behandling i SU/Akademisk Råd  Januar/februar 2016 – seminarer for forskning, uddannelse og administration  Uge 5 – drøftelse i SU og AR  9. februar 2016 – beslutning om strategiske til- og fravalg i fakultetets ledelsesgruppe  Uge 7 – Fremsendelse af forslag til Rektorsekretariatet  3. marts – Direktionsbehandling  17. marts – Direktionsbehandling  4. april – Bestyrelsesbehandling November