Disse slides er beregnet på private skoler
FINANSLOVSFORSLAGET 2% hvert år ¼ mia. kr. i 2016 for gymnasieuddannelserne. Stiger med 2 pct. pr. år frem til Samlet > 2,5 mia. kr. For en privat stx-elev, der starter i 2016, reduceres taxametret med kr. i det treårige forløb kr. mindre pr. klasse. For hf-privat: kr. mindre for et hold i toårigt forløb For studenterkursus-privat: kr. mindre for et hold i toårigt forløb Dette er et finanslovsforslag – og er altså ikke endeligt besluttet. Det er kun 2016 der besluttes endeligt i år Stx kr./elev 2 HF kr./kursist Studenterkurser kr./elev
BUDGETFORLIGET – besluttet af Folketingets partier undtagen Enhedslisten og Alternativet
KONSEKVENSER AF FINANSLOVSFORSLAG OG BUDGETFORLIG PR. ÅRSELEV
KONSEKVENSER AF FINANSLOVSFORSLAG OG BUDGETAFTALE Akkumuleret besparelse pr. klasse over det samlede forløb I alt forløb pr. årselev I alt pr. klasse over det samlede 2 el. 3 årige forløb Stx-priv kr kr. Hf-priv kr kr. Stuk- priv kr kr.
ER DER PENGE PÅ SKOLERNE?
SÅDAN SER DET UD HOS OS Regnskabstal EUD Samlet Estimeret i mio. kr. ESTIMERET: NEDSKÆRINGER FOR VORES SKOLE REGNSKAB 2014 FOR VORES SKOLE Mio. kr.Pct. af indtægter Resultat Likviditet REGNSKAB 2014 Gymnasial løn pr. årselev PDriftsindtægter til gym. pr årselev Resultat
GL siden ultimo august: Annonce Debatindlæg: GL alene og sammen med lederforeninger, elevorganisationer, øvrige lærerorganisationer mv. Møder med de politiske ordførere og ministeren Twitter og facebook Hvad gør GL nu: Møder i elevernes frokostpause 22. oktober – forhåbentligt lokale initiativer Uddannelsesalliancen: Demonstrationer 29. okt. i København og Århus Fælles aktiviteter med lærerorganisationerne i DUS Fælles debatindlæg med DG, VUC-lederne, DGS, bestyrelsesforeningen og GL Fortsat politisk påvirkning Sekretariatet tilbyder sparring til skolerne, TR, medarbejderrepræsentanter i bestyrelserne mv. KAMPEN MOD NEDSKÆRINGER
Skal vi nedsætte en gruppe, der skal finde ud af, hvordan vi håndterer nedskæringerne her på skolen? Skal vi henvende os til lokalpressen og fortælle om, hvad nedskæringerne får af konsekvenser hos os? Skal vi sende et åbent brev til Folketingets uddannelsesudvalg eller ministeren? Hvem gør hvad, hvornår og hvordan? HVAD NU HER HOS OS?