4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Advertisements

Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
En lille vejledning til ændring af skærmens udseende.
Gammelheds-Philosophy
Diverse spørgsmål vedr. Digital Post
PERSONAS – ET EKSEMPEL Isabella, 35 år Akademiker Gift med Bernt
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Udlægning af en ny cache
Indsamlingsmetoder.
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Produkt ProduktionProfil/Politik People GenbrugelighedSvanemærke Økologi Bæredygtighed Kvalitet Mindre CO 2 Ingen spildevand Minimalt udslip Ingen kemikalierGenbrug.
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Det kan være, du tror, du har set denne før…. da især mænd har synes, det har været vældig sjovt at videresende den…. MEN… se den igen og se den kloge.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Hvad ved du om affald? Fessor kan lære dig mere om, hvad der sker med dit affald på
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Ria Slides I dette indkøbscenter kan fruerne vælge mellem forskellige mandetyper...
Spørgeskemaundersøgelse
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Det digitale ungdomsliv !#¤%&”¤! Børne- og ungdomsliv: Venskaber, uvenskaber, mobning, kærlighed, identitet…. Børne-
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det digitale ungdomsliv !#¤%&”¤! Børne- og ungdomsliv: Venskaber, uvenskaber, mobning, kærlighed, identitet…. Børne- og ungdomsliv på.
Vildledningssager – Oprindelse Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
-En undersøgelse, hvor mange personer stilles de samme spørgsmål med et standardiseret spørgeskema. -Respondenterne er typisk udvalgt som en stikprøve,
#HeltGak – Når livet ikke leves helt ud! V. Kasper Tingkær Generalsekretær i DepressionsForeningen.
PUNKTMÅLING, OKTOBER LANDBRUG & FØDEVARER - KYLLING MARTS 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
BL - Boligstøtte Danmarkspanel uge Om analysen Metode Undersøgelsen er foretaget i et såkaldt Danmarkspanel. Panelet består af mere end
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Digitaliseringsstyrelsen
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Den gældbundne tjener med Lego-figur
SUF - gevinstrealisering
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Danmarkspanel uge BL - Boligstøtte.
Brikker til litteraturhistorien
Center for mande indkøb
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
SIKKERHED ONLINE.
PERU Missionsprojekt.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
- og hvordan du undgår dem…
Danmarkspanel uge
Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010

4B Analyse & Marketing A/S – 2 Introduktion Formål Formålet med opgaven var at opnå viden om borgernes kendskab og holdning til affaldshæftet exit. Indsamlingsmetode Telefoninterview. Indsamlingstidspunkt Uge 3 – Antal besvarelser 302 besvarelser. 182 ønskede ikke at deltage. Vi talte med den ansvarlige for affaldshåndtering i husstanden. Respondenterne var tilfældigt udvalgt i Randers Kommune.

4B Analyse & Marketing A/S – 3 Hvor mange husker, at have modtaget bladet exit Boligejere husker bedre bladet end lejere. Aldersgrupperne 50 – 59 & 60 – 69 år husker bedre bladet end de øvrige aldersgrupper.

4B Analyse & Marketing A/S – 4 Hvor mange har gemt bladet exit Her har kun de 215 respondenter, der kan huske at have modtaget exit, svaret.

4B Analyse & Marketing A/S – 5 Hvorfor har de gemt bladet exit Her svarede 168 ud af de 173, der har gemt exit.

4B Analyse & Marketing A/S – 6 Hvorfor har de ikke gemt bladet exit Her svarede 29 ud af de 43, der havde smidt exit ud.

4B Analyse & Marketing A/S – 7 Hvor mange har læst bladet Her svarede de 215, som kunne huske at have modtaget bladet. Der er en tendens til, at jo større husstanden er, jo mere læser man bladet.

4B Analyse & Marketing A/S – 8 Mening om bladet exit Her svarede de 155, som havde læst eller skimmet bladet igennem.

4B Analyse & Marketing A/S – 9 Mening om bladet exit Meget godt & Godt Her er svarene for de respondenter der svarede ’Godt’ eller ’Meget godt’ samlet. Der er i alt 104 udsagn her.

4B Analyse & Marketing A/S – 10 Mening om bladet exit Ved ikke & Hverken eller De som svarede ’Ved ikke’ –Galt at bruge så mange penge på det –Har ikke rigtigt læst det –Har skimmet for lidt –Har stort set ikke set i det –Vedkommer ikke dem så meget, landbrug. De som svarede ’Hverken eller’ –Der er nogle gode oplysninger men hun kunne godt leve uden. –Der mangler lokalområdet –Der var ikke noget der fangede –Har ikke nærlæst det –Mangler datoer –Nogle ting er gode andre er dårlige –Står en del man kan bruge –Svært at finde gaden til storaffald. Bedre i gamle dage. –Svært at sige når han kun har skimmet –Synes man kunne spare det væk og nøjes med oplysninger i avisen –Uoverskueligt

4B Analyse & Marketing A/S – 11 Mening om bladet exit Dårligt & Meget dårligt De som svarede ’Dårligt’ –2 sagde: Mangler informationer –Bedre lide et mindre format –Der var ikke det de skulle bruge –Det er for dyrt et blad at sende ud for kommunen. Der er for meget overflødigt. –Det gamle var bedre. man skal på nettet for at finde dato for storskrald –En masse udenomssnak –For indviklet/uoverskueligt at finde de relevante informationer –Hun vidste alt det der stod deri. –Kunne ikke finde ud af hvilket distrikt jeg hørte til storskrald –Utilfreds med storskraldsplanen kræver man skal på internettet. De som svarede ’Meget dårligt’ –Det er for stort i disse klimatider og spild af papir, mere reklameagtig end informationsgivende. –Det siger ham ikke noget. Der er alt for meget –Kan bedre lide det sidste –Mange penge at bruge på et blad

4B Analyse & Marketing A/S – 12 Uhjulpet kendskab Her er i alt 110 uhjulpede svar fra 48 respondenter på hvad de kunne huske at have læst / set i bladet exit. Respondenterne kunne afgive mere end et svar. 28 kunne huske mere end 1 artikel / information fra bladet.

4B Analyse & Marketing A/S – 13 Hjulpet kendskab Her er i alt 548 hjulpede svar fra 108 respondenter på hvad de kunne huske at have læst / set i bladet exit. Respondenterne kunne afgive mere end et svar. 88 kunne huske mere end 1 artikel / information fra bladet.

4B Analyse & Marketing A/S – 14 Samlet kendskab Uhjulpet + hjulpet

4B Analyse & Marketing A/S – 15 Format på bladet Her svarede de 155 der har læst eller skimmet bladet

4B Analyse & Marketing A/S – 16 Hvad savner respondenterne i bladet Her svarede 107 respondenter Spørgsmålet var formuleret som: Er der noget der mangler i bladet? Derfor tolkes ’Nej’ som ingen mangler.

4B Analyse & Marketing A/S – 17 Er der noget overflødigt i bladet Her svarede 79 respondenter

4B Analyse & Marketing A/S – 18 Respondenternes holdning til at skulle søge mere information på internettet De enlige er mindre indstillet på at skulle søge information på internettet end de øvrige grupper. Det samme gælder jo ældre respondenterne er. Jo højere uddannelsesniveau, jo mere positiv er man for at skulle søge informationerne på internettet. Det samme er gældende for husstandsindkomst erne. Mænd er mere positive end kvinder. Her svarede alle 302 respondenter

4B Analyse & Marketing A/S – 19 Ændringer i adfærd omkring affaldshåndtering hos respondenterne Her svarede 46 respondenter. Respondenterne kunne afgive mere end et svar.

4B Analyse & Marketing A/S – 20 Ændringer i adfærd omkring affaldshåndtering hos respondenterne der svarede ’ Anden sortering / handling’ Aflevering til miljøbilen Arbejder for at få ændret systemet fra skakt i opgangen til fælles sortering Fandt andre måder at komme af med affaldet Flere sorterings bokse Kommunen skal ændre adfærd. Noget til plastikflasker. Kompost Kompost med grønt affald kører selv på affaldspladsen Nogle plastflasker kan komme i glascontaineren Overvejer en særlig kasse til indsamling til plastik, blød plastik og hård plastik og overvejer om låget til syltetøjsglas skal skrues af. Pakke affald bedre, så det ikke fylder så meget Samle dåser, og levere dem i speciel container til genbrugsaffald. Sortere noget mere Synes godt man kan sortere i grønt og ikke grønt affald Tænke yderligere over sortering

Konklusion Generelt bliver bladet Exit modtaget positivt af borgerne. Der er en forholdsvis høj genkendelse og gemmeværdi af bladet. Det er fortrinsvis datoer og indsamlingsplaner borgerne søger og husker i bladet. Det kan være problematisk, at borgerne skal finde mere information på internettet. De er måske ikke helt klar til dette endnu. I den forbindelse skal det overvejes, om distriktsoversigten bør trykkes i bladet igen. 16 % har en negativ holdning til formatet på bladet, det er efter vores mening måske mere et udtryk for tilvænning. Borgernes holdning til informationen og billedet af hvad de husker, tyder på en positiv indstilling til at sortere affald bedre og være med til at sikre korrekt håndtering og bortskaffelse.

Baggrundsvariable

4B Analyse & Marketing A/S – 23 Boligform

4B Analyse & Marketing A/S – 24 Antal i husstanden 68 % af husstandene havde mere end 1 beboer. 26 % af husstandene havde 1 eller flere hjemmeboende børn under 18 år.

4B Analyse & Marketing A/S – 25 Aldersfordeling Fordelingen af mænd og kvinder er 38 % mænd og 62 % kvinder.

4B Analyse & Marketing A/S – 26 Uddannelse

4B Analyse & Marketing A/S – 27 Indkomst

4B Analyse & Marketing A/S – 28 Geografi