Orientering om menighedsrådsarbejdet 2014. Menighedsrådet Består af 10 valgte medlemmer valgt for perioden 2012-2016: Kirkelisten 5, Grundtvigs liste.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Advertisements

Offentligt budgetsamråd
Debatmøde Drøftelse af debatoplæg fra Styringsudvalget.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Orientering fra bestyrelsen vedr. Redningsberedskabets Strukturudvalg
Få succes med dine ansøgninger om eksterne midler 12. maj 2011
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
1 LFA for Bjørneklo Bande i DN Favrskov Formål og delformål Aktivitet og delaktivitet Forventede resultaterSucceskriterier og indikatorer DataindsamlingMilepæl.
MFKI livsglæde og energi!
Egebjergnettet Stiftende Generalforsamling for den midlertidige forening 24 oktober 2005.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Ansvar og pligter - tirsdag den 31. maj 2011
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
VE-anlæg Varmepumpe (case og opgave).
1 Kirkelig ledelse – også i provstiet v/ Inge Lise Pedersen.
Danske Handicaporganisationer Handicapbevægelsens paraplyorganisation siden 1934.
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
GENERALFORSAMLING 2011.
Procesværktøjer.
Et frivillighedssted og dets muligheder Frederikssund Mandag d. 19. oktober 2009.
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Offentligt budgetsamråd
PLA’s repræsentantskabsmøde 16. april Repræsentantskabsmøde 16. april Dagsorden 1.Valg af dirigent 2.Konstatering af fremmøde 3.Godkendelse.
Klubben blev stiftet den 8. oktober 1941 på Hotel Jylland der lå på hjørnet af Studsgade og Nørreport i dag har klubben lokaler på Lokalcenter Fuglebakken.
Velkommen til generalforsamling
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Gå-hjem-møde Ansvar og pligter - mandag den 30. maj 2011 Bestyrelsens ansvar og pligter Ejerforeninger.
OFFENTLIGT MENIGHEDSSMØDE 1. JUNI 2014 Sundby og Nathanael  Valg af ordstyrer og referent  Kort orientering om det årlige menighedsmøde og dets kompetence.
Bevar Andkær Skole Møde den Det vi ved om lukning af Andkær: Økonomi udvalget har den 7. april vedtaget en budgetstrategi, som skal føre frem.
 Bullerup Børnehave - Et lidt ”anderledes forløb”
Velkommen til generalforsamling i I/S Veksø Vandværk
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
tillykke med den betroede opgave!
Menighedsrådet som arbejdsgiver Nye menighedsråd.
BUDGETSAMR ÅD MANDAG D. 1. SEPTEMBER 2014 KL – TVIS KIRKEHUS.
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling
Ti bud på det gode menighedsrådsmøde Inspirationsdag for menighedsrådsmedlemmer, præster og medarbejdere ved kirkerne i Fyens Stift Odense 18. april 2015.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Ved Peter Petersen Formand for Oksbøl Vandværk 24. marts 2015.
NÆSTVED PROVSTI Vejlø Sognegård onsdag d. 9. januar 2013 Menighedsrådsarbejde.
Informationsmøde Velkomst 2.Orientering om økonomi på baggrund af de valgte modeller for indbetaling. 3.Spørgsmål + svar 4.Pause 5.Orientering.
FORBEREDELSERNE. 17. juni 2006 Studietur til Hogager Kirke.
1 til orienterings- og opstillingsmøde Velkommen.
Cafe Exit og kirkelig resocialisering V. organisationschef Ole Bjørn Andersen Hvordan hjælper vi bedst tidligere indsatte – og hvordan kan sognekirken.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
Gennemgang af det konstituerende møde Ubby, d Menighedsrådsforeningen Kalundborg Provsti
Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.
Kvalitetssikring - vedligeholdelsesplan
Orientering omkring Kortspillet TAROK (Denne demo varer ca. 12 min)
Overordnede bestemmelser
MSK certificering Uddannelsesudvalg under Foreningen for Muskuloskeletal Radiologi (snart selskab?) Medlemmer: Christa Bluhme (formand) (ovl. SVS, Esbjerg)
Lov om forsøg i folkekirken
BYSTÆVNE 2016.
Hjertecafèer - tilbageblik
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Møde med lokalrådsformænd 25. oktober 2016
Sammenslutningen af undervisere ved Træfagenes byggeuddannelse
Formandsskabet for xx-Udvalg
Opsøgende VEU.
Elevdemokrati på Aalborg Handelsskole
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
Generalforsamling 2019 Velkommen
Inspirationsmodellen
Præsentationens transcript:

Orientering om menighedsrådsarbejdet 2014

Menighedsrådet Består af 10 valgte medlemmer valgt for perioden : Kirkelisten 5, Grundtvigs liste 3 og Socialdemokraterne 2 Præsterne Desuden deltager kordegn Bent Erik Kristensen som er sekretær for menighedsrådet og et valgt personalemedlem – i 2014 kirketjener Jørgen Cavallius

Næstformand Erik Kamstrup

Kirkeværge Søs Honoré

Kontaktperson Karen Hessellund

Formand for præstegårdsudvalget Jytte Hebsgaard

Erling Berg Thomsen Kasserer

Ib Ansgar

Orla Fielsø

Erik Sundgaard

Inger Marie Krogager

Emner vi har arbejdet med 1. Skimmelsvamp i krypten og ved orgelet 2. Renovering af orgelet 3. Færdiggørelse af sognehuset 4. Frivillighed 5. Jubilæum 6. Sygdom blandt de ansatte

Skimmelsvamp Arbejdstilsynet Afspærring af området Jysk Teknologisk Institut foretog prøver Ansøgning til forsikring og bygherre (ansvar)

Orgelet Ole henvendte sig i marts 2013 – og tilstands- rapport udarbejdes Orgelet er tungt at spille på og flere mekaniske dele er nedslidte Ansøgning til provstiet – orgelkonsulent Det nødvendigste må laves

Færdiggørelse af sognehuset Der har været et utal af fejl og mangler Der har stadig ikke underskrevet aflevering Tovtrækkeri med arkitekt og entrepenør Naboklager : mur og genskin

Frivillighed Kursus i marts Der nedsættes udvalg – bog Studietur Mange har fået en opgave

Jubilæum Har fyldt meget hele året Møder om bogudgivelsen, med sølvsmed og i arrangementsudvalget Jubilæumsudvalg Mange frivillige var i gang før og efter. Alt klappede på dagen TAK

Sygdom blandt personalet Rigmor har været i flere omgange syg – afløser Johannes har været sygemeldt siden oktober. Afløser Thomas Sparre Kristensen Opsigelse fra Rigmor Smidt – stillingsannonce Kirketjener Zions kirke Zions kirke i Esbjerg søger en kirketjener på fuld tid pr. 1. marts 2015.

Økonomi Kordegnen er regnskabsfører Regnskabet laves ud fra en rammebevilling Der søges om midler til anlæg og ekstra udgifter i forbindelse med budgetlægning I 2014 udgifter til skimmelsvamp-sanering Udgifter til jubilæum, bog og kirkesølv (fonde) Budget for 2014 : Budget for 2015 :