Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016 1 Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trafikprojekter i Køge-området Onsdag den 12
Advertisements

V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
# En praktikers bekendelser  Hvor og hvordan giver det mening at samle informationerne fra alle de eksisterende GIS data kilder - ledningsdata, kortinformationer,
JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Solcelleudbud på tværs af kommuner v/ Flemming Jørgensen, REEEZ REEEZ Renewable Energy and Energy Efficiency in Zealand.
Infrastruktur om gasstationer - Partnerskab mellem Fredericia kommune, Tide busser og Bionaturgas Danmark.
Strategiplanen er fundament og retning.
Energibesparelser i offentlige bygninger
12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Huslejeordning for statens bygninger indføres 2001 UBST gøres til ejer af bygningerne til de danske universiteter Universiteterne bliver lejere.
Udvalgspræsentation 17 august
TUR’s truckkonference 2012 Indlæg fra Arbejdstilsynet
1 Udfordringer i den dansk-tyske erhvervsregion Dansk-Tysk Infrastruktur konference, mandag den 15. december 2008, Flensborg Hans Kirk Formand for UdviklingsRåd.
En fast Kattegatforbindelse
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Infrastrukturforbedringer på S-banen - tog til tiden
Optimal genindsættelse af aflyste tog linier Julie J. Groth.
Luftfartens betydning for væksten Henrik Peter Jørgensen.
Trafikdage i Ålborg, august 2006
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
Se.dk/bigblue 1 SE Big Blue Fordi energireduktion skaber værdi og synergi.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
Region Midtjylland - Infrastruktur I dag - I morgen - I fremtiden Direktør Jens Egdal.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
Ringsted 4. september 2014 Winnie Hansen, Vejdirektoratet
Bjørn Wahlsten, adm. direktør i Rejsekort A/S Orientering om rejsekortet 27 februar 2012 Orientering om rejsekort
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Den gode overlevering og samarbejde på tværs
Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
Koncept Integreret bygningsdesign Metode 4. semester.
Nyt om trafik ulykker, hvor Politiet har indberettet Glat føre Jens Kristian Fonnesbech September 2010.
Gas i transport: element i roadmap for en fossilfri transportsektor inden 2050 Temamøde om gas i transport, 9. oktober 2013 v/ Tine Lund Jensen, kontorchef,
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Indsats og resultater - sigtelinjer for 2013 og 2014 v/ regionsdirektør Preben Rasmussen Høj.
KØBENHAVNS KOMMUNE Kultur- og Fritidsforvaltningen KØBENHAVNS EJENDOMME Bygherreperspektiver på indkøb af ventilationsløsninger v/ Gyrithe Saltorp.
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Energibesparelser ved indregulering af varmeforsyningen
Sikkerhedskonference 2008
Rhin-broen Köln-Rodenkirchen Ombygning og udvidelse
-instruktion og -procedurer
Erhvervsuddannelser 25. September 2017 UUV Køge bugt.
Vækstkaution og Kom-i-gang-lån
Arbejdet med fordelingsregnskaber i Region Sjælland
Regional udvikling og kollektiv trafik
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Introduktion Økonomiudvalget 23. januar 2018
Bramming- Grindstedbanen
Ringsted-Femern Banen - en del af fremtidens jernbanen
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Bilag 6b Flytteprojekt – Overblik
Præsentationens transcript:

Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB

Strækninger, faciliteter, materiel og ejendomme Februar Strækninger DSB materielEjendomme Danmark DSB leverer årligt 200 mio. togrejser på mere end km spor mellem 300 stationer Udland Upptåget udløber dec Odenwaldbahn/Rheingau i samarbejde med RATH Group Odenwaldbahn udløb dec Rheingau m/udløb dec værksteder 19 klargøringssteder 22 depoter En gradvist tilpasset infrastruktur med faciliteter i hele Danmark: Forskellige sammensætninger af togtyper på forskellige faciliteter Nogle faciliteter er store og kombinerer både opstilling, klargøring og vedligehold for dele af flåden, mens andre blot har en forsyningsvæg og opstilling DSB råder i dag over mere end 600 togsæt fordelt på 13 forskelige typer, hvoraf hovedparten er dieseldrevet IC3: 96 togsæt IC4: 82 togsæt IC2: 23 togsæt MR: 53 togsæt Desiro: 20 togsæt ICE-TD: 13 togsæt DD (B/BK/ABS): 62/36/25 togsæt ME: 35 lokomotiver EA: 6 lokomotiver SA (S-tog): 194 togsæt SE (S-tog): 31 togsæt IR4: 44 togsæt ET: 34 togsæt DSB har en af Danmarks største, mest varierede og unikke ejendomsporteføljer 735 bygninger/ m2 850 grundarealer/ m lejekontrakter, heraf ca. 700 eksterne 24 fredede stationer 95 bevaringsværdige stationer Totalt drifter vi: lokaler stationstekniske installationer tekniske anlæg %-fordeling, m² alle bygninger Faciliteter Transportpolitisk netværk

Februar 2016Den kollektive trafik i Region Sjælland3 Region Sjælland er vigtig og kompleks for DSB  Fjern-, regional- og lokaltog på Sjælland (ekskl. Kystbane/Øresund) leverer personrejser om ugen  Fløjten lyder gange om ugen fra en station på Sjælland  Sjælland betjenes af tog om ugen - ca. 30% af DSBs tog  Togene kommer til tiden i 75-86% af tilfældene** Fakta om regionaltrafikken* * Inkluderer også regionaltrafik serviceret af fjerntog og lokaltog, men ikke S-tog; Baseret på 2015 ** Afhængig af strækning

Februar 2016Den kollektive trafik i Region Sjælland4 Store infrastrukturopgraderinger på vej til Region Sjællands regionaltrafik

Februar 2016Den kollektive trafik i Region Sjælland5 Med disse forbedringer kan DSB levere markante forbedringer på regionaltrafikken i 2019 Mulige forbedringer i K19  Forbedrede rejsetider og drift Ca. 10 minutter hurtigere fra Nykøbing F. til København H med hurtigtoget og driften udvides fra 13 til 19 timer i døgnet minutter hurtigere fra Haslev til København H  Nye og forbedrede forbindelser Regionaltog København-Næstved over Køge IC-tog fra Køge Nord til Ringsted, Fyn og Jylland Nye direkte forbindelser fra bl.a. Haslev til København H  Nye stationer kobles på regionaltrafikken Ny station Køge Nord Ny station Kalundborg Øst

Februar 2016Den kollektive trafik i Region Sjælland6 Levering af driftsforbedringer afhænger af leverancer på infrastrukturprojekterne Centrale forudsætninger for driftsforbedringer på Sjælland Levering af ny bane København-Ringsted: Klar til drift senest december 2018 Færdiggørelse af signalprogram: Signalsystem og ombygning af materiel til kørsel på ny bane er klar til drift senest december 2018 Elektrificeringen Køge-Næstved Station Forudsætning for generelt kvalitetsløft er indkøb af nyt materiel hvilket kræver at elektrificering i hele Danmark gennemføres som forudsat

Mødetitel 7 Bagside